Mijn zwangerschap was/is erg heavy, ik heb veel last gehad van verschillende kwaaltjes, dat was en is nog steeds niet leuk. Ik ben nu 41+2 dagen zwanger en ik heb enorm veel last van verstopping, vooral de laatste weken. Ik ben donderdag 9 jan 14 voor het laatst naar toilet geweest. Ik heb toen een soort gel gekregen van mijn verloskundige (ben naam vergeten) en die had donderdag goed geholpen, maar toch wilde ik voor de zekerheid nog wat anders proberen, dus heb ik (lactulosestroop) gekocht en tot nu toe heeft het nog niet geholpen. De afgelopen 4 weken drink ik ontzettend veel water... ik drink 2 of 3 Evian 1,5 liter flessen per dag, ik drink om de dag een glas roosvicee, eet elke dag banaan en volkoren koekjes. maar niks helpt echt. soms blijf ik een week zonder te poepen en dus maak ik me zorgen. hebben jullie misschien nog wat tips voor mij?
Ja hier ook. .. Zo vervelend lig er snachts van wakker. . Wat bij mij helpt is en kopje koffie. Door de cafeïne zit ik zo op de wc.. Misschien jij ook? Succes met het laatste stukje! Lijkt me echt zwaar!
Oh dat klinkt niet goed. Ik gebruik 'orthifloor start' Helpt ook voor baby's met darmproblemen. Ik gebruik het preventief, het schijnt, wanneer je het de laatste weken van de zwangerschap slikt, dat de darmen van de baby een betere start hebben. Op.mijn darmen werkt het ook gigantisch goed.. . 2 tot 3 keer per DAG ontlasting. wat mij ook geholpen heeft was veel wandelen... dan komt het ook goed los. Heel veel succes ermee!
Beter geen banaan eten of een goeie rijpe anders stopt het.. en anders de vk bellen er is nog zoveel meer als lactulose.
Je kunt bij de drogist microlax halen. That should do the trick Sterkte met de laatste loodjes meid! Niet prettig dit.
Banaan verstopt, Beter peren, kiwi of perzik. Ik eet perzik uit blik door mijn vla. Mama vijgensap helpt ook dit kan je bij de drogist halen. Veel vezels eten, geen rijst, banaan.
Hallo, Ik dacht al : elke dag banaan ???? dat is helemaal niet goed, die zorgt voor verstopping ! Kiwi is goed. Ik eet ook sinaasappels. Heel vervelend dit, maar als het niet helpt kun je wel om advies vragen. Probeer het eens zonder banaan en kies andere fruitsoorten. Sterkte !
Ik had er ook last van. Kreeg de tip ik 2-3 kiwi's op nuchtere maag te eten. Dit heb ik toevallig net gedaan,en Viola! Na nog geen 5min kon ik naar de wc. wat een opluchting!!
Hoi! Heel erg herkenbaar probleem voordat ik zwanger was had ik hier al last van. Ik eet speltbrood en heb van de huisarts zakjes gekregen en sindsdien gaat het goed! Succes! Want dit is echt ontzettend vervelend
Inderdaad geen banaan meer eten! Wat bij mij erg heeft geholpen is het eten van gebroken lijnzaad. Als ik dat een dag niet eet kan ik niet naar het toilet. Ik gebruik het bij yoghurt, pap, smoothies etc.
ik ben ook ervaringsdeskundige helaas ik eet lijnzaad, kiwi's, speltbrood, probiotica(zoals flesje yakult) en veel wandelen en dan gaat het momenteel wel. Maar andere gekke tips die weleens willen helpen: - 's ochtends kop zwarte koffie drinken, vervolgens een eindje gaan wandelen en net iets te fris aangekleed zijn (dat werkt bij mij erg goed!) - Juist een keer heel veel vet eten; friet met mayo en kroket. Smeert de boel lekker door. Ik kan je wel de tip geven als je ingeleid gaat worden, dat je vantevoren aangeeft dat dit een probleem is en of ze in het zkh iets voor je kunnen doen. Bij mijn vorige bevalling was ik ook ruim een week niet naar de wc geweest en dat was echt niet fijn, het zat in enorm in de weg bij de weeen. Iedere keer dacht ik dat ik moest en dan moest ik losgekoppeld van die monitoring/infuus/etc en ging een verpleegster voor de deur van de wc staan wachten en kwam er niks natuurlijk. En zelfs bij de geboorte van de baby poepte ik niet.. uiteindelijk pas 5 dagen na de bevalling weer ontlasting en dat was echt super pijnlijk
Ik denk dat je niet zomaar van.alles moet gaan gebruiken nu. Het heeft ook effect op darmen van je kindje en we willen natuurlijk niet dat je.kindje in het vruchtwater gaat poepen . Ik zou even met vk overleggen wat veilig is in gebruik. Sowieso die bananen laten liggen! Echt naar wanneer je zo lang niet naar het toilet kunt. 4 dagen is mijn max en dan sta je al op knappen. Mijn stoelgang is ook nog niet super.. 1x per 3 a 4 dagen en dan gelijk paar op een dag en meestal moet ik opeens heeeel nodig wanneer ik net boodschappen aan het doen ben.
Ik hoop toch dat je weet dat een banaan juist verstoppend werkt? Waarom raadpleeg je geen huisarts ik kan me voorstellen dat je vreselijke buikpijn moet hebben. Misschien mag je wonderolie innemen? En verder volkoren brood, kiwi, pruimen, roosvicee laxo, eetlepel olie enzovoort.
Allemaal goede tips maar ts zit megaverstopt waarschijnlijk. Fruitjes is leuk als je een lange aanloop heb zelfde als lijnzaad en kiwi maar als je er snel vanaf wil/moet heb je echt wat anders nodig. Ik heb hier vanaf week 8 al zakjes van de ha werken best snel. Zou even overleggen met de ha of vk ivm je termijn maar het lijkt me toch knap vervelend en in de weg zitten als je weeën beginnen. Hopelijk kunnen ze een oplossing voor je zoeken.
Als die gel die je van de vk kreeg wel hielp, waarom bel je dan niet en vraag je om meer? Je wil echt niet met zware verstopping gaan bevallen, neem dat van mij aan! Gezien je termijn zou ik echt vandaag nog actie ondernemen...
Ik neem in de ochtend en avond lactulose en kan nu eindelijk sinds twee dagen weer lekker naar de wc. Mijn buik voelt een stuk leger. Inderdaad banaan overslaan maar wel pruimen eten, zuivel helpt bij mij ook en veel groente. Wat een opluchting na twee dagen dat het gewoon komt succes!
rijpe bananen werken juist laxerend hoor dames, onrijpe zouden stoppend werken maar dat is eigenlijk niet bewezen, ze zijn gewoon moeilijker te verteren.
Vervelend zeg! Bij mij helpt koffie, venkelthee, ontbijtkoek en als het echt vast zit gebroken lijnzaad (jakkie) of geweekte gedroogde pruimen (getver). Bewegen helpt ook. Ik hoop dat je hier snel vanaf bent, ik vind het zóó irritant! Sterkte!
Vervelend. Banaan en brood werkt verstoppend bij mij. 2 kiwi's op een nuchtere maag en een ontbijtkoek als tussendoor is bij mij HET middel. Maar je wil iets wat NU en gelijk werkt! Dan zou ik kijken of je van die laxeerpoedertjes kunt krijgen, 2 zakjes en ik loop 2 uur later leeg (sorry).