Ik heb bij de tweede bevalling ook ruggenprik gehad, en inderdaad ik had zeker 1,5 uur last van moeilijk adem halen ik kon niet eens slikken had het gevoel of er iemand langzaam mijn keel dicht kneep toen ik het aangaf gaven ze mij zuurstofmasker na paar keer goed koud water drinken was de benauwtheid helemaal weg. En had ook last van schommelende bloeddruk de baby had er een beetje last van want wanneer de bloeddruk ineens zakte dan zakte de baby hartje ook mee maar toen ik ging overgeven was mijn bloeddruk weer normaal en dit is doorgegaan tot dat ik bevallen ben en intussen is de baby hartje 2 keer gezakt. Maar gelukkig is alles goed verlopen, kreeg medecijnen om de bloeddruk stabiel te houden en dat werkt perfect. Ze zeggen dat ruggenprik risico's heeft nou alles heeft risico's zelfs een normaal bevalling heeft risico's en ruggenprik gebruiken bijna overal in de wereld. Als het echt gevaarlijk was voor de baby geloof mij dan hadden ze de ruggenprik afgeschaft. Iedere lichaam reageert anders op de ruggenprik de ene kan het goed hebben en de andere niet punt.