we zitten er aan te denken een hond te kopen. We vragen ons af of we dit beter nu of pas na de bevalling kunnen doen. wat zouden jullie doen?
Ik heb een hondje gekocht toen ik met zwangerschapsverlof ging en heb er totaal geen spijt van gehad. ze groeien nu samen op en totaal geen jaloezie.
Bedenk hoe je dat straks gaat doen. Is jouw man altijd thuis in de avond? Anders moet de kleine straks altijd mee. Zie je het zitten straks net bevallen man weer aan het werk kindje in de kinderwagen en de hond uitlaten elke keer? Voor nu is dat allemaal leuk maar ik weet niet of je daarop zit te wachten straks. Reden dat ik het zeg is dat een vriendin van mij elke zwangerschap uit verzorgwoede/nesteldrang een pup of kittens aanschafte. 3 kindjes, 2 kittend en 2 pups verder hebben ze nu geen huisdier meer want het was "helemaal niet praktisch" zei ze dan.
Ik zou het nu doen óf een maand of 6 na de bevalling Ligt natuurlijk ook aan of je een pup wilt of een hondje uit bijvoorbeeld een asiel, een pup moet je opvoeden, nou dat zag ik mezelf echt niet doen de eerste maanden na de bevalling! had mn handen wel vol, en zou er ook echt geen zin in hebben een hond op te voeden in die periode Nu onze dochter wat ouder is zou het wel kunnen denk ik, alhoewel... een jonge hond moet natuurlijk tig keer per dag uitgelaten worden.. Wij hebben een hond van 2 en mijn man neemt m sochtends en savonds mee voor een lange wandeling en bij mij mag ie 2x een kort plasje doen voor op het veldje. maar daarmee leer je een pup misschien niet goed aan om buiten te plassen
Slimste is om het te doen als je bevallen bent. Als je eerst de hond hebt, en dan de baby kan de hond heel jarloers worden want hij was er eerder! Gewoon doen wat je hebpt beste lijkt! Groetjes
Ik zou ook wachten en eerst je leven op orde hebben met je baby. Dat wordt heel anders dan je denkt. Dat ervaar ik hier ook en wij hebben een heel makkelijke baby én lieve huisdieren. Die had ik al jaren en toch is het me heel erg tegengevallen qua zorg bv.
Toen zoontje geboren werd kwam er ook een hond bij, heel leuk, ze groeiden samen op. Wat wel minder was: je bent dan net bevallen, en loopt dan hele dag achter een pup aan die nog niet zindelijk is, en dat vond ik op dat moment wel net teveel er aan. Moest ik nog eens kunnen kiezen dan zou ik het ofwel tijdens de zwangerschap doen ofwel pas als ik meer op m'n gemak was met baby er bij. En over jaloers of niet, dat hangt ook veel af aan de opvoeding. Heb je al ervaring met honden, dan zou dat normaal geen probleem mogen zijn. Hier waren eerst ook 2 katten al ruime tijd voor de baby er kwam, maar die hebben ook nooit jaloers gereageerd (dat is wel iets anders als een hond, maar toch, eens zoontje begon te kruipen ed, hebben ze nooit naar hem gekrabd ed. terwijl hij wel vrij hevig achter hen aan ging en aan staart trok soms)
Ja, net als hierboven al gezegd, wil je een pup of een volwassen hond uit het asiel? Ben je honden gewend, weet je hoe je ze op moet voeden, weet je hoeveel werk bijv. de zindelijkheidstraining van een pup is en ga zo maar door. Allemaal dingen om rekening mee te houden. Zo kon ik bijv. halverwege de zwangerschap nog maar met moeite lopen, heb onze hond toen een aantal weken naar mijn ouders gebracht, want ik had zoveel pijn en 3 minuutjes als een slak naar de groenstrook kruipen was al een hele opgave. Dus ook handig als je een back-up adresje hebt. Als je het na de bevalling doet, zou ik wel een aantal maanden wachten, anders is het behoorlijk vermoeiend.
Ik wilde ook graag een hond maar heb besloten dat pas te doen als beide kids ouder zijn Wij hebben wel een hond gehad vlak voordat ik zwanger werd van de eerste maar dat was soms best lastig met uitlaten s avonds als mm vriend niet thuis was etc
Is het jullie eerste hond? Ik zou zeker weten wachten tot de kleine iets ouder is. Er komt behoorlijk veel tijd bij kijken. Een kleintje en een pup. Kleine slaapt natuurlijk veel,en de hond moet uit. Zou eerst een goed ritme willen hebben met je kindje
Ik zou eerder wachten tot de baby een aantal maandjes oud is... Gaar best veel tijd inzitten Zou er niet aan hebben moeten denken, een baby en een pup of puberhond
Ik zou wachten tot na de bevalling. Een kind krijgen is vaak toch best heftig en er komt de eerste tijd veel op je af. Als je pech hebt krijg je een huilbaby en denk dat je dan niet blij bent als je ook nog een hond moet uitlaten. Aangezien je nu voor de keuze staat, zou ik dus na de bevalling een hondje nemen als je het dan nog steeds wil.
Eigenlijk ligt het helemaal aan jou inzet en vaardigheden met honden. Je hebt nu nog alle tijd om wat moois op te bouwen met een nieuwe hond. Maar bedenk wel dat een pup veel tijd kost, een oudere (asiel) hond daarentegen kent vaak de basis commando's al en is vaak al zindelijk. Ook een asiel hond heeft tijd nodig om te wennen maar vraagt vaak wel minder tijd/energie.
Ik zou eerst afwachten hoeveel tijd je hebt nadat je kind geboren is, en dan verder zien. Of heb je al een oplossing voor hoe het moet als het buiten knetterhard regent, en je hond moet uit en je kind is wakker?
We willen een pup maar hebben besloten te wachten tot na d bevalling. Dus nog even geduld hebben haha
Ik zou ook wachten wij hebben de 'fout' gemaakt om een pup te kopen terwijl ik zwanger was ten eerste kon ik geen goede keus maken door hormonen ten tweede kreeg ik BI dus dan is het erg moeilijk om veel met het beestje bezig te zijn (lag vanaf 20 weken eigenlijk de hele dag plat) vond het ook ontzettend zielig en hadden er nooit over na gedacht dat het zou kunnen gebeuren... daarbij komt bij een eerste wil je miss alle aandacht naar je kleine kindje laten gaan terwijl een pup echt heel veel aandacht nodig heeft... ps zie nu dat jullie al een beslissing hebben genomen goede beslissing denk ik...
wij hebben een hondje gekocht was dochter een half jaar ik wou wel achteraf dat we langer hadden gewacht eerste jaar van een hondje is zeer druk hij wordt gelukkig nu wat rustiger maar als je kleine begint te kruipen en een drukke pup er bij is best druk en zou geen kooiker nemen zijn vrij bange honden en houd niet van vreemde mensen