nou als ik dat zo lees en hoor voor mij dus ook geen ruggeprik alhoewel ik nou al bang ben voor de bevalling terwijl dat nog zo'n 32 weken duurt
Ik weet niet wat voor idee jij hebt over een ruggenprik maar knetter stonend ben je heus niet hoor en je kindje al helemaal niet ... het verlicht alleen maar de hoge pieken van je weeen want je bent niet eens je weeen helemaal kwijt en als ie 10 cm ontsluiting hebt dan stoppen ze met het toe dienen en dan moet je het zelf doen... maar je word niet knetter stoned
Ik heb een ruggeprik gehad bij de bevalling van mijn dochtertje, had al 3 dagen weeën waardoor ik ook niet had geslapen. Je kan je dus wel voorstellen hoe moe ik was. De ontsluiting wilde ook maar niet vorderen en toen ze vertelden dat ze mijn weeën sterker wilde maken d.m.v. een infuus hebben ze me dus die prik gegeven om er doorheen te komen. Ik wist gewoon niet meer hoe ik dat had moeten doen..... Het was héérlijk! Rond de negen cm. hebben ze het infuus eruitgehaald zodat ik de persweeën goed kon voelen. Dus, ik zeg niet meer dat ik er geeneen wil. Ik zie wel hoe het loopt...... Hoop natuurlijk wel dat het een stuk sneller gaat als bij de eerste .
Ik denk dat veel mensen nog niet echt weten wat een ruggeprik inhoud en dergelijke. Ik zelf hoorde daar eerst ook bij, was ook tegen de ruggeprik en ik deed het wel even zonder, nou daar ben ik vies voor gestraft. De normale weeen waren nog te houden, maar na een inleiding een weeenstorm te krijgen met vreselijke rugweeen das toch echt andere koek en ik heb geen seconde nagedacht toen mij een ruggeprik aangeboden werd. En knetterstoned, geen pijn meer etcetc niets van waar, ik voelde nog steeds elke wee zelfs nog lichtelijk pijnlijk en de ontsluiting vorderde bij mij juist ineens heel snel door het plaatsen van de ruggeprik, omdat ik me eindelijk weer een beetje kon ontspannen, als jij je gespannen gaat houden tijdens een bevalling vordert juist de ontsluiting niet. Verder werkt een ruggeprik op je onderlijf en niks boven de borst dus stoned wordt je er zeker niet van je krijgt echt je bevalling nog prima mee en voor het persen wordt hij hier in nederland dus uitgezet dus dat krijg je ook gewoon voor de volle 100% mee. Toch zou ik nu graag thuis bevallen en zonder ruggeprik, maar als ik weer zo vreselijk veel pijn heb en weeenstormen als de vorige keer zal ik weer geen seconde twijfelen om keihard ja te roepen op de ruggeprik!
Ik heb mijn eerste bevalling zonder enig pijnstiller gedaan. En ook puur omdat ik niet gesteld ben op naalden. Het is wel aangeboden maar ik het wilde het echt niet. Weeen zijn begonnen om 16.00 uur en om 18.18 uur was de kleine er al. Dus ik heb ook niet veel te klagen hoor. Op het laatst toen ik niet meer aankon wilde ik wel maar mocht het niet meer. En idd, het schept ook wel een band. En zeker ook wel een gevoel van trots. En diegene die er wel voor kiezen...zou ik willen zeggen: Ieder zijn eigen ding, toch? JIJ moet je prettig voelen en niemand anders! Ladymama
Ik heb er bij mijn eerste ook geen gehad, en ja is misschien stom maar vind het achteraf wel knap dat ik het gewoon ff gedaan heb zonder pijnstilling.. Maar dit was wel een makkelijke bevalling.. Mocht ik nu een moeilijke en lange bevalling krijgen mogen ze me best verdoving geven..
hoezo zou je minder trots moeten zijn als je een ruggeprik hebt gehad trouwens? Ik ben nog steeds beretrots op mezelf, heb een megaklotebevalling gehad van 12 uur waarvan ik maar 2 uur een ruggeprik aan heb gehad dus ik vind dat ik nog steeds trots op mezelf kan zijn. Je kan gewoon geen bevalling met elkaar vergelijken en geen pijn en niets, de een heeft het echt nodig de andere niet, dat merk je wel tijdens de bevalling, dat maakt je echt niet meer of minder bikkel dan een ander..
.. Dat klopt helemaal. En daarom mag een ieder op zijn eigen manier trots zijn. Uiteindelijk gaat het erom dat je een gezond kind baart. En hoe je dat doet is idd verschillend.
Ik heb ook een epidurale gehad bij de bevalling van mijn zoontje. Herinner mij zelfs niet meer toen ze het hebben gezet dus erg zal het niet geweest zijn ! Ik heb besloten om hem te nemen omdat ik al bijna 24u met weeen lag, 2 nachten niet geslapen en nog maar 4 cm ontsluiting. Na de verdoving had ik na 2 uurtjes volledige ontsluiting. Uiteindelijk bleek mijn kereltje in voorhoofdlighouding te liggen en is hij via een spoedkeizersnede ter wereld gekomen. Wat was ik blij dat ik toch die epidurale had genomen terwijl ik altijd zooo had gezegd het nooit te doen, als ik die niet had gehad was ik onder volledige narcose bevallen van mijn zoontje en dat zou ik vreselijk gevonden hebben! Grtz x
Ik woon in Zweden dus er is geen sprake van dat ik thuis kan bevallen. Ze kijken me erg raar aan hier als ik vertel dat ik zelf thuis geboren ben en dat mijn moeder geen verdoving genomen had tijdens de bevalling. Ik beval dus in het ziekenhuis en hier staan ze klaar met een arsenaal aan pijnstillers. Een bekende van ons is wel zonder verdoving bevallen dus je mag het zelf kiezen maar ik weet zelf nog niet wat ik wel of niet wil. Heb altijd heel stoer geroepen dat ik dat wel zonder kon maar nu ik een kleintje in mn buik heb weet ik het ineens niet meer. Het is mijn eerste...
Ik heb gister gebeld met de Agis en als de dokter het niet op dat moment voorsteld (zonder medische indicate, dus als je het van te voren al aangeeft) word het niet vergoed en ik heb de compleetste polis van Agis! Ik vind het heeel vervelend dat het in nederland er zo aan toe gaat! Het lullige is dat veel vrouwen tegen zijn omdat de verloskundige er negatief over is. 9 van de 10 zijn namelijk tegen!
ik ben meer dan trots op het feit dat ik 9 pond zonder hulpmiddelen eruit gepoept heb. Daar doet de ruggeprik niks aan af
Over de hele wereld wordt er een ruggenprik gegeven en hier weten ze het weer beter. Ik vind dat je als vrouw hier zelf voor moet kunnen kiezen en dat het in ieder zh gewoon verplicht aanwezig moet zijn. En niet dat je er moet om smeken. Eigenlijk best belachelijk allemaal.
Dat vind ik ook! Ik ga er ook gewoon 1200 euro voor betalen. Een oergevoel? Mijn god hoeveel vrouwen gingen in de oertijd wel niet dood bij de bevalling. En ook het zeggen dat je trots bent op jezelf omdat je het zonder verdoving heb gedaan? Dus iemand die het met heeft gedaan mag niet of minder trots zijn?
Ik zal wel mensen voor het hoofd stoten, maar zo bedoel ik het niet: Ik wil geen ruggenprik omdat ik veel te trots ben dat ik het bij mijn dochter allemaal zelf heb gedaan. Ik heb echt het gevoel dat ik haar zelf op d wereld heb gezet. 'Toevallig' was het laatste kwartier de VK aanwezig, maar verder was ik alleen. Verder wil ik waar mogelijk iedere risico vermijden en ruggeprik is niet volledig zonder risico's voor het kindje. En ten slotte is het voor mij weer een wens om thuis te bevallen en zal ik dus om die reden liever geen prik willen. Maar, waar nodig zal ik hem natuurlijk 'gewoon' nemen.
kleine aanvulling: met 'half stoned' bedoel ik versuft, dus niet knetterstoned zoals anderen me nu in de mond gaan leggen! En ik heb alle begrip voor beide keuzes hoor!
ik ben ingeleid om 9uur smorgens op 14 mei. en op een gegeven moment kon ik de weeen niet meer aan kwamen achter elkaar en had geen rust meer. ik was echt blij dat ik een ruggeprik kreeg en voelde niks meer en kon goed uitrusten. mijn meisje is om 23:55 geboren en moet er niet aan denken dat ik het zonder ruggeprik had moeten doen. toen ik 10 cm ontsluiting had moest ik het weer zelf doen anders voel je de persweeen niet. maar dat viel me erg mee.
chantal ik ben ingeleid op 15 mei om 9 uur,wel 6 jaartjes eerder. en ik ben om half 1 bevallen. ik heb ook een ruggeprik gehad omdat ik echt niet meer kon. mijn oudste is op de natuurlijke manier gekomen en mijn band is met alletwee mijn kindjes goed. en trots op jezelf zijn omdat je het zelf eruit poept? mijn eerste en de "natuurlijke"bevalling was in 3 uur gepiept,bij de 2e was ik al 3 dagen bezig.ben trots dat ik het 3 dagen vol heb gehouden en het maar mooi gedaan heb ook al was het met een ruggeprik. die ruggeprik krijg je echt niet zomaar.
Heb de bevalling achter de rug en nog steeds lijkt mij een ruggeprik erger als bevallen. Dus nee, voor mij geen ruggeprik als er een 2e komt.