ruggenprik?

Discussie in 'De bevalling' gestart door ydNEW84, 21 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier bij de 1e een ruggenprik gekregen. hielp in het begin super tegen de pijn. maar ik zou hem echt afraden.

ruggenprik werkte bij mij op den duur niet meer goed. maar voor de helft.
    met ruggenprik heb je grotere kans op schommelingen in de bloeddruk van jouw en kindje. dus standaard infuus met vocht. ik kreeg een bloeddrukmeter om mn arm, zuurstofmeter op mn vinger en 3 banden om mn buik voor weeen, hartslag en nog iets. later werd die vervangen door een electrode op het hoofdje maar ik kon door al die toeters en bellen geen kant op.

ik en de kleine kregen koorts van de ruggenprik. dus NOG een infuus erbij met antibiotica, in de hoop dat dat ook nog op tijd bij de kleine zou komen. de kleine had het af en toe echt moeilijk.
    door de ruggenprik kan je niet plassen dus ik werd om de 2 uur gecatheriseerd. niet prettig en goed voor je blaas. het was een lange bevalling en de kleine is met de vacuumpomp gehaald. de ruggenprik mocht tijdens persen niet aan blijven staan omdat ik anders de persweeen niet goed zou voelen. kwam dus van weinig pijn naar een hel van pijn. niet aan te raden. ik was gewoon in paniek van de pijn die ik ineens kreeg. na de bevalling had de kleine nog koorts dus die moest zonder mij naar een andere afdeling. mocht gelukkig na veel zeuren terug naar mij maar we moesten wel langer blijven. blaasproblemen over gehouden aan het catheriseren. nog lange tijd rug en hoofdpijn van de ruggenprik.
    nee, geen aanrader een heeft veel meer bijwerkingen/nadelen voor vooral de baby dan sommige mensen denken.

2. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    ja.. als ik dit dan weer lees heb ik weer mijn twijfels... maar wee opwekkers zijn ook niet al te best voor het kind las ik. en ik kreeg wel een soort morfineshot ofzo wat ook weer niet zo goed schijt te zijn...

ik weet het niet... ik laat het wel over mij heen komen en zie het wel als het zover is... ben toch wel angstig ervoor

3. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

30 aug 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    #23 Loetjoe, 24 apr 2016
    Laatst bewerkt: 24 apr 2016
    Bij eerste had ik een ruggenprik, hemels! Nu ga ik weer voor een ruggenprik. Morfine schijnt idd helemaal niet goed te zijn voor de baby, dit wilde ik dus ook absoluut niet.

Deel Deze Pagina