Hallo dames, ik ben erg aan het twijfelen of ik thuis of in het ziekenhuis ga bevallen, ben twee keer in het ziekenhuis bevallen en vraag me nu af of ik dat wel weer wil dat klinische.. maar ken ook niemand die thuis is bevallen.
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik wil graag thuis bevallen. Lijkt me heerlijk relaxed (voor zover bevallen echt relaxed is natuurlijk, haha) in mijn eigen omgeving. Je hoeft niet met weeën nog in de auto en na de bevalling kan je lekker onder je eigen douche en direct in je eigen lekkere bed.
Ik ben 2x thuis bevallen. Bij de eerste wilde ik eigenlijk naar het ziekenhuis, omdat ik het een eng idee vond om thuis te bevallen. Het ging alleen zo snel, dat we daar de tijd niet meer voor hadden. Achteraf vond ik het geweldig, niet met weeën in de auto, lekker thuis in een vertrouwde rustgevende omgeving, alles bij de hand, niet over straat met een pasgeboren wurmpje in het akelige novemberweer. Bij de tweede ben ik er gelijk al voor gegaan. Er stond wel een tasje klaar voor noodgevallen, maar uiteindelijk ging ook dit weer erg snel en was het allemaal niet nodig. Ik heb nog wel even gezegd, dat ik spijt had, terwijl ik in een weeënstorm zat, omdat het zo'n pijn deed en thuis kun je geen pijnstilling krijgen. Maar dat was maar eventjes, op een gegeven moment kom je toch in een soort roes en toen kon ik het toch wel aan, ook zonder pijnstilling. Als ik ooit nog eens moet bevallen, ga ik zeker weer voor een thuisbevalling. Ik heb er alle vertrouwen in dat de verloskundige geen onnodige risico's zal nemen en me door zal sturen naar het ziekenhuis als het toch niet veilig is om thuis te bevallen.
wat pijnstilling betreft, dat kreeg ik niet in het ziekenhuis, ik heb het wel gevraagd, maar ze vonden het niet nodig (ik wel toendertijd)
Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Hoewel ik al 3 keer bevallen ben, zou ik absoluut niet thuis willen bevallen. Ik vind het een eng idee om thuis te blijven. Als ik deze keer ga bevallen blijven mijn kinderen thuis. Dus ik moet er nu al helemaal niet aan denken om thuis te blijven. (Ik nou eenmaal niet zo gezellig als ik moet bevallen.) Groetjes Gwen
Ik ben thuis bevallen en vond dat echt prettig. Was de avond voor de bevalling nog in het ziekenhuis omdat het zo rustig was in mijn buik en kwam op een enorm steriel kamertje. Blij dat ik daar niet hoefde te bevallen. Bevalling ging verder ook prima, dus zou het een tweede keer absoluut weer zo doen.
Ik ben bij de eerste in het ziekenhuis bevallen omdat het moest (ze was 6 weken te vroeg) maar ik hoop dat ik bij deze thuis kan bevallen.. Lijkt me gewoon wat relaxter. En als je 's avonds of in het weekend bevalt en je ligt in het ziekenhuis en er is iets, moet er alsnog een gynaecoloog gebeld worden. Dus of je dan vanuit huis moet komen of er al bent.. En met weeen in een auto lijkt me vreselijk..
Ik vond het heerlijk om thuis te bevallen. Om dezelfde redenen als hierboven worden genoemd. Tijdens deze zwangerschap was er even sprake van dat ik op medische indicatie in het zh moest bevallen, maar gelukkig is de indicatie verdwenen. Ik ben helemaal opgelucht dat ik lekker thuis mag blijven, mits alles goed gaat natuurlijk De zh koffer staat uiteraard wel klaar! Bij tweede of derde kindjes gaat de bevalling vaak sneller, dus ik zou zeker zorgen dat thuis alles gereed is (kraampakket, bed op klossen etc.) voor een eventuele thuisbevalling, wanneer je het zh niet meer gaat halen. Succes!
Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Ook omdat ik verschillende ervaringen heb met vriendinnen die alsnog naar het ziekenhuis moesten (met alle ellende van dien)......dus voor mij een makkelijke beslissing . Ik vind het gewoon een wat 'safer' idee voor mezelf en onze baby. Maar dat is een persoonlijke mening
Ik wilde thuis bevallen. Het leek me niks om op een zaal te moeten liggen met andere moeders die kreunen van de pijn en je wakker houden. Het werd een ziekenhuis bevalling omdat ik te weinig vruchtwater had. Ik vond het GEWELDIG!!!! Super leuke verpleegsters, verloskundige en kamergenoot. Het was gezellig en warm en ik voelde me veilig.
Doe mij maar ziekenhuis. Blijft je eigen kamer tenminste netjes. Ik heb het idee dat je daarin bevalt en daarna alles daar opgeruimd moet worden, altijd erg vervelend gevonden.
oke, bijna 50-50, het lijkt me zo knus om thuis te bevallen, ook omdat het bij mij thuis heel snel ging allemaal en dan moet je nog met weeen in de auto (een half uur) en toen zijn de weeen wat minder geworden, in het ziekenhuis werden de vliezen doorgeprikt en kwam er een weeenstorm.. (ik had groen in het vruchtwater, dus het werd een med.indicatie) maar ik denk steeds zelf als ik thuis was gebleven was het allemaal relaxed gegaan, ik bedoel nu mocht je pas komen bij weeen om de zoveel minuten.. nou gelukkig ben ik nog maar op de helft, heb nog even de tijd... ben benieuwd naar nog meer reacties en ervaringen...
Na de bevalling lig je nog even in bed, de controles worden gedaan en in de tussentijd ruimt de kraamhulp alles op. Toen ik ging douchen heeft mijn vriend het bed verschoond en de kraamhulp heeft het toen in de was gedaan. Je hebt echt geen last van die (weinige) rommel die gemaakt wordt, het wordt ook zo weer opgeruimd!
basbousa, die rommel valt enorm mee hoor. Ik heb er niks van gemerkt, terwijl ik de tweede keer zelf een enorme zooi heb gemaakt. Ik beviel op de baarkruk, dus flink wat rommel op de grond en bovendien schopte ik in het heetst van de strijd een vol glas water om. Toen ik op bed lag en gehecht werd heeft de kraamverzorgster alles opgeruimd en toen ik ging douchen was er al niks meer te zien.
Ik wil graag weer thuis bevallen, van Eva ben ik ook thuis bevallen. Lekker in je eigen omgeving met je eigen spulletjes en daarna lekker thuis douchen en je eigen bed weer in.
Ik vond het dus wel een behoorlijke rommel en was erg blij dat het niet mijn eigen bed was maar een ziekenhuisbed! Ik vond in het ziekenhuis bevallen ook GEWELDIG. Ik heb dan wel het 'voordeel' gehad dat ik niet met weeen in de auto heb gezeten, ik ben ingeleid dus kon zonder weeen naar het ziekenhuis en kwam een dag later met kind weer thuis. Ik vond vooral de CTG waarop ik was aangesloten ideaal. Ik kon precies zien wanneer er een wee aankwam, hoe hevig die was (dat voelde ik ook wel maar ben erg visueel ingesteld) en wanneer die weer wegging. Dat maakte het voor mij echt makkelijker. Het enige wat ik niet meer zou doen is de nacht daar blijven als het niet nodig is. Die nacht heb ik echt niet geslapen, we lagen met z'n drieen op een kamer en om de beurt moest er wel iets gebeuren (voedingen / verschonen / suiker prikken e.d.) en de andere twee dames hadden ook behoorlijk last van naweeen, dat was duidelijk te horen. Dus de volgende keer zou ik gewoon naar huis toe gaan ook al krijg ik geen kraamzorg meer.
dat vond ik ook een nadeel in het ziekenhuis, dat je na de bevalling met meerdere vrouwen op een kamer lag en de één had nog meer naweeen dan de ander (kan niemand wat aan doen dat weet ik) en dan had die een voeding dan weer de andere. bovendien dat mijn man snachts naar huis moest vond ik ook erg onnatuurlijk... dus ik neig echt naar een thuisbevalling (ws eerst alles afplakken als ik dat zo hoor haha)
Je hoeft ook nog niet te beslissen he? Het kan best zijn dat je op het moment toch ineens naar het ziekenhuis wil of juist thuis wil blijven. Wat dat betreft kan je gewoon kijken hoe het loopt en wat je op dat moment het meest prettig vindt.
De troep heb ik echt niks van gemerkt. Ik heb zelf niet gekeken wat er van onder uitkwam en er lagen genoeg van die celstof matrasjes onder. Toen ik uit de douche kwam had ik een schoon bed en was alles opgeruimd.