Zolang de weeen behapbaar blijven doe ik het wel zonder. Als het echt pijn doet en ik uitgeput ben dan wil ik zeker een ruggenprik. Ik ga dus wel op voorhand dat regelen, niet dat als ik erom vraag het ineens niet kan of er andere dingen zijn. Hier in Utrecht heb je wel een aantal ziekenhuizen waar je 24/7 een ruggenprik kan krijgen. Thuisbevallen wilde ik sowieso al niet.
Ik wil wel graag in het ziekenhuis bevallen. Daar heb ik een veiliger gevoel bij omdat in onze kennissenkring een keer iets goed mis is gegaan bij een thuisbevalling en het kindje heeft het niet overleefd. Dat is natuurlijk maar één situatie, maar wel doorslaggevend voor deze keuze. Als je 's nachts moet bevallen en je wilt een ruggenprik heb je inderdaad geluk als de anestesist uit bed wil komen ... dat is ook nog maar net de vraag. Ik hoop dat, wanneer het echt noodzakelijk zal zijn, er iemand is die hem kan zetten ... Groetjes, Nikki F
dat zou natuurlijk ook maar zo kunnen dat de 1 de prik rustig aangeeft ofzo? en de ander gewoon vlot vlot lopende band werk, mischien dat het niet zoiets is als bij de tandarts, als die je moet verdoven vindt ik het altijd zeer doen, terwijl als de mondhygïeniste het doet ik totaal (behalve het prikje erin zelf natuurlijk) niets voel, en zij zegt dat het komt omdat ze het er langzaam inspuit, dat als de tandarts dat ook zou doen je er niks van zou voelen.... hoe dan ook heb het niet op spuiten dus laat maar zitten...
Het schijnt zo te zijn dat je er weinig van voelt, maar dan moet de prik wel goed gezet worden. Groetjes, Nikki F
bij een ruggeprik is het persen schijnbaar moeilijker, dus ze zijn er erg terughoudend mee. ik had voor mijn tweede een medische indicatie, dus ik zou een ruggeprik krijgen, alleen beviel ik s'nachts en gingen ze die man daar niet voor halen... was ik bij de persweeen wel erg boos over ("en ik wil NU die ruggeprik!!!!") maar uiteindelijk ben je dan al bijna klaar. kwestie van een paar keer persen bij mij. dus dan heeft het ook weinig zin meer. tegen de tijd dat ie werkt... het was eigenlijk vooral de geruststelling dat ik 'm mocht... groetjes, lidwina
ik heb een keizersnede gehad en dus ook een ruggeprik ik vond m ook reuze mee vallen ik voelde alleen een klein prikje en die was zo weer over... het beste is denk ik gewoon je verstand op 0 zetten maar voor mij vond ik het echt mee vallen. ik lag voor het eerst in het ziekenhuis(ooit 1x in gelegen maar toen was ik 4 ofzo dat weet ik niet meer) dus ik was ook giga bang en hou ook helemaal niet van prikken. succes xxx