Dames, ik ben wel benieuwd.. Wanneer wisten jullie de datum van de geplande keizersnee? En wanneer hoor je de tijd? Wij hebben net de datum gehoord en ik begreep dat we een paar dagen voor die tijd een brief van de planning krijgen met daarop de tijd. Ik vraag het me voornamelijk even af ivm de oudere kinderen en oppas. En of we het de oppas (een van de opa's en oma's) zullen vertellen. Moeten we al heel erg vroeg in het ziekenhuis zijn, dan kunnen we het niet op een "dagje zomaar oppassen" houden. Haha!
Niet bekend hier gelukkig. Maar ik lees inderdaad wel vaak dat dames zich smorgen moeten melden. De één om 07:00 en de ander weer om 11:00. Spannend zeg!!
Ik heb de geplande keizersnede een dag van te voren ingepland. Wij moesten om 7.00 uur in het ziekenhuis zijn en dochter is om 10.00 uur geboren.
Hier is de keizersnee 4 weken voor de tijd gepland. Ik wist alleen dat ik me om 07.00 moest melden. Ik was gelukkig als eerste aan de beurt en mij dochter was er om 09.03.
Mij datum werd gepland rond 35 weken..kreeg wel een schatting qua tijd mee, moest 1 dag van de voren bellen voor de definitieve tijd..dan hebben ze t ok rooster af. .moest me 6.15 melden. Zou de oppasoma wel vertellen wat er is..stel dat je trots wil bellen dat de baby er is...is oma net buiten met de andere kinderen ....dat zou jammer zijn...
Hey veer, mijn datum is ook bekend. In principe ben ik om 8 uur aan de beurt en moet ik om 6 uur in het ziekenhuis zijn. De dag ervoor moet ik smiddags Nog bellen om te kijken wat de definitieve tijd wordt (die van mij is gentle en ze vertelden dat als er ook een gewone geplande staat, ik dan als 2e aan de beurt ben) Bij ons weet de familie wel de datum, ook idd ivm oppas.
Ik heb hier met 35 weken de datum en tijd door gekregen. Mijn eigen gyn gaat de keizersnede uitvoeren en dat zag ze gelijk in t systeem staan. Bij de andere keizersnedes kreeg ik ook 4 weken van tevoren de datum en tijd door.
Ik kreeg een week van tevoren ofzo een datum, maar die bleef "onder voorbehoud" tot één dag van tevoren! En de tijd konden ze ook niet eerder zeggen dan de middag voordat de keizersnee plaatsvond. Ik vond dat zelf erg laat, maar volgens de verpleegkundige maken ze de planning niet eerder. (Een andere zei dan weer dat je in principe altijd 's ochtends aan de beurt bent, dat scheelt al de helft, maar volgens de eerste vpk kon het ook gerust 4 uur 's middags worden... fijn als je dan nuchter moet zijn!) Uiteindelijk moest ik me om 8 uur melden, en zou mijn baby rond 11 uur geboren worden. Dat is gelukt, hij was er om 10.56 uur
Hier was het al geweten vanaf de eerste echo dat ik met keizersnede ging bevallen dus werd toen al gezegd dat het rond 39w ging zijn en wetende dat m'n gynaecoloog op dinsdag keizersnedes doet konden we ons zelf al beetje richten. Op 32weken heeft ze het dan definitief bevestigd in haar agenda en op 36weken kon ze me in het operatieschema inplannen. Laatste controle was op 38w en op 38w4d werd ik gebeld met het uur dat ik moest binnengaan en dat was 6u 's morgens. De dag ervoor werd ik wel opgebeld om 20u30 dat alles een half uurtje vervroegd was en ik dus om 5u30 al moest binnenkomen. Alle voorbereidingen werden gedaan en om 8u05 is ons mannetje geboren! (ps: ben van BE) Veel succes met jullie keizersnedes!!
2 weken van te voren een datum doorgekregen, maar omdat het nog voor de 39 wk was wilde de gyn dit niet doen. ik moest echt minimaal 39 wk zijn. Toen hebben we aangegeven dat we graag 4 dagen later wilden en dat kwam haar ook wel uit. Ze heeft gelijk de planning gebeld en een tijdstip vastgelegd. Helaas liep het op de dag zelf uit. Ik moest om 11 uur in het zh zijn en zou om 13.30 uur geholpen worden. Eerst had de gyn nog geen tijd en later waren er complicaties in de OK. De kleine is uiteindelijk om 15.45 uur geboren
Bedankt voor jullie reacties!! Bijna iedereen moest zich dus al (heel) vroeg melden. 7.00u is vroeg, maar 6.00u helemaal. Haha! Sjonge zeg.. Over het wel/niet vertellen aan opa's en oma's.. Ik zie het nog wel even. Ze weten in principe dat het die midweek gaat gebeuren. Misschien zeg ik het wel heel kort van tevoren. Natuurlijke bevalling was ook op het laatste moment 'paraat staan' geweest.. En over het misschien niet kunnen bereiken van opa's en oma's als ik het niét vertel? Oooh... Die hebben de telefoon die week in de hand, hoor! Hahaha!
En het valt me op dat het inderdaad vrij normaal is, dat je pas 'laat' een definitieve tijd krijgt. Op zich logisch, staan natuurlijk meer operaties op de planning en de ene duurt langer dan de ander..
Hier werd de datum een halve tot een week van tevoren bekend gemaakt. En de tijd helemaal niet. Je moet je om 8 uur melden en dan wachten tot je aan de beurt was. Ik zou wel als 1e of 2e gaan omdat ik een risico keizersnede was. Bij mij liep het uiteindelijk anders omdat ik een spoed keizersnede kreeg op zondagmorgen 9 uur.
De datum heb ik al en de tijd krijg ik 1 dag van te voren (ik kan dan in de middag bellen).. Wel moet ik de dag voor de sectio in het ziekenhuis zijn voor laatste controles van bloeddruk, bloedprikken, CTG en echo en moet ik de dag zelf, ongeacht de tijd, om 6.30 in ziekenhuis zijn.. er is mij verteld dat sectio's altijd in de ochtend zijn ivm nuchterheid en de gezondheid van de kleine..
De datum kreeg ik ongeveer anderhalve week van te voren. Het tijdstip hoorde ik twee dagen er voor, ik werd gebeld door de planning. Wij moesten ons om 9 uur melden, om half 12 is onze zoon geboren.
Bij de eerste ks wist ik de datum 2,5 week van te voren. Een dag van te voren, moest ik bellen hoe laat ik me moest melden. Ik moest me om 10.00u melden, maar grote kans dat de ks pas rond 14.00u uitgevoerd ging worden ivm een andere grote ok. Maar op de dag zelf bleek die grote ok niet door te gaan en is ons meisje om 11.26u geboren. De twee ks moesten we nog plannen, maar ons mannetje koos zelf een datum en tijdstip en kwam veel te vroeg... Nu weten we dat het weer ene ks wordt, maar qua data enz. hebben we nog niets besproken... (Dat zal ook nog wel ff duren denk ik)...
Ik wist het 4 weken van te voren. Moest me op een di ochtend om 6.30 uur melden. De dag ervoor om 18 uur braken mijn vliezen. Moest naar zh en moest een nacht blijven. Had om 19 uur geen ontsluiting maar wel weeën. Nog niet elke 5 minuten (7 minuten ongeveer) maar wel 15 uur en 3 kwartier lang weeën gehad tot de geplande ks. Zo kan het dus ook lopen. Hadden nog een leuke avond met lekker eten (snaaien) gepland om de laatste avond met z'n 2en te vieren maar helaas het kon in de koelkast blijven staan omdat ik niet meer mocht eten (had gelukkig wel net avondeten op).