7 weken zwanger, bruine afscheiding?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kishka, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Vandaag ben ik 7 weken en 1 dag zwanger na de eerste IUI poging. Tot nu toe is alles goed gegaan, hoewel ik erg weinig zwangerschapkwaaltjes had, behalve wat pijn/steekjes in mijn buik en gevoelige borsten.
    Een week geleden is bij mij een inwendige echo gedaan en toen konden we het vruchtzakje en het dooierzakje zien, maar geen embryo en geen kloppende hartje. De echoscopiste gaf aan dat het nog kon met 6 weken en ik moet morgen weer komen voor een echo.
    Alleen vanochtend had ik wat bruine slijm op de wc. Ik ben dus heel bang dat het in de combinatie met de slechte echo toch een miskraam of een MA betekent...
    Morgen is weer een echo en dan weten we hoe het zit, maar mijn verstand zegt dat ik niet te veel hoop moet hebben...
    Ben nu ook 32 jaar en het is onze eerste kindje na meer dan 1 jaar proberen en mmm, dus ben enorm verdrietig...

2. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Kisha,

Ik kan je begrijpen! Ik had vanochtend ook lichtbruine afscheiding bij afvegen. Dit was na mijn ontlasting en best wel veel. :$
    Rest van de dag heb ik het niet meer gezien....
    Ik ben na 3 jaar en MMM ook eindelijk zwanger en moet er ook niet aan denken dat het mis gaat....
    Gelukkig is mijn man redelijk nuchter en zegt dat als het niet goed gaat het kindje niet 'gezond' is.... maar toch... je wilt zo graag...
    Ik heb pas volgende week vrijdag mijn eerste echo.
    Vanochtend wel even met de gyn gebeld, maar ze zei dat bruinverlies erbij kan horen en dat het niets ergs is, zolang het maar niet over gaat in rood en/of gepaard met erge buikkrampen

3. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, Ukke, wat erg dat je dat ook hebt. Je hebt nog meer moeten doorstaan dan ik. Maar als hadden we zwanger geraakt van de eerste poging, het blijft zo erg, een miskraam wens je niemand toe...
    Bij mij was het ook na de ontlasting vreemd genoeg! En weer vanochtend... De rest van de dag gister was het haast niks, maar ik heb wel buikpijn. Ik hoop dat het daarmee te maken heeft... Nou ja, over 1 uur weet ik het... Doodeng. Hou je taai en ik hoop dat we allebei mooie echo's zullen krijgen en dat onze angsten voor niks zijn geweest!

4. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Heey ik wil je toch even wat geruststellen. Ik ben 6.5 zwanger en had afgelopen vrijdag hetzelfde en zaterdag ook nog... Heb afgelopen maandag een echo gehad en er was niets aan de hand. De echoscopiste zei dat het wel vaker voorkomt vooral tot een week of 9 a 10

Ik.schrok me.ook kapot en dacht dit mag.me niet nog een keer gebeuren. Maar het hoeft dus niets te betekenen.

Sterkte maar probeer.toch het vertrouwen te houden hoe moeilijk het ook is

5. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas slecht nieuws voor ons... Wederom alleen een vruchtzakje en het dooierzakje... De arts dacht misschien in een hoekje iets te kunnen zien, maar het is veel te klein voor mijn zwangerschapsduur en ze had er geen hoop dat het goed zou komen...
    Ze gaan de echo op 12 maart herhalen en als ik voor die tijd geen miskraam krijgt, wordt het een curettage of pillen...
    We zijn kapot van verdriet en ik kan alleen maar huilen. Waarom overkomt ons zoiets? Ik weet dat er niemand op een antwoord kan geven, maar het doet zo ontzettend pijn...

6. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Wat ontzettend sneu voor jullie, ik weet hoe het voelt. Sterkte!

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wat jammer en ontzettend vervelend voor je!

Ik had toen straks ook wat afscheiding met bruin. Maar ik heb ook veel kleine bloedinkjes gehad in mijn linkerneusgat vandaag. Ik ben 5,5 week zwanger nu.

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb ook bruine afscheiding... hoop dat alles goed gaat... helaas is dat vaak iets wat goed en slecht kan gaan... vorige keer werd het ook vmk.... nu geen idee...

wel rot zeg :( sterkte Kishka
    kan me goed voorstellen. geef je bij deze een hele dikke knuffel

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Beckje... hoeveel afscheiding heb jij of heb jij gehad?

10. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Hier nog zo een: ben 9 weken ongeveer zwanger. Gister en eergisteren aan het eind van de middag bruine afscheiding. Ook een beetje een vol gevoel in m'n buik, dat had ik tot nu toe nog niet gehad. ' s ochtends was het weer over, dat gevoel was ook weg. Vandaag weer, maar nu wat roder bij het afvegen. Bloed, een klein beetje. Maak me natuurlijk zorgen, maar ik weet ook dat ik niets anders kan doen dan afwachten. Ik heb er een hard hoofd in, dat moet ik wel zeggen. Ben me aan het preppen voor een slechte afloop en daar blijf ik vooralsnog wel rustig onder. Raar hoe dat kennelijk werkt, zeg! Nooit bij nagedacht toen we aan het begin van het hele baby-avontuur begonnen, dat je vooral veel moet afwachten en ondergaan. En geduld hebben en lijdzaam toezien. Pffff....

Hoop dat het voor iedereen goed uitpakt en onschuldig blijkt. Sterkte allemaal!

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Inderdaad... sterkte allemaal.
    Ook ik wacht rustig af. Het ene moment ben ik erg zenuwachtig en het andere moment denk ik alles komt goed. Vandaag de kinderwagen gekocht, plus voedingskussen en boxmobiel.

OP de 9 maandenbeurs heb ik een mutsje gekocht met 'geboren in 2012 erop', dat is onze geluksmuts. Maar dicht bij me houden dan... :)

Deel Deze Pagina