Ruggenprik?

Discussie in 'De bevalling' gestart door ssgerundt, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Niet gehad, helemaal geen pijnstillers, maar bij de volgende misschien wel als het nodig zou moeten zijn!

2. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb bij mijn KS een ruggeprik gehad. Ik had al 8 cm ontsluiting dus ik mocht op mijn zij blijven liggen. Het zetten zelf vond ik niet zo fijn. Maar dat was meer omdat ik elke halve minuut een wee had en me voor de prik moest ontspannen, dat gaat over het algemeen niet zo goed samen. Van de prik zelf heb ik erg weinig gevoeld.

3. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik kreeg GEEN ruggenprik bij een Weeënstorm maar Pethidine ( na enkele uren gillen om een verdoving :) )

Had liever ruggenprik gehad. Van de Pethidine raakte ik nogal van de wereld.
    Wel op tijd uitgewerkt dus gelukkig de laatste twee cm, en persen bij volle bewustzijn ( zonder weeënstorm dus houdbaar)

enneh ik vind dat niemand zich hoeft te verontschuldigen voor het willen hebben van een pijnstiller. Kom nou. soms trek je zoiets niet.
    Lees Kluun maar ( we leven in een beschaafde maatschappij, waar we mensen niet onnodig pijn hoeven te laten lijden :) )

4. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    ik heb een ks gehad dus ook een ruggeprik.
    was er best bang voor, maar ik voelde er niks van.
    kreeg wel eerst een prikje om de huid te verdoven.
    binnen enkele seconden werkte hij al en kon ik na 12 uur weeen me heerlijk ontspannen ;)
    ik heb helemaal niks gevoelt van de ks...
    vondt het heel jammer dat ik een ks moest maar zo'n ruggeprik zou ik zo weer nemen!

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wow zeg dat duurde dan lang bij jou! Lijkt me vreselijk eng als het zo lang duurt.
    Ik werd na mijn ks gehecht en toen naar de uitslaapkamer gereden. Omdat ik zsm naar mijn dochter wilde bleef ik maar proberen mijn tenen te bewegen (ze hadden gezegd als je dat kan mag je terug naar je kamer). Nou een koud kwartiertje en mijn tenen kon ik bewegen :D . Jammer alleen dat het nog een kwartier duurde voor de verpleegkundige er was om mij terug te rijden....

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb ook een ruggerpik gehad voor mijn keizersnede. Ik heb door de stress er weinig van meegekregen was meer met me hoofd bij me kind dan bij heel die prik. ik vond het wel doodeng toen ik op de kamer lag met me kleine vent in me handen dat ik niks met me benen kon doen en dat ik zo ontlasting heb laten lopen zonder er erg in te hebben gehad.

7. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ik ben ingeleid en kreeg hele wisselende weeën (kamelenweeën volgens de gyn, hard/zacht, kort/lang). Ze wisten zelf ook niet zo goed wat ze er mee moesten en kwamen na een aantal zeeeeeeeeeeer vermoeiende uren overleggen wat ik wilde. Toen de gyn zei dat ik nog maar 3 cm ontsluiting had, heb ik om een ruggeprik gevraagd. Fantastisch gereageerd door gyn, binnen 20 minuten gezet. Ik voelde links alles nog, het slangetje is een paar keer hoger gezet. Volgens de anaesthesist kan dat zijn omdat ik een beetje scheef ben en zodoende de vloeistof niet goed overal kan komen. Daarna zelfs nog even in slaap gesukkeld ook. Mijn bevalling is zodoende goed gegaan, had alleen verbrande huid omdat ik een bloedhete kruik op mijn buik had gelegd. :(

Deel Deze Pagina