Ik heb vandaag te horen gekregen dat ze mij voor vrijdag op de agenda hebben gezet om in te leiden. Ik lig nu bijna 2 weken in het ziekenhuis met pre-eclampsie maar voel me op zich goed genoeg om het nog langer vol te houden zoiezo 37 weken dacht ik zelf. Nu is mijn vraag eigenlijk of jullie ervaring met inleiden hebben en hoe lang het duurde voordat de bevalling echt op gang kwam. Mijn schoonzus is namelijk op zaterdag jarig en ik zou het niet leuk vinden op die datum te bevallen . Ik weet het lekker belangrijk, maar ik krijg gewoon een beetje een vervelend gevoel dat ik zomaar zonder overleg gepland ga bevallen op een datum die ook nog niet eens zie zitten . Toen ik vroeg of het niet na het weekend kon, kreeg ik als antwoord: dan komen we denk ik niet goed uit met de kamers... dus na 2 weken hier nog geen eens een echo gehad en dan is de bevalling afhankelijk van de beschikbaarheid van een kamer daarna? En niet van de gezondheid van de baby. En ben ik nou de enige die dat vreemd vind of vinden jullie dat ook niet kunnen? Hebben jullie advies en/of informatie voor mij?
Hai, Ik ben ook ingeleid, al was het dan met 41 weken zwangerschap. In principe beval je de zelfde dag nog als je wordt ingeleid. Tenminste, je bevalt vrij snel na het inbrengen van het infuus. Tenminste, als je genoeg ontsluiting hebt. Ik weet niet hoe het gaat met primen. Ik had al 2 cm. Als het infuus wordt gezet dan voeren ze per half uur de dosis oxytocine op, tot je vrij snel op elkaar krachtige weeen hebt. Bij mij was dit al na een uur of twee het geval. Mijn bevalling duurde al met al 7 uur. Ik ben om 14:00 ingeleid (toen is het infuus gezet) en Ingmar was om 21:20 geboren.
is een dag eerder ook geen mogelijkheid Dizzy? en misschien gaat het vrijdag zo vlot, dat het die dag komt, en niet op de verjaardag van schoonzus.
Ik ben op zaterdag precies 37 weken en dat is voor mij toch een beetje een magische grens waar ik eigenlijk overheen wil... klinkt misschien stom maar als ze het toch gaan plannen kunnen die 3 dagen er toch ook nog wel bij? Ik weet gewoon niet goed waar ik nu sta, kan ik het maken om gewoon niet akkoord te gaan met vrijdag, of heb ik gewoon pech en moet ik er maar genoegen mee nemen? @ Libra, thanks voor je reactie!
Hallo, ik ben ook ingeleid maar helaas ging het bij mij niet zo vlot ik ben om 9 uur in de ochtend aan het infuus gegaan de weeen kwamen meteen en Belle is om 23:55 geboren ik heb wel een ruggeprik gehad gr Chantal.
Als jij en de baby het nog goed maken zou ik toch nog proberen om het te overleggen of het niet later mag. Ik ben ook ingeleid en het gaat niet altijd zo snel hoor. Ik ben op donderdagavond opgenomen en ze zijn met gel begonnen. Op vrijdagochtend met weeen opwekkend infuus. En op zaterdagochtend is ze pas geboren.
Ik ben ook ingeleid en tegen mij hebben ze toen dus gezegd, dat het nog wel 4 dagen kon duren, ik moest om 08.00 uur in het ziekenhuis zijn en daar hebben ze toen pillen ingebracht, de 1e keer gebeurde er nog niks, daarna weer 2 pillen en toen begonnen de weeen een beetje te komen om 16.00 had ik echte weeen en 's nachts om 04.32 is manolito geboren, dus dat is dan toch weer een dag later.
Okee... misschien dat mijn verhaal dan wat ander was. Ik had al 2cm ontsluiting toen ze gingen inleiden. Ze zijn dus ook begonnen met het breken van mijn vliezen en daarna kreeg ik een infuus. Ik had al 5 weken voorweeen en het wilde maar niet door zetten. Misschien dat het infuus wel het laatste zetje was.
Ik denk dat je dat best mag eisen om op een andere dag te willen bevallen, het is toch jouw lijf en baby? Tenzij er echt medische noodzaak is om het perse zo snel mogelijk te laten gebeuren, maar in jouw geval is het vrijdag pas? Ik ben ook ingeleid, om 9.00 uur aan het infuus, en om 17.32 uur is Tim geboren!
Ik ben ook ingeleid ivm pre-ecclampsie bij 38+3 Bij mij gebeurde dat "rustig aan" dus met tabletten en niet met een infuus, omdat het redelijk ging met de bloeddruk en zo, dus er was geen vliegende haast. Twee dagen lang eigenlijk nauwelijks effect (ook niet na twee maal strippen) Als het niet om een andere reden een keizersned was geworden, hadden ze daarna een derde dag met infuus geprobeerd. Hou er dus rekening mee dat het ook best een paar dagen kan duren!
Ik ben ingeleid met tabletten ( ook pre-eclampsie). Om 8.00 's morgens begonnen en om 01.41 is Mason geboren. Ik zou het nog eens goed met de arts overleggen of het niet toch maandag mag en dan zeggen dat het je een beter gevoel geeeft.
Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik heb het nu zo geregeld dat mits de ctg's en mijn bloedwaarden oke blijven er op maandag begonnen wordt met primen. Ik ga er dus ook maar vanuit dat het wat langer dan 1 dag gaat duren en idd dan kunnen ze het ook best verzetten. Bij spoed halen ze het toch wel eerder. Ik ben blij dat ik niet gewoon akkoord ben gegaan met vrijdag, maar vind het nog steeds vreemd dat dit zo gepland is terwijl het eigenlijk helemaal niet medisch noodzakelijk is om de zwangerschap zsm te beindigen. Ben benieuwd wat de bloeduitslagen morgen gaan doen, anders wordt het misschien toch nog eerder, maar dan ga ik ook niet akkoord met primen ect. dat duurt dan toch ook te lang?
Ik ben ook ingeleid, verloor steeds kleine beetjes vruchtwater. Omdat ik smorgens 1cm ontsluiting had kreeg ik ook infuus om 9uur sochtends, elk half uur werd de dosis verhoogd, maar om half 1 had ik nog steeds nergens last van, dus hebben ze om kwart voor 1 m'n vliezen gebroken en om 13.uur kreeg ik weeen, een uur later persweeen en om 14.47 was levi geboren. Het kan dus ook heel snel gaan! Heel veel succes vrijdag!