Dat was bij mij het geval. Ik had al uuuuuuuuren (opgewekte) weeën, die volgens gyns eigen zeggen bitter weinig deden en echt zwaar waren (was te zien op monitor). Hij zei toen dat ik echt nog wel uren nodig zou hebben voor volledige ontsluiting als het zo door zou gaan. Ik stortte letterlijk in heb gezegd: ik wil NU een ruggenprik. Hij zei later dat hij het direct gaf aan mij, omdat hij heel goed snapte dat ik het wilde (gezien het slechte resultaat tot dusver). Met de ruggenprik ben ik uiteindelijk nog 8 uur bezig geweest voordat ik volledige ontsluiting had. Gelukkig dus dat ik hem gekregen heb. Voor zes uur ontsluitingweeën zou ik wel tekenen, zeg! Fijn dat het bij jou goed ging, altijd leuk om te lezen.
hier een verhaal wat voor jou waarschijnlijk (hopelijk!) niet van toepassing is, maar wil het wel even delen. bij mijn eerste zwangerschap twijfelde ik ook heel erg, maar toen braken met 33.1 spontaan mijn vliezen en ging het heel snel. in het ziekenhuis kreeg ik de vraag of ik iets wilde, maar heb gezegd dat ik dat niet wou, omdat mijn meisje al zo vroeg, klein en kwetsbaar was. in het gesprek met de arts achteraf vertelde zij mij dat als ik had gekozen voor een ruggenprik mijn dochter waarschijnlijk niet meteen zelf had kunnen ademen, en daar hulp bij nodig gehad zou hebben. ben daar toch best van geschrokken, je hoort overal dat het geen kwaad kan, en ze hebben het me ook aangeboden, maar ben echt blij dat ik het niet gedaan heb. nu is de kans natuurlijk erg klein dat jouw kindje ook zo vroeg word geboren, maar blijkbaar heeft het wel effect op je kindje, ook al is het in een kleinere mate bij een baby die op tijd word geboren. je spuit toch iets in je lichaam wat er niet hoort..
na alle ervaringen van jullie te lezen sta ik toch iets meer open voor de ruggenprik, ik ben dr alleen heel bang voor.... ik ben bang voor de pijn bij het zetten en er spookt maar door mn hoofd dat je met een RP ook een catheter moet ofzo!?!? of is dat alleen als je een keizersnee krijgt? pffff ik hoop het gewoon zonder te doen maar ja idd als je al 24uur op ben van de weeen kan ik me er iets bij indenken!
Catheter voel je niets van hoor. Ook niet met het verwijderen. Ideaal, ben je zelf ook even een babytje Lekker alles laten lopen
Ik heb direct een weeenstorm gehad met weeen om de 15 seconden. De VK stelde vast dat ik enorm krachtige weeen had. Deed ook onwijsssssss VEEL pijn. Heb echt gejankt. Maar ik bleef toch thuis.. ben thuis bevallen, dus zonder pijnbestrijding. Had het niet anders gewild. Gaf me echt een superstoer en vrouwelijk gevoel.
Ik kan alleen mijn eigen ervaring vertellen, ik heb de eerste keer met gedaan en de tweede keer zonder, en ik weet 10000% zeker, ik doe het noooooit meer zonder ruggenprik!
Ja ik raak er ook steeds meer van overtuigd dat ik bij deze ook heel erg graag een ruggenprik wil hebben. Ik heb nu al weer last van mijn rug/bekken, had ik bij Nathan ook, en 3 keer raden waar die kl*te weeën kwamen. Dat wil ik echt niet nog een keer meemaken. Bij de tandarts krijg je een verdoving voor een gaatje, maar voor een ruggenprik moet je onderhand smeken.
Ik wist zeker dat ik 'm niet wilde. Een vrouw is gebouwd om puur natuur te bevallen, zo dacht ik erover. Toen het puntje bij paaltje kwam heb ik een ruggenprik gekregen, echt omdat alles anders ging dan ooit kunnen denken. Ik was door mijn rug gegaan die week, werd ingeleid, had zwangerschapsvergiftiging en was te beroerd om weeen op te kunnen vangen. (uiteindelijk is het een spoed-ks geworden ivm dreigende insults) Beslis het gewoon ter plekke........