ik heb van een vriendin pulsatillla pratensis d6 tabletten van vsm gekregen, zij heeft mij verzekerd dat je dan bijna niet overtijd loopt?? heeft iemand hier ervaring mee?? groetjes
bespreek dit even met je vk. In de bijsluiter staat niets over wat het middel doet met zwangere vrouwen. Als je zwanger bent kun je soms heel anders op bepaalde middelen reageren. Het is homeopatisch dus in principe normaal gesproken niet schadelijk. Maar wees toch voorzichtig. Je kindje komt als het daar klaar voor is. Als jouw lichaam er niet klaar voor is en de bevalling begint toch door dit middel, staat je een lange, moeizame bevalling te wachten... Weet niet of je daar op zit te wachten??
hier weet ik niets van maar er zijn genoeg middeltjes die beweren een bevaling optewekken weet niet of het waar is bitterlemon en een soort thee en annanas annanas heeft bij mij geholpen heb zaterdagmiddag een heel blik gegeten en zondagmiddag begonnen de weeen kan natuurlijk ook toeval zijn
zomaar een of ander pilletje nemen terwijl je juist zo voorzichtig moet zijn nu....alleen om mischien niet overtijd te gaan???? Ik snap dat nooit hier op het forum al die dingen om maar te bevallen, zelfs ananashrt enz...kijk dat je op het laatst er genoeg van hebt...dat kennen we allemaal maar om daar pilletjes voor te nemen? Nee dat vindt ik maar vreemd... Maar msichien is er wel een hele goed reden waarom TS niet overtijd wilt gaan?
Voor iedereen die een écht goede reden heeft om niet overtijd te willen gaan, kan de bevalling worden ingeleid. Ik zou er niet aan beginnen, al die huismiddeltjes, zelfmedicatie en noem maar op. Óf het werkt niet (zonde van je geld), óf het is misschien nog schadelijk ook. Maar om de vraag van TS te beantwoorden: nee, geen ervaring mee. Heb dit middel ook nog nooit gezien hier op het forum. waar is het eigenlijk voor bedoeld? vast niet voor het opwekken van weeën, maar wat dan wel?
Ik heb ook net een topic geopend over dat middeltje. Ik heb het advies van mijn vk gekregen om met 37/38 weken mee te beginnen. Ik vind het niet erg om een week overtijd te lopen, maar wil dat niet langer dan dat ivm de mogelijke risico's. Maar om een bevalling dan op gang te helpen na 41 weken, is het wel zo handig dat de baarmoedermond wat verweekt is. Anders kan strippen niet en inleiden kan dan een vervelend en lang proces worden. Dus ik was ook benieuwd naar de ervaringen. Volgens mijn vk adviseren ze het wel eens vaker en in het homeopatisch en niets kwaadaardigs aan. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/233184-pulsatilla-vsm.html
Ik vind het altijd zo raar dat sommige mensen denken dat homeopatisch gelijk staat aan niet schadelijk. Naar "echte" medicijnen wordt veel meer onderzoek gedaan dan naar homeopatische middelen. Ik zou er niet zomaar op vertrouwen dat het geen kwaad kan hoor. In dit geval zal het misschien meevallen omdat je vk je er op wijst. Als je echt niet overtijd wil lopen / niet meer kan op het einde zou ik om een verwijzing vragen voor een gyn (heb ik zelf ook gedaan na 40 weken omdat ik het niet meer trok) en niet dit soort dingen nemen. Succes in ieder geval.
ik ben het eens met Sarah. zelfs als het al helpt is het beter te wachten tot je lichaam er klaar voor is. ik ben er van overtuigd dat er een reden is waarom een kindje komt als hij/zij komt. bevallingen die te vroeg beginnen kunnen lang duren en extra pijnlijk zijn. maar ik ken het spul ook niet. als je per se niet overtijd wilt lopen kun je beter je vlos bellen.
Helaas gaat dit bakerpraatje alleen op voor verse ananas, omdat daar bepaalde enzymen in zitten, niet voor ananas uit blik
Ik had het volgende gedaan om de bevalling op te wekken: - seks met vriend - seks met mezelf - cupcakes gebakken - gewandeld - ananashart gegeten Diezelfde avond begon de bevalling
- seks met mezelf - chinees gegeten - gewandeld - ananashart gegeten - ramen gelapt en niks heeft geholpen
Ik ben het niet helemaal eens met dat je kindje komt wanneer het er klaar voor is. Het is namelijk niet voor niets dat ze tegenwoordig steeds meer (ook eindelijk in NL) ervoor kiezen om met 41 weken in te leiden oid, omdat er veel meer kans bestaat dat er nog wat mis gaat na die week. En daarbij: inleiden is ook zeker niet alles: daar komen erg vaak vervelende situaties van en ook vaak ingrepen als een tang of pomp bij kijken. In dit geval is het middel door mijn vk praktijk geopperd. @Agnes: het gaat hier om dit ene middel en onderwerp. Dat maakt nog niet dat 'sommige mensen denken dat homeopatisch gelijk staat aan niet schadelijk'. Zoals je beschrijft. De informatie die ik over dit middel heb, heb ik niet zelf verzonnen.
Ben ik het gedeeltelijk mee eens.. Ik ben ingeleid geworden (ivm laag geboortegewicht) toen ik 41 weken was.. Ik heb er 5! hele dagen gelegen en heb 8x gel, en 3x een balloncatheter gehad.. En uiteindelijk is de pomp er ook nog aan te pas moeten komen.. Mijn lichaam was er dus nog niet klaar voor en kleintje wilde er gewoon echt nog niet uit.. Achteraf gezien had ik liever doorgelopen tot 42 weken zodat mijn lichaam de tijd had gehad om er 'klaar' voor te zijn.. Ik had namelijk nog geen onsluiting en geen verweking van bm, wellicht als ik een paar dagen langer had gelopen was het allemaal wat makkelijk gegaan.. Snap wat je bedoelt dat het na 41 weken allemaal wat 'gevaarlijker' kan zijn, maar als ze je dan gewoon elke dag even aan de ctg leggen en je goed in de gaten houden en jezelf alert blijft, why not? Apart pilletje trouwens, nog nooit van gehoord.. Als het door een vk wordt aangeraden dan ga ik er vanuit dat het effect kan hebben.. Laten we hopen dat dit pilletje de toekomst mag zijn, geen inleidingen meer, maar pilletjes slikken, ik stem voor!..