Ruggenprik of algehele narcose?

Discussie in 'De lounge' gestart door Helise, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Bij mij hebben ze toen ook een botje afgebeiteld! In mijn knie.
    Van dat beitelen heb ik niks meegekregen, wel merkte ik dat er met mijn been gesjord werd.

2. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Als je goed uit de narcose komt, ben je binnen een uur weer op de been...d.w.z. je kan uit bed enz. Met een ruggeprik duurt het een paar uur langer. Toevallig vorige week gehoord van de OKverpleegkundige voor een operatie aan de knie...
    Misselijkheid na een narcose, daar heb je iets voor in je infuus dus dat hoeft niet nodig te zijn.
    Om het dan nog maar niet te hebben over het prikken van de ruggeprik.. 3x mis prikken is geen pretje kan ik je vertellen :D

Narcose zou ik zeggen dus :)

3. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

heb met beide ervaring
    3x ruggeprik gehad nooit last van gehad alles verliep ook altijd super goed
    2x algehele narcose daar ben ik ook nooit ziek van geweest en heb er geen nare ervaringen van gehad geen van de keren ik ben geopereerd
    succes met de beslissing je moet doen waar jij je het beste bij voelt

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Nog nooit een ruggenprik gehad maar deze zomer wel een algehele narcose. Ingreep van een half uurtje, weinig pijn oid maar wel dik 5 weken beroerd vd narcose (vooral heel erg moe, duizelingen etc)

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier 1 keer een roesje gehad, niet misselijk geweest ofzo, maar wel nog dagen ontzettend moe.

Ruggenprik ook 1 keer gehad (laatste bevalling), en was best relaxed, ware het niet dat het zetten echt gemeen zeer deed! Voelde alsof er vanaf de plek van prikken, naar mijn rechterheup allemaal messen in m'n rug gestoken werden. Deed echt flink veel pijn.

Tja, een operatie is natuurlijk anders dan een bevalling, bij de laatste wil je graag 'bij' zijn, bij een operatie zou dat van mij niet hoeven. Wat dat betreft zou ik voor een narcose kiezen, maar ben dan toch altijd bang om er niet weer uit te komen.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier tijdens m'n bevalling ruggenprik gehad. Deze werkte bij mij niet goed (een klein percentage gebeurt dat) dus een kant was verdoofd andere kant niet :( drie weken verder en mijn Rechterkant doet nog steeds pijn!! Deze kant was wel verdoofd en heeft naar mijn idee dubbele dosis gekregen.

Na de bevalling moest ik meteen geopereerd worden en heb ik algehele narcose gehad en vorig jaar ook geopereerd met algehele narcose. Beide keren achteraf nergens last van gehad!

Ik zou dus voor narcose gaan!

7. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

ruggenprik: vroeger te vaak als kind onder narcose geweest en vind het nu eng geworden. Ook was ik altijd ziek na die tijd. Vieze rare geur. Ik eet zelfs een bepaalde mosterd niet, omdat die ook naar het kapje ruikt...

Ruggenprik heb ik nooit iets van gemerkt van het gepruts een de enkel. Alleen lijkt en voelt beetje raar als de prik is gezet en je word doof in de benen en je benen worden om hoog getild...je hebt het gevoel dat je benen nog plat liggen maar ze hangen wat boven je...
    aan me hand 4 jaar terug geopereerd en ben verdoofd vanaf de oksel..all zenuwen werden uitgeschakeld. was geen fijn moment.. maar zou het zo weer doen...

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb 1 keer een ruggenprik gehad en 2 keer narcose.narcose ging prima,ruggenprik ging mis,werkte niet en ik moest alsnog onder narcose.
    Binnenkort moet ik 2 uur onder het mes en heb ik toch gekozen voor ruggenprik met sedatie,maar dan wel zo,dat ik lekker slaap en er niets van meekrijg.
    Dit omdat het beter voor het herstel zou zijn en ik minder napijn zou hebben.

Deel Deze Pagina