Hier ingeleidt en na een weeenstorm ook een ruggeprik gehad. Ik vond het heerlijk. Maar op een gegeven moment, toen ik mocht gaan persn, was de 'vloeistof' op. Dokter zei dat t nog lang genoeg door zou werken.... DIt was dus niet zo... Vanuit niks voelen, voelde ik alles weer... HEftig!! Verder hebben ze mij na de ruggenprik op mn linkerzij gelegd. Achteraf bleek dat ik niet goed had gelegen, spier in bil/ been totaal verkrampt... Daar heb ik 2 weken enorme pijn aan gehad. ZOnde, want van de bevalling had ik na een dag of 6 al geen last meer.
Hier was de ruggenprik de enige pijnbestrijding die hielp. Kreeg 'm toen ik met 4 cm in een weeenstorm was beland. Wat een verlichting was dat, heerlijk! Het zetten is ff irritant, bij sommigen is ie moeilijker te zetten. Hier moest ie overnieuw gezet worden. En nog werd alleen mijn linkerkant verdoofd. Moest daarom op mijn zij liggen zodat ie zou gaan doorlopen. Het hielp ook nog ! Het is wel jammer dat ie eraf moet als je volledige ontsluiting hebt. Komen die verrekte dingen weer terug..
Hier ook een ruggeprik gehad na het inleiden met alleen rugweeen kon ik het niet meer aan....ging kapot! na de ruggeprik kwam ik echt tot rust weg pijn en rustig naar de persweeen zodra je klaar bent om te persen word hij uitgezet en zodra het kindje eruit is weer aan voor het hechten...bij een eventuele volgende wil ik gewoon weer een ruggeprik!
zelf ook ruggeprik gehad, en was inderdaad erg fijn. Heb uiteindelijk een ks gehad, maar verder geen complicaties. Helaas kan ik niet het zelfde zeggen van kennisen van ons. Zij kreeg ook een ruggeprik, maar mooi dat ze allebei koorst kregen, en de kleine 3!dagen op de kinderafdeling lag! En dus niet bij haar op de kamer. Dat alleen al is voor mij reden om te kijken of ik het volgende keer zelf kan (vooropgesteld dat ik normaal kan bevallen, is nog niet zeker...)
Ik ben ingeleid en bleef op vier cm hangen. Ik had veel pijn en de weeenopwekkers stonden op zijn hoogst. Ik trok het niet meer en was uitgeput. Toen ook om een ruggeprik gevraagd. Heerlijk, voelde direct niets meer. Even bij kunnen komen en twee uur later had ik negen cm. Toen op mijn zij gelegd en vanaf toen begon ik ook weer pijn te voelen. Met persen moest vriend en vp helpen mijn benen omhoog te trekken, want dit kon ik niet zelf. Had ik geen ruggeprik gehad was het waarschijnlijk een keizersnede geworden. Ben toch blij dat ik het zelf heb kunnen doen.
Toen ze hem eenmaal goed gezet hadden was het heerlijk. Maar daarvoor hadden ze hem niet goed gezet en stom m'n hele lijf onder stroom. Ik heb het uitgegild van de pijn. En de weken daarna had ik een hoofdpijn waar je alleen maar bij kon liggen. Dat kwam omdat ik hersenvloeistof lekte. Is een risico wat erbij hoort.
ik heb 3 keer een ruggeprik gehad en 3 keer amper gevoeld. En het is inderdaad heel fijn, je voelt de weeen niet meer. Denk wel goed na over een mogelijke bijwerking van een ruggeprik, namelijk koorts tijdens de bevalling. Dit kreeg ik en daarom moest mijn zoontje uit voorzorg drie dagen op de neonatologie opgenomen worden.
dankjullie voor de reacties, heb het afgelopen week met de gyn besproken en ze had het inderdaad over een mogelijke bijwerking, koorts, waar Lyso het ook over had, je moet dan in het ziekenhuis blijven, kindje naar de kinderafdeling en krijgt een infuusje met een antibiotica erin ! voor mij dus geen ruggenprik!
Hmmm, heb even meegelezen, ben 2x thuisbevallen dus geen vorm van pijnstilling gehad, nu moet ik in het ziekenhuis bevallen en 'leek het me wel wat'. Echter lees ik toch best vaak dat het kindje koorts krijgt, wat me behoorlijk naar lijkt. Zal het nogmaals overwegen. Vanaf hoeveel cm mag je geen ruggeprik meer eigenlijk? Ben vrij rap bevallen van de 2e (50 minuten), dus vrees dat ze me dan door de gangen moeten sjeesen?!
Bij mij werkte ie na uur niet meer . Volgens gyn werkt t tegen zulke sterke weeën ook niet..... Weet niet of ik t nu weer doe, deed met zo zeer met als zonder.
Waarom pijnstilling als je een bevalling van 50 minuten gehad hebt? als ik jou was zou ik kijken hoe het gaat. ik heb gekozen bij de 2e voor een pompje remifentanil (soort morfine) en was daar heel tevreden over maar voordat ik dat had waren we wel een uur verder. vanaf 6 cm geen ruggenprik meer dacht ik. ik kreeg 'm bij de eerste met 4 cm. maar ik vraag me echt af wat de reden is dat je pijnstilling wilt. bij de 2e heb ik een bevalling gehad van iets meer dan 4 uur en de pijnstilling puur gevraagd vanwegen een paniekaanval tijdens de bevalling. door de pijnstilling kon ik ontspannen en de (nog steeds pijnlijke) weeën beter opvangen. zonder die paniekaanval had ik geen pijnstilling gevraagd.