Rugdrager

Discussie in 'Verzorging' gestart door blike1987, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Ikzelf vind een draagdoek nog altijd het fijnst dragen. Maar ik heb onlangs ook een wompat besteld, om I in te dragen als we M naar school brengen. Ik heb er een tijdje eentje geleend van iemand en ik vond 'm echt geweldig! Hij draagt echt heerlijk, Isabelle is inmiddels de 10 kilo wel gepasseerd, maar ik voelde nauwelijks dat ze op m'n rug zat.

2. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Haha oke dat is ook prima. ;)

3. adi

adi Niet meer actief

Marlett, ik ben het zeker met je eens hoor, een SSC lijkt mij ook wat makkelijker.

Maar dat neemt niet weg dat die lobby zeer sterk en doelgericht is. Fabrikanten van draagdoeken zijn geen allesgunnende vrijwilligers. Het zijn ook gewoon ondernemers die winst willen maken en omzet willen zien stijgen. Dat doen ze door uitgezochte verkoopkanalen om de juiste doelgroep te bereiken. Toevallig ook kanalen waarmee ze zo min mogelijk marge moeten afstaan (je zult daarom een draagdoek niet snel in een winkel zien), en mensen het idee kunnen geven dat €100 voor een lap stof echt acceptabel is, omdat je 'het beste' voor je kind wilt.

Denken dat dat niet commercieel is lijkt me een beetje naief.

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Maar nu hebben we het over twee verschillende dingen: de draagdoek en de SSC.
    Ik denk dat je best (een beetje ;) ) gelijk hebt wb die draagdoeken, maar ik ging inhoudelijk in op waarom een keuze voor de SSC beter is.

Een SSC is voor het grote publiek gemakkelijk te gebruiken, de draagdoek (Zeker Didymos/Nati/Ellevill Limited Editions) is meer een nichemarkt.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Wij hebben 2 rugdragers, een framerugdrager (van Phil & Teds) eneen Manduca, zo'n drager die je ook als baby op je buik kunt gebruiken en we nu op ons rug doen.
    Eigenlijk zijn we over beide systemen tevreden.
    Voordelen Phil & Teds framedrager:
    - Heel makkelijk om te doen
    - Handig dingetje tegen de regen of zon er boven te zetten
    - Eronder zit een vak waar je veel spullen in kwijt kan, wel handig tijdens grote (berg)wandeltochten.
    - De kinderen zitten er goed in en kunnen goed rondkijken.

Nadelen: neemt veel ruimte in beslag.

Manduca voordelen:
    - Compact op te vouwen en mee te nemen, bijv. het vliegtuig
    - Wat meer werk om je kind in te doen, vooral als je het in je eentje moet doen en helemaal af te stellen, maar je kunt hem wel heel precies passend afstellen.
    - Ze zitten er lekker in, er zit een soort doekje wat je uit kunt vouwen en vast kunt zetten als ze slapen, zodat hun hoofd dan niet alle kanten op wiebelt.

- Nadelen, je moet dus de rest van de spullen wel in een aparte rugtas ofzo meenemen, als je met zijn tweetjes bent, geen probleem.

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    @ Adi;

Bij Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske! kun je een draagconsult krijgen...
    Kun je eventueel je kinderen meenemen geloof ik.
    Zelf heb ik een Beco en die vinden ik en mijn kleine heeeeeeel fijn (zie mijn album ;)).
    Maar ook de andere ergo dragers lijken mij fijn, kunnen tot 20 kg.
    Zo'n frame lijkt mij persoonlijk niet fijn, maar ik vind t ook fijn om haar dicht bij me te hebben.
    Ik heb m trouwens 2e hands, maar hij is nog echt perfect!

GRTZ.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben ook erg fan van mn manduca, en voor mn dochter van 1,5 die al maatje 92 heeft zit ik te overwegen een wompat of iets in die richting te kopen.

8. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh, niet eens meer aan gedacht. Dat deed met zijn beentjes ook. De jongste kan dat niet ivm spreidbroekje.Afhankelijk van beslissing kinderothopeed kan ze met de framedrager nog gewoon rondgesjouwd worden. Vraag me af of je een kind in gipsbroek in zo'n draagdoek mee krijgt.

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb een wompat die ik buiten mijn doeken gebruik

erg fijn, 2 klikjes en het zit vast n draagt als een huis

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, zeker! Juist met de draagdoek kan je heel goed een kindje met spreidbroek of gipsbroek dragen omdat het zich helemaal naar je kindje vormt! Op het dragen en voeden forum zijn er een aantal kindjes die, ondanks dat ze ergonomisch gedragen werden toch HD hebben en die worden dus gewoon met bondolino, draagdoek etc gedragen.

11. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    De manier van dragen heeft op zich niets te maken met het krijgen van HD, dat is jammer genoeg een aangeboren afwijking. Het heeft wel invloed op de mate waarop HD zich verder ontwikkeld . Heb je een kindje waar de boel niet helemaal goed zit dan kun je de boel verder verpesten met van die babybjorn-dingen. Dit was van de week in ieder geval de opmerking van de arts toen we met uk in framedrager binnen kwamen.

Deel Deze Pagina