Hallo dames, ik ben erg aan het twijfelen of ik thuis of in het ziekenhuis ga bevallen, ben twee keer in het ziekenhuis bevallen en vraag me nu af of ik dat wel weer wil dat klinische.. maar ken ook niemand die thuis is bevallen.
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik wil graag thuis bevallen. Lijkt me heerlijk relaxed (voor zover bevallen echt relaxed is natuurlijk, haha) in mijn eigen omgeving. Je hoeft niet met weeën nog in de auto en na de bevalling kan je lekker onder je eigen douche en direct in je eigen lekkere bed.
Ik ben 2x thuis bevallen. Bij de eerste wilde ik eigenlijk naar het ziekenhuis, omdat ik het een eng idee vond om thuis te bevallen. Het ging alleen zo snel, dat we daar de tijd niet meer voor hadden. Achteraf vond ik het geweldig, niet met weeën in de auto, lekker thuis in een vertrouwde rustgevende omgeving, alles bij de hand, niet over straat met een pasgeboren wurmpje in het akelige novemberweer. Bij de tweede ben ik er gelijk al voor gegaan. Er stond wel een tasje klaar voor noodgevallen, maar uiteindelijk ging ook dit weer erg snel en was het allemaal niet nodig. Ik heb nog wel even gezegd, dat ik spijt had, terwijl ik in een weeënstorm zat, omdat het zo'n pijn deed en thuis kun je geen pijnstilling krijgen. Maar dat was maar eventjes, op een gegeven moment kom je toch in een soort roes en toen kon ik het toch wel aan, ook zonder pijnstilling. Als ik ooit nog eens moet bevallen, ga ik zeker weer voor een thuisbevalling. Ik heb er alle vertrouwen in dat de verloskundige geen onnodige risico's zal nemen en me door zal sturen naar het ziekenhuis als het toch niet veilig is om thuis te bevallen.
wat pijnstilling betreft, dat kreeg ik niet in het ziekenhuis, ik heb het wel gevraagd, maar ze vonden het niet nodig (ik wel toendertijd)