Ik moet nog bevallen, maar ik wil dus wel dat er een ruggeprik of iets dergelijks beschikbaar is als het no dig mocht zijn. Ik wil niet urenlang onnodig pijn lijden als er ook pijnbestrijding is. En ik ga me er zeker niet schuldig om voelen, heb al genoeg moeite moeten doen om zwanger te mogen raken...
Hier allergisch voor morfine en morfine preparaten... Heb dus geen keus in pijnstilling, het enigste wat zou kunnen is dus meteen een ruggenprik.. heb de eerste keer zonder ruggenprik gedaan en geen spijt van gehad, tweede keer was spoedkeizersnee dus was onder narcose....
Als ik voor pijnbestrijding had gekozen, dan was dat een ruggenprik geweest. Alles wat ook maar een beetje op morfine lijkt, lijkt mij minder prettig dan een ruggenprik. Op mijn natuurlijke pijnstillers raakte ik al een beetje weg tussen de weeën door bij de 2e bevalling, en ik vond dat vreselijk. Ik kon me daardoor niet goed voorbereiden op de volgende wee. Bovendien komt pethidine ook bij de baby, en die kan daardoor versuft ter wereld komen. Vind ik geen ideale start. Dan liever een ruggenprik, als je de pijn onhoudbaar vindt (of als je principiële bezwaren tegen barenspijn hebt).
Ik ben zonder bevallen. Had de eerste 7 cm 'kado' gekregen zonder al teveel pijn. Daarna in een weeenstorm terecht gekomen, maar eigenlijk niet na gedacht over pijnstilling. 2.5 uur later is mijn dochter geboren. Denk niet dat je dat van te voren kan beslissen eigenlijk..
Ik kies deze keer voor geen ruggenprik want ik kreeg er koorts van tijdens de bevalling en mijn zoontje is met een infectie geboren en heeft 2 weken in het ziekenhuis moeten blijven. Bovendien werkte de prik maar aan 1 kant dus heel veel baat heb ik er eigenlijk niet eens bij gehad. Heb het allemaal overleefd dus deze keer zonder voor mij.
ik heb bij de eerste geen pijnstilling gehad.. alleen maar rugweeen.. ze hebben 2 dagen geprobeerd de baarmoedermond te rijpen wat maar niet wou lukken.. toen ze zeiden dat ze een dag rust wouden inlassen had ik me daar bij neer gelecht en plots begon het toch zelf en ben ik in 1 uur en 15 min van 3 naar hem op mijn buik gegaan. bij de 2e wou ik ook geen pijnstilling maar ik was te uitgeput en ik kreeg alleen maar rugweeen dus ik kon niet meer.. ik bleef al uren op 4 cm steken..weeen werden opgewekt en ik kwam meteen in een weeenstorm.. uiteindelijk een ruggeprik gehad en 3 uurtjes later was me dochtertje er. heb nu gezegt dat als het uit zichzelf begint ik het zonder wil doen maar als ik weer ingeleid word (kans is erg groot) dan moet ik toch al een infuus voor weeenopwekkers dat ze er ook meteen een ruggeprik in mogen zetten.
Ik wou geen epidurale , 1ste , opgedrongen gekregen wegens te lange bevalling , sterrekijker , kans op keizersnee , .... verkeerd gezet was hel , voelde alles nog zoals voorheen maar movht bed niet meer uit .m 2de , na meer dan 30uur , weer op 3cm ontsluiting blijven hangen en wegens het alleen moeten bevallen toch gekoze voor een epidurale. Perfect gezet , voelde bijna niets meer , zelfs tijdens het persen ng de epidurale openstaan . Maar ik ben een vrij uniek geval , ik kon nog plassen , staan , benen zelf omhoog doen en voelde ook de persweeen .
Waar ik woon, is het ook heel normaal met een ruggeprik. Maar ik wilde perse niet bij de geboorte van onze zoon. Ben ingeleid en heb veel pijn gehad, lachgas wel gebruikt en daardoor aardig van de wereld geweest. Persweeën had ik amper dus dat maakte niet uit voor mij, met of zonder. Achteraf had ik misschien beter een ruggeprik kunnen nemen, heb zo een pijn gehad en ben zo weggeweest, mijn man heeft het doodsbenauwd gehad. Ik twijfel nu, wil liever geen lachgas en als het weer zo onhoudbaar wordt dan vraag ik deze keer echt wel om een ruggeprik. Maar ik wacht het af tot ik aan het bevallen ben.
Ik wilde zonder ruggenprik bevallen. Maar na 4 dagen primen waar ik al enorme harde buiken/weeen van had uiteindelijk aan de wee opwekkers enmorme weeen storm met been buik en rug weeen heb ik gesmeekt om een ruggenprik! Toen had ik nog steeds maar 2cm. En toen de prik zat was ik in 3 kwartier naar 10cm gegaan en had ik een uur na de ruggenprik mn kleintje vast! En nu weer zonder proberen maar wel de mogelijkheid dat ik hem weer neem..
geen pijn bestrijding ik vond de weeën (alleen maar rugweeën) goed te doen de 2de was er in 3 uren laatste wel erge wee storm de derde 5cm bijna gratis weinig last vliezen gebroken en toen wee storm een dik uur later was ze er wee stormen zijn absoluut niet leuk maar wel te doen vond ik persoonlijk
Ik ben bevallen zonder ruggenprik... Eigenlijk nooit bij stilgestaan.. De pijn hoort er toch ook een beetje bij denk ik.. Tenminste, zo'n gevoel had ik erbij.. Je draagt je kindje (als het goed is) 9 maanden met je mee, dan hoort dit laatste stukje er ook bij.. Gewoon omdat je het kan! Nu koos ik ook voor thuisbevalling dus dan kan het volgens mij ook helemaal niet, want het is ook nooit ter sprake gekomen.. Tijdens mijn weeenstorm had ik niet eens meer tijd om erover na te denken
Ik ben twee keer bevallen zonder ruggenprik en ik vond het prima te doen. Laat je vooraf in ieder geval goed informeren over de nadelen van eeh ruggenprik, want die zijn er ook. Verder zou ik niet bij voorbaat de keuze voor een ruggenprik nemen, vaak (althans in NL) kan je er ook gedurende de bevalling nog voor kiezen. Bespreek dit eens met je vk/gyn.
Mijn wens was zonder, maar uiteindelijk heb ik twee maal een epiduraal gehad. Volg je gevoel en bekijk hoe het gaat. Succes.
Als alles goed verloopt dan regelt je lijf dat je het allemaal kan hebben. Maar als het lang duurt, kleine ligt er niet goed voor en ze gaan ween opwekkers inzetten, dan is het wel aan te raden. Ik voelde ook met ruggeprik de persweeen orima en ik kon minn ed nog vrij goed gewegen. Amer dat e na een ruggeprik toch iets langer moet blijven.
Ik kreeg op advies van de verloskundige een ruggenprik, omdat de ontsluiting langzaam vorderde en ze me aan een hormoneninfuus wilden hangen. De ruggenprik is gezet, maar heeft 2,5 uur lang niet gewerkt - ondanks dat de dosis drie maal werd verhoogd. Dat was erg frustrerend. Toen heb ik uiteindelijk een remifentanyl pompje gekregen en is de bevalling daarna vlot verlopen. Na afloop heb ik nog navraag gedaan en erover gelezen: het komt dus regelmatig voor dat een ruggenprik niet werkt of slechts aan één kant. Iets om in je achterhoofd te houden.
Ik wilde het helemaal zonder doen, maar omdat ik eigenlijk meteen in een weeenstorm terecht kwam en de bevalling zo ontzettend snel ging, kon ik me niet instellen op de weeen. Ik raakte in paniek, begon te hyperventileren en kon de weeen totaal niet opvangen. Ik heb toen uiteindelijke bethedine gekregen om de boel beter aan te kunnen en dat werkte super! Als we ooit een tweede zouden krijgen, dan hoop ik dat mijn lichaam iets meer de tijd krijgt om aan de weeen te wennen, en dan hoop ik het zonder pijnstilling te doen.
Mijn wens was thuis bevallen, echter werd ik uiteindelijk met 8 cm naar het ziekenhuis gebracht, omdat de ontsluiting niet vorderde. Ik was zoo kapot dat ik in het ziekenhuis om een ruggenprik heb gevraagd, voor mij op dat moment een verademing.. Heb als een blok geslapen toen ie ging werken. Uiteindelijk met een keizersnee bevallen..
Ik wil graag thuis bevallen, en hoop dat de tegenzin voor een ritje naar het ziekenhuis, genoeg is om me te weerhouden van pijnbestrijding. Heb wel een elle tens, die kan ik inzetten als ik wil
Ik ben zonder ruggeprik bevallen. Ik heb ook van te voren aangegeven dat ik dit niet wilde. Mijn vliezen waren alleen al langer dan 24 uur gebroken (zonder weeen), dus ik ben wel ingeleid, wat tot gevolg had dat ik al heel snel een enorme weeenstorm kreeg. Ik heb redelijk lang alle pijn kunnen wegpuffen, alleen na een aantal uur was ik helemaal uitgeput. De gyneacoloog heeft toen ook besloten dan ik een beenprik moest hebben, zodat ik weer op adem kon komen. Deze was echt heel erg fijn. De ergste pijn wordt net weggenomen en je wordt net wat suffer, waardoor de tussen de weeen door wat meer kunt uitrusten, maar verder voel je alles nog en maak je je bevalling heel bewust mee.