beetje teleurgesteld

Discussie in 'De bevalling' gestart door teigetje1, 21 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik moet het gewoon ff kwijt, al zullen niet alle dames het zien als een teleurstelling.

wij zijn maandagnacht in het zkhs geweest ivm met minder leven voelen. Ze hebben toen een hartfilmpje gemaakt en alles was goed op heel af en toe overslag na. Ik werd naar huis gestuurd om een paar uur later me weer te melden voor de gyn om naar de overslag te kijken. Dit is geheel over en er is geen overslag te zien. Baby doet het goed en geen probleem met het hartje.

alleen zag hij wel een nierstuwing in de rechternier. Het niertje zit vol met vocht. Op zich niet zo'n groot probleem, komt best vaak voor alleen komen ze er vaak met de 20 weken echo al achter en bij mij dus toevallig met 39 weken.
    een heke uitleg gekregen over hoe en wat, en ik hoefde niet meer terug te komen en als de vk het goed vind mag ik ook gewoon thuis bevallen.

nou... ik was opgelucht. Tot aan vandaag.
    ik ging voor controle naar de vk. Alles is goed en ik zei dat ik toch wel opgelucht was dat ik thuis mocht bevallen. Toen werd me ff gemeld dat ik toch in het zkhs moest bevallen, de hoofdvk wil het risico niet nemen.
    dit was toch een domper voor mij. Begrijp me niet verkeerd, tuurlijk ga ik naar het zkhs, maar ik was boos en teleurgesteld op mezelf. Net nu in de laatste week (hopelijk) wordt ff alles anders.

nu ben ik al 2x thuis bevallen en waren beide keren de vk bijna te laat. Bij de oudste heb ik gebeld en zat ik al op 8 cm en bij de jongste belde ik en zat ik al op 10 cm. Dus tijd om toen naar het zkhs te gaan was er niet.

nu moet ik proberen op tijd te bellen, maar ja... wanneer is dat? Ze weten wel dat er een grote kans is dat ik het zkhs niet haal. Ik heb nog nooit weeen oid gehad.

ik baal nu dus een beetje om dit alles en wilde het gewoon ff kwijt.

2. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    ach alle recht om even te spuien. Veranderingen op het laatst in de zwangerschap zijn ook heel moeilijk!

Wat mij geholpen heeft is om geen geboorteplan te maken en gewoon af te wachten hoe alles zou lopen, zo kon er ook geen teleurstelling komen. Uiteindelijk was het nog heel spannend omdat beeb niet zelf wilde komen.

Ik denk dat je met de vk goed moet bespreken hoe dit aan te pakken. Als zij het niet aandurven om je thuis te laten bevallen hebben ze vast wel een suggestie hoe jou te monitoren zodat je op tijd in het ziekenhuis kunt zijn.

3. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Ik snap je teleurstelling, maar je moet maar denken dat het voor je baby echt het beste is. Voor hetzelfde geld was dit niet van tevoren bekend en had je tijdens of na de bevalling alsnog met spoed naar het ziekenhuis gemoeten, dat had mij veel erger geleken. Nu weet je het en kun je je er nog op instellen.

Ik zou gewoon meteen met de verloskundige bellen zodra je denkt dat de bevalling gaat beginnen. Als je zo snel bevalt zou ik er deze keer ook maar van uitgaan en niet aarzelen met bellen.

Veel succes!

Deel Deze Pagina