Hoi dames, Even een vraag. Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven, maar stel dat ik om de één of andere reden tóch flesvoeding moet gaan geven, is dan een magnetronsterilisator vereist? Ik heb dit liever namelijk al in huis dan dat ik het straks halsoverkop nog moet gaan kopen, maar dat heb ik met alles. Ik heb altijd zoiets van 'Je weet maar nooit'. Of zijn er nog andere manieren om flesjes steriel te maken?
Je kan 't ook gewoon uitkoken, in een pannetje met water. Maar een magnetronsterilisator is toch wel erg handig hoor. Ook als je bv geeft. Ik kook nog steeds elke dag m'n kolf en flesjes uit.
Tegenwoordig 2 à 3 keer per dag. En in 't weekend 1 x meestal, maar ook dan doe ik de kolf in de sterilisator. Volgens mij wordt dat toch wel aangeraden, om dat elke dag te doen, ivm spruw e.d.
Ik wil ook bv gaan geven maar heb ook een sterilisator gekocht. Haha, liever te veel dan te weinig baby spul in huis
Ja precies! Dat heb ik nou ook. Ik heb zoiets van, als ik het nooit gebruik, pech gehad, dan verkoop ik het wel via Marktplaats ofzo. Maar ik heb liever teveel dan te weinig. En ik heb absoluut geen zin om dalijk als de kleine geboren is naar de winkel te moeten of nog dingen te kopen. Heb zelfs al de hele flessencollectie van Avent in huis... Nou lijkt het mischien net of ik er al vanuit ga dat bv niet gaat lukken, dat is niet zo. Net wat ik al zei, heb het liever al in huis want je weet maar nooit.
Ik wil ook borstvoeding gaan geven, maar ga ook de sterilisator aanschaffen. Ik verwacht hem toch nog wel te gaan gebruiken voor de kolf later. Ik koop denk ik ook gewoon de starterset met flessen van avent. De flessen gebruik je later ook wel voor evt sapje ofzo.
Ik zou niet meteen die startersset kopen als ik jou was. Niet alle kindjes willen uit alle flesjes drinken. Milan drinkt bijv. echt niet uit avent-flesjes. Tot nu toe wil 'ie alleen de difrax s-fles (is ook speciaal voor als je bv geeft). Zou echt zonde zijn natuurlijk als je al die flesjes niet zou kunnen gebruiken. En sowieso zou ik niet te veel flesjes aanschaffen, want tegen de tijd dat je sapjes ed gaat geven (met bv pas vrij laat, hier vanaf 8 maanden), gaan ze vaak drinken uit een gewone beker, rietjesbeker of tuitbeker.
Dus even kort samengevat: Het is dus aan te raden een magnetronsterilisator aan te schaffen? In ieder geval om de kolf uit te koken?
Ik zou 't wel aanraden ja, omdat je je kolf toch wel elke dag moet steriliseren, dan is een pan met water toch nog een hoop gedoe. En zo'n sterilisator is helemaal niet zo duur. De flesjes en speentjes ed kan je er ook mee steriliseren, dus of de bv nou wel of niet lukt, hij komt sowieso van pas!
Volgens de nieuwste richtlijnen hoef je de flessen en spenen niet meer te stereliseren is mij bij de intake van de kraamzorg aangegeven. Pim
Bij onze oudste moest alles worden gestereliseerd. Ik had van een vriendin al gehoord dat ze dit niet meer doen, vandaar dat ik het even heb nagevraagd bij de intake. Pim
ik had toen ook een Magnetronsterilisator aangeschaf maar toen kwam de kraamzorg en ze zei meteen ow die heb je niet nodig een sopje is voldoende of in de vaatwasser doen. Nu staat de mijne overbodig in de kast gebruik hem helemaal niet meer.
ik heb een startersset gekocht met 3 flesjes erbij. was nu in de aanbieding voor 15 euro ipv 45 euro dus heb er meteen een meegenomen haha. flesjes komen altijd van pas tegen de tijd dat je gaat kolven en een magnetronsterilicator is ook erg handig om alles in uit te koken. zou dit dus zeker aanschaffen en hij gaat vast en zeker wel gebruikt worden in de toekomst mijn dochter wilde trouwens geen avent flessen hebben en die heb ik nu dus ook geen. ik heb een starterset van nuby. zou gewoon even wat aanbiedingen afgaan.
Hoef je ook niet meer uit te koken voor nieuw gebruik? Ik kan me voorstellen dat daarvoor een pannetje volstaat hoor. Maar ik was even benieuwd? Hier gooien we alles zo eens in de 2 weken in de sterilisator. We vinden het simpelweg een prettig idee. Zeker ook voor de fopspeentjes.