Hoeveel voeding krijgen/kregen jullie kleintjes rond deze leeftijd? daisy krijgt 5 x 200 melk.. en ben haar nu aan het leren potjes te eten.. af en toe een paar hapjes.. vandaag heeft ze 1 fles minder op... dat kan toch geen kwaad?
wat ongeveer de richtlijn is volgens het boekje is 150 ml per kilo lichaamsgewicht. en dat verdeeld over de dag.maar kijk vooral wat je kleintje nodig heeft. liefs rianne
Ik heb zelf gemerkt aan Cecile dat ze zelf wel aangeeft hoeveel ze wil drinken. Je kunt gewoon eens een flesje maken met wat meer dan merk je wel als ze daar ook meer van drinken. Wil graag overstappen naar 5 flesjes van 165ml, kijkne hoe ze er op reageerd. Ze weegt iets meer san 5 kilo dus hoef ze 150ml te hebben op 5 keer. Maar ze drinkt niet altijd de flesjes leeg.
Thyron kijgt sinds kort ook 4 flessen, we maakten hem eerst altijd wakker voor de fles van 23.45 maar nu laten we hem slapen. 07.00 Fles 200ml 12.00 Fles 200ml 14.00 Fruithapje (half potje) 16.00 Fles 200ml 18.00 Groentenhapje (half potje) 20.00 badje en fles 200ml met 2 schepjes Nutrix erdoor.
dientje, heb je dat op eigen initiatief gedaan dat hij fruit en groente en nutrix krijgt? of op aanraden van het bureau? ik heb daisy af en toe een paar hapjes fruit of groente gegeven, maar durf het allemaal nog niet zo goed.. maar moet vanavond naar het cb dus zal het er daar is over hebben
Mijn dochtertje houdt hetzelfde eetpartoon aan als haar broers, namelijk gewoon weinig. Ze krijgt borstvoeding (deels gekolft) en ben blij als ze 600 ml per dag binnenkrijgt. Daarnaast krijgt ze verder niets. Ze is slechts 3 dagen ouder dan Daisy maar weegt nu 5175 gram en is 61 cm lang. Zo zie je maar zo'n schema verschilt erg per kind.
Bar ik heb het op eigen initiatief gedaan, vandaag zijn we naar het cb geweest en die mevrouw heeft gezegd dat ze altijd het advies geven om te wachten tot 6 maanden maar dat het natuurlijk je eigen keus is. Ik durfde het eerst ook nog niet zo goed vooral omdat Thyron prematuur is en gecorigieerd 2 maanden is maar hij vindt het heerlijk en heeft geen last van zn darmpjes!
Kian ging met 4 maanden over op 4x210+7 schepjes en de laatste fles met Nutrix en een paar hapjes fruit en groente.