Ik ben benieuwd naar soortgelijke ervaringen. De baby in mijn buik wordt erg groot geschat (P98). Om die reden was het idee om mij in te leiden met 38 weken, dit om de kans op een zo natuurlijk mogelijke bevalling te bevorderen (= dus geen sectio). Nu had ik vandaag controle bij de gyn, ben morgen 37 weken. Volgens de gyn is het kindje nog totaal niet ingedaald en ligt hij ook met het hoofdje wat gedraaid. Ik heb wel 1cm ontsluiting. De gyn geeft aan niet te willen inleiden met 38 weken als de baby niet is ingedaald. Echter, omdat de baby zo groot wordt geschat, is het de vraag of het niet alsnog met een keizersnede gehaald zou moeten worden gaf ze aan. (niet gezegd dat dit ook gaat gebeuren, ze wil alleen eerlijk zijn en mij voorbereiden op tegenvallers). Het is sowieso afwachten tot volgende week hoe of wat hoor... maar ik wil echt geen sectio (mits noodzakelijk natuurlijk). Maarja.. moet ik dan wachten tot de baby is ingedaald... misschien pas met 40 weken of later.. met de kans dat de baby zo groot is dat het allemaal alsnog niet wil...
Ik had begrepen dat een tweede of volgende zwangerschap het kindje ook nog prima tijdens de bevalling in kan dalen...??
Voor 39 weken leiden ze inderdaad liever niet in als er niet is ingedaald, omdat de kans dan te groot is dat je lijf er nog niet klaar voor is, en et alsnog op een keizersnede uitdraait, of dat de kleine en slechte start maakt. Bij mij is er bij de 3e ook ingeled terwijl ze torenhoog boven het bekken zat (40+4). Nu weer net ingedaald, maar wordt donderdag ingeleid.
De tweede en derde lagen hier niet ingedaald maar ben toch ingeleid. Deze ligt ook niet ingedaald maar de afspraak voor de inleiding staat al vast met exact 38 weken.
Bij een tweede of 3e etc... hoeft de kleine helemaal niet ingedaald te zijn..en gebeurdbdit vaak pas tijdens de weeen. En ook die vrouwen worden ingeleid...vind het dus best vreemd datbeen gyn zoiets zegt.
Okay ik ben dan met 40+4 ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes... maar onze tweede daalde pas in toen ik persdrang kreeg en mn vliezen daardoor sprongen.... 20 minuten later was ze er ook. en bij de controle op 39+6 had ik misschien een vingertopje ruimte en zat madammeke nog zowat in mn keel.
Ingedaald hoeft inderdaad niet bij een tweede maar voor inleiden is het wel fijn als de verweking/ontsluiting al begonnen. Het hangt natuurlijk ook sterk af van de reden van inleiden....
Hier ligt de baby ook niet vast! Zijn hoofdje was gisteren zelfs weer uit mijn bekken, terwijl deze er 2 weken netjes in lag. Toch wordt ik morgen ingeleid door middel van een ballonetje omdat het kindje te klein is en niet meer groeit. En is mijn 1ste kindje! Heb wel 1cm ontsluiting en een verweekte bmm.
Hier ook een niet ingedaalde baby en wel ingeleid, maar dat was pas bij 42 weken. Uiteindelijk wel een ks geworden, want hij bleek niet in te kunnen dalen, doordat zijn hoofdje te groot was.
Hier was de baby ook niet ingedaald, maar ben wel ingeleid met 41+2. Is uiteindelijk alsnog n keizersnede geworden, omdat tijdens het persen bleek dat mijn bekken te smal waren en ons kleintje er niet uit kon...