ik wilde geen ruggeprik ook niet ondanks de inleiding, infuus, weeenstorm, rug, been en buikweeen, ik vind het niet nodig en is ook een onnatuurlijk proces met veel bijwerkingen die niet nodig hoeven zijn, bevallen doet nu eenmaal pijn, echter bij een medische indicatie vind ik goed dat het er is maar om nu meteen al te "bestellen" bij het eerste beste kreuntje vind ik niet nodig de pijn heeft duidelijk een functie.. http://www.ouders.nl/mbevpij2.htm Hier kan je alles erover lezen (ook de bijwerkingen staan hier duidelijk in)
Nou ik ben ingeleid, 30 uur verder kreeg ik een ruggeprik en kreeg ik een keizersnee... Die 30 uur ervoor waren drama! (niet vanaf het begin natuurlijk) maar aangezien het zetten me zo meeviel houd ik de optie bij deze wel open... Ik kan zelfs kiezen voor een ks, maar denk dat ik dat niet ga doen.... Eerst zelf proberen, gelukkig gaan ze me nu wel vroeg inleiden.... (tenminste dat hebben ze gezegd, ff afwachten nog maar!)
ik moest een ruggenprik omdat mijn dochtertje verkeerd voor de uitgang lag en ik al persweeen had, daardoor zwol mijn baarmoedermond juist op ipv dat het opende (erg pijnlijke bedoeling). Ik had zoveel pijn dat ik niks van het 'prikken' van de ruggenprik heb meegekregen. mijn man zei dat ze zelfs nog een keer fout hadden geprikt (kwam volgens mij niet vaak voor hoor). dus alleen even verdoving gehad zodat de laatste 2 cm kon ontsluiten. Als het niet had gehoeven had ik liever geen ruggenprik gehad omdat ik de rest van de bevalling echt prima te doen vond!