keuze voor ruggenprik

Discussie in 'De bevalling' gestart door josephinevh, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Met mijn verloskundige heb ik onlangs gesproken over wel of niet een keuze voor een ruggeprik. Als ik per sé een ruggeprik wil dan moet ik in het ziekenhuis bevallen (ik kan dan uiteraard niet thuis, maar ook niet in het geboortecentrum bevallen). Wat betekent dit voor de kosten? Moet ik het zelf betalen of wordt mijn bevalling dan bestempeld als medisch?
    Wordt mijn bevalling dan sowieso gedaan door een gynaecoloog, omdat het in het ziekenhuis is of is mijn verloskundige er dan wel bij? Ik weet dat ik dit dan aan mijn verloskundige moet vragen, maar mijn volgende afspraak staat pas weer eind oktober en ben benieuwd hoe dit bij jullie is...

2. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Als er geen medische dingen zijn en je alleen een ruggenprik wil en je eigen vk..dan heb je kans dat dit niet vergoed wordt..alleen als je medische indicatie hebt wordt alles vergoed anders niet. (Dat is mij verteld..) ik ben wel met medische indicatie bevallen en had ruggenprik.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Geen medische indicatie zijn de kosten 400 euro dacht ik, tenzij goed aanvullend verzekerd.
    En idd je vk is er dan niet meer bij. Misschien kan je je verdiepen in hypnobirthing? :)

4. Mopke350

Mopke350 Lid

13 jul 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zodra je in het ziekenhuis vraagt om een ruggenprik, neemt het team van het ziekenhuis het over. Dit betekent dat je eigen vlk naar huis gaat. Het is niet noodzakelijk dat een gynaecoloog het overneemt, wel mocht daar reden toe zijn. Mijn ervaring met het ziekenhuis team is top! De ruggenprik was net een geschenk uit de hemel ;)
    Zou als ik jou was even naar je verzekering bellen: een aanvullende verzekering dekt nl de kosten en je verzekering moet je polis aanpassen (ook gedurende het jaar) als je hier om vraagt bij reden zwangerschap.

Deel Deze Pagina