RUGGENPRIK

Discussion in 'De bevalling' started by sara2005, Feb 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

Jan 27, 2008
    957
    0
    0
    ik heb 2x een keizersnede gehad dus 2x een ruggeprik.
    Het prikken zelf vind ik totaal nhjiet pijnlijk, ookal is er bij mij de tweede keer 2x misgeprikt.
    Ik heb wel bij mijn tweede keizersnee een liquor-lek gehad door de misgeprikte ruggeprik, met als gevolg nog zeker 1,5 barstende hoofdpijn als ik mijn hoofd rechtdeed.
    Dit was ERG vervelend, kon door mijn hoofdpijn bijna niets

2. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    één keer maar nooit weer!

Tijdens het prikken moest ik een kussen 'knuffelen' en in elkaar gedoken zitten, erg makkelijk met weeën om de 1/2 minuut. Er werd fout geprikt de eerste keer, en de tweede keer wel goed. Op het moment zelf was ik blij, maar ik had het zonder ook goed aangekund. Volgens de VK was het beter omdat ik al zo'n 19 uur bezig was, maar pas 4 uur 'pijnlijk' vond ik... De weeën werden veel minder toen de prik eenmaal zat, en toen ik volledige ontsluiting had werd hij eerst uitgezet en moest ik een eeuwigheid wachten, had ook geen weeën meer dus zonder persweeën moest het gebeuren... :(

Ook enorm ONprettig was dat ik geen gevoel meer had in mijn benen tijdens de bevalling, kon ze dus zelf niet vasthouden of omhoog tillen :( Ook ná de bevalling duurde dit minstens 4 uur tot ik weer uit bed kon.
    En sindsdien (5 maanden dus) heb ik constante pijn in mijn rug, precies waar er geprikt is. Hard lopen (niet hardlopen, maar gewoon sneller lopen) kan ik nietmeer want dan blijf ik 'hangen' (beetje moeilijk uit te leggen, maar kan dan niet verder lopen) Lang zitten/staan/bewegen doet allemaal enorme pijn. voor mij dus NOOIT meer :evil:

Oh ja, en ik geloof ook dat door de ruggenprik bij mij de BV nooit goed is gaan lopen en mijn meisje dus in de eerste weken teveel is afgevallen :(

Share This Page