Hai! Wat ik me afvroeg he... ik lees eigenlijk bijna alleen verhalen dat het al dagen rommelde voor de bevalling echt doorzette... Gebeurd het ook wel eens dat het 'opeens' kwam? Dus dat je helemaal geen voorwerk had en de bevalling gewoon in 1 keer doorzet? Ben benieuwd!!!! xxx
Ja! Om 17 uur nog vrolijk naar de winkel, niks aan de hand, om 18.30 uur braken de vliezen en tegen 00.00 uur volledige ontsluiting.
o...dat is lekker vlot! Dus het kan wel....door alle verhalen had ik echt het idee dat het eerst een x aantal dagen moest rommelen voor de echte bevalling zal gaan beginnen...Wat natuurlijk heel goed het geval kan zijn, maar het kan dus ook zomaar ineens beginnen en doorzetten! x
hier begon het ook ineens snachts... wel rustig en het duurde lang. Maar ik was 41w + 3 dagen zwanger en m'n lichaam had totaal geen signalen gegeven dat het ging beginnen ofzo. Dus ik ging er al vanuit dat ik gestript zou worden en daarna misschien ingeleid. Maar nét voor het strippen begon het die nacht.
Bij de eerste begon het met dagen vantevoren voorweeën in de avond. Op de uitgerekende dag begonnen de weeën echt door te zetten. Nu heb ik al een paar dagen af en aan iets dat op weeën lijkt maar steeds als ik denk dat het gaat doorzetten dan stopt het weer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje klaar ben met zwanger zijn. Mijn zoon is ook wel zat van een mama die eigenlijk niets meer kan. Gastouder is met vakantie dus zitten we hele dagen met elkaar opgescheept... Volgens mij is er dus niets te zeggen over wanneer het begint.
Hoi, Kortom niemand kan er dus iets van zeggen... irritant ! Dat gerommel vooraf, hoe voelt dat dan? Ik heb we de laatste week af en toe menstruatie-achtige krampjes... echt heel licht. Ook heb ik sinds een paar dagen echt spierpijn in de spieren op mijn schaamheuvel. herkent iemand dit ook? ben benieuwd!
Hmm fijn deze topic ik lees mee! Ik heb namelijk heel wat gerommel in me buik kindje is super actief en voel hem erg sterk! Ik krijg dan menstruatiepijn dan denk ik het gaat beginnen maar dan stopt het ook n ( volgens banner ben ik bijna 37 weken) maar laatste paar echos steeds een week voor ( dus eigenlijk 38 weken)
Ik ben ook benieuwd naar de reacties. Ik zit op ons 1e kindje te wachten. Die moet nog zeker twee of drie weekjes blijven zitten, maar daarna mag het van mij ook wel! Ik heb sinds ongeveer een week geregeld lichte menstruatiepijntjes, zoals hierboven ook al genoemd is. Maar dat zal toch nog niks betekenen? Aan het begin van de zwangerschap had ik dat ook en was het gewoon het oprekken van baarmoeder en banden. Ik ga er maar vanuit dat het nu weer vanwege de groei is. Die laatste weekjes (zeker nu ik niet meer werk) gaat het groeien toch nog altijd even flink door.
hier de hele dag wel wat misselijk maar verder niks tegen 19.30spontaan mijn vliezen gebroken onder de douche en om 20.47 is onze zoon geboren
Hier twee weken lang valse start, veel gerommel, steken, maar niks......in de ochtend toen een steek maar toen dacht ik daaaaaggggggggggggggg.................hele dag niks, manlief is toen wezen schaatsten de hele dag, vriendin was er en daar een lange wandeling meegemaakt, en toen begon het.......vliezen braken niet maar wel direct de weeenstorm in.
Ook hier 'rommelt' het al een aantal dagen, inderdaad vooral 'savonds..Ik hoop ook steeds dat 'het' begonnen is, maar ook hier keer op keer teleurstelling.. En van mij mag het ook wel..Ben zoooooo nieuwsgierig..
ik heb helemaal geen voorwerk gehad. geen voorweeen, geen gerommel helemaal niets. mijn bevalling begon ineens op de uitgerekende datum. ik was stomverbaasd, had het nog helemaal niet verwacht.
Ook hier opeens begonnen. 41+ in zkh. 3 uur gerommeld, kramp enzo. Toen al 10cm... na 2 uur al bevallen. Iedere bevalling is weer anders.
Ik zou wel willen dat het ineens zou beginnen nu. Iedere keer die valse starten word ik gek van. Ook weten dat elk moment de aftrap kan zijn kan ik niet goed tegen. Heb al bitter lemon geprobeerd, lange wandelingen (honden blij ), gewoon boodschappen doen etc. Maar helaas. Had gehoopt nu eerder te bevallen maar denk dat ik toch over tijd ga lopen.
Wij hadden bezoek van vrienden, hele gezellige avond gehad. Ik was toen 39 weken en 5 dagen zwanger. Alleen met 37 weken een keer een indalingswee gehad, verder helemaal niets om het aan te kondigen... Na de visite gingen we naar bed... Werd ik om 2:00 wakker, omdat ik moest plassen. Naar de WC geweest. Nog steeds lichte krampjes. Ik was erg slaperig en dacht heel rustig: "Oh zullen de weeën wel zijn...". Rustig gebleven, stopwatch gepakt en toen de weeën zo ongeveer om de 6 minuten regelmatig kwamen, heb ik mijn man eens wakker gemaakt. Helaas wel een hele vervelende bevalling gehad (weeënstormen waar geen einde aan kwam, pijnstilling die niet wilde werken, uitgeput etc), maar om 19:54 was mijn meisje er dan eindelijk... (Helaas moest ik een uur later naar de OK, omdat mijn placenta niet loskwam... anders was ik doodgebloed... was toen al 3 liter bloed kwijt...). Maar als je meisje je voor het eerst aankijkt, vergeet je de rest wel
Hoi hoi, Ik zelf heb er nog geen ervaring mee... bij mijn vriendin kwam het zo in 1 keer, de vliezen braken zonder een of andere waarschuwing. Wat ik nog wel eens lees, is dat het kindje ineens veel minder beweegt. Dus dat minder bewegen een teken kan zijn dat het snel begint. Iemand daar ervaring mee? Groetjes, Kiki
Ik had de hele dag wel een beetje last van mijn buik, maar niet het idee dat het voorweeen waren oid. Dus eind van de middag even een dutje gedaan en rond half 6 werd ik wakker van een 'knapje'. Om half 8 had ik regelmatige w-en en rond 24 uur volledige ontsluiting.
Ik ging rond 23.00u naar bed en werd om 2.45u wakker van m'n vliezen die braken. Een kwartier later begonnen de weeën en om 5.50u had ik volledige ontsluiting. Van tevoren helemaal geen tekenen gehad dat de bevalling die nacht weleens zou kunnen gaan beginnen..... Ik teken voor een herhaling van m'n eerste bevalling trouwens!
Ja, dat kan zeker! Hier 2x gelijk begonnen, echt nooit een harde buik of oefenwee gehad vantevoren. Toen ik dacht hey dit kan wel eens een harde buik zijn, toen was het gewoon gelijk een echte wee en een dag later had ik mn zoon in mn armen.