Voorspellende waarde gewicht 20-weken echo?

Discussion in 'De bevalling' started by YellowButterfly, Jan 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik ben even heel nieuwschierig naar iets, wellicht dat jullie me meer kunnen vertellen!

Ons meisje was bij de 20 weken echo (20+2) 402 gram. Ze is geboren bij een termijn van 40+6 en woog toen 4040 gram. Ca x10 dus :)

Nu hebben we onlangs een 20 weken echo gehad (20+1) en daar bleek ons kindje 340 gram te wegen. Een enorm verschil in mijn ogen! (maar nog steeds heel normaal, maak me geen zorgen ofzo ;)) Ik vroeg me af, zou het sommetje van ca x10 nu weer opgaan. Wat weten jullie hiervan/ welke ervaring hebben jullie?

Had het de vk ook al voorgelegd en die vond het een interessante theorie :) Natuurlijk kan deze kleine nog een spurtje moest krijgen toen terwijl zn zus die net gehad had e.d. maar ben erg benieuwd of jullie me meer kunnen vertellen :)

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ben het even gaan opzoeken voor je; onze zoon woog bij 20+1weken 409gram. Hij is geboren met 39+6weken en woog 3325gram. Onze gyn heeft me bijna de ganse zwangerschap gezegd dat we een zwaargewichtje zouden krijgen. Hij zat altijd een stuk boven de curve.

Tja, gelukkig had ik toch ook een pakje in maat 50 bij in het ziekenhuis. ;)

3. YellowButterfly

Wat leuk dat je even voor me gekeken hebt :) Bij jou is je kindje dus minder dan 10x zwaarder geworden, dat kan natuurlijk ook!

Nog meer mensen?

4. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Hmmm interessant!

Ik ben ook eens even gaan kijken.

Dinand woog met de 20 weken echo 348 gram (19+6), hij is geboren met precies 37 weken en woog toen 2850 gram. Denk dat het gewicht aardig in de buurt was gekomen als ik de 40 weken vol had gemaakt. Zal de volgende keer eens vragen hoe mijn vk er over denkt:p.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmmm... ik weet nog dat ik nav de 20-weken echo heb gezegd, wel gek eigenlijk dat je nu op de helft bent... en dat kindjelief nog zeker 10 keer zo zwaar zal moeten worden.
    Volgens mij zat onze frummel rond de 300 gram, zou het moeten nakijken. Ze is geboren met 40+3 en was 3696 gram, dus eigenlijk zeker 11x zoveel.

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Net heel toevalling gisteren de hele bevalmap nog even doorgenomen.
    Met de 20 weken echo was ze 310 gram en met de bevalling 3110 gram dus hier gaat het op die 10x. (geboren met 40+5)

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ons meisje werd steeds aan de kleine kant geschat en ik heb inmiddels ook een heel aantal groeiecho's hiervoor gehad. Inmiddels wordt ze op 3500 g. bij de geboorte geschat, helemaal gemiddeld dus. We moeten nog een kleine week wachten voor we er achter komen, maar ik geloof niet dat de schatting van het gewicht bij die echo's heel betrouwbaar zijn.

8. YellowButterfly

Dank jullie wel :) Tsja het is natuurlijk zo dat als je er een millimeter naast zit dat al enorme consequenties heeft. Maar ik geloof wel dat ons kindje echt kleiner is dan m'n dochter, in hoeverre dat echter met 40 wkn ook nog zo is is de vraag!

9. Rono

Rono Niet meer actief

Hier was noelle 340 gram met 20 wk en bij 41.0 3600 gram :)

10. Herah

Herah Lid

Sep 1, 2010
    48
    0
    0
    Op zich klinkt het als een interessante theorie en er zullen vast mensen zijn bij wie het (redelijk) klopt maar in de laatste 20 weken kunnen er ook nog zo veel dingen gebeuren waardoor het uiteindelijk niet blijkt te kloppen. In ons geval hebben we bij mijn dochter met 32 weken destijds de laatste groeiecho gehad en toen werd ze op ruim 6 pond geschat. Maar, zoals de gyn toen al zei, dat is als alles normaal zo zou doorgroeien. Uiteindelijk bleek ze slechts net geen 2450 gram te zijn bij haar geboorte en later bleek dat dit kwam door een infarct in de placenta. Het zegt dus niet alles...

Share This Page