Het rommelt letterlijk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ma2Be, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Sinds gisteravond heb ik wat buikkrampen en steken in buik en kont. Vanochtend was het even heel erg, met ook een continue harde buik, zo'n 1,5 uur lang. Niks met golven of regelmaat, maar stond echt wel even te jodelen en te puffen!

Manlief al gebeld dattie maar naar huis moest komen ("Heb je weeen dan?", "Weet ik niet, auwauwauw!"), en natuurlijk, toen hij er bijna was, was het weer weg :oops:

Nou moest ik vanochtend toch naar de verloskundige op controle. Eerder in de ochtend dacht ik dat ik die niet meer zou halen, maarja, het was weer over, dus maar wel gegaan.

Of ik gestript wilde worden? Nou, nee, laat maar effe, ik was net een beetje over de shock van die enorme buikkrampen en steken van vanochtend heen.. Als voorweeen geen pijn doen, dan zit ik echt nog niet op de echte weeen te wachten!

Maar goed, zegt de verloskundige, 'het is dus al een beetje aan het rommelen'.
    Nou had ik hier die term ook al een paar keer gelezen, en eigenlijk dacht ik dat het gewoon betekende dat het onrustig is in je buik, met kramp enzo.

Maar nu maakt mijn buik ook steeds geluid. Vanochtend al een keer, en net ook weer, wat geborrel, gepruttel en gepiep enzo.

Huh?!
    Het rommelt inderdaad hihi

grts!

2. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Spannend zeg! nou, ik ben benieuwd! sterkte...!

3. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Omdat je ook steken in je kont hebt, kunnen het ook best je darmen zijn hoor! Prikkelingen in de darmen zorgen ook voor harde buiken.

Maar even aankijken dus!
    Sterkte :)

4. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Nou ik had ook flinke rommelingen in mijn buik, maar ik had het 4 dagen achter elkaar en was er echt beroerd van. ik de VK gebeld en moest toch even komen. Ze vertrouwde het niet helemaal en stuurde me toch voor de 2e x door naar het ziekenhuis en ze hebben me daar gehouden ter obsivatie. Heb ook echo gehad en aan de CTG gelegen en daaruit bleek dat ik ook veel harde buiken had, maar heb inwendig onderzoek gehad en de baarmoederhals was wel iets korter, maar nog geen ontsluiting, dus hou het wel even in de gaten.

Succes en sterkte

5. linaatje05

29 sep 2007
    41
    0
    0
    Ik word echt helemaal gek van de de voorweeen.Vannacht kwamen ze om de 10 a 15 minuten.Heb vanaf 5 tot half 9 wakker geleden,ik dacht het is zover.Maar ben toch in slaap gevallen 1 uurtje en werd om half 10 wakker alles was weg.Alsof het een droom was ofzo.Ik voel al een paar dagen enorme druk aan de onderkant,denk dat me kindje is ingedaald,voel ook steeds enorme steken daarzo.Maar moet zeggen dat de onzekerheid je gek maakt.Pffff Kunnen die kindjes zich niet gewoon aankondigen als ze komen..en niet elke keer vals spelen :)

6. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Hier precies hetzelfde verhaal, alleen gaat dat hier al 4 weken zo... pfff wordt er gek van en heb er echt ook helemaal genoeg van hoor. Van mij mag ze nu wel eens aanstalten gaan maken, want ik ga er echt aan onderdoor zo... dat hou je toch niet vol. Ik heb de hele dagen steken in de buik en de kleine is ontzettend druk, maar ja blijkbaar zit ze nog lekker warm bij mama, maar mama heeft er genoeg van haha.

succes

7. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Veel sterkte allemaal.. ze komen er vast een keertje uit :)
    Bij mij zijn nadat ik dit geschreven had, een paar uurtjes later 's avonds toch nog de weeen begonnen.. en nog geen 12 uur later was ons droppie dr!

grts
    Ma2Be

8. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Gefeliciteerd meis. Lekker genieten van je beebje. Heerlijk ben echt jalours op je haha. Heel veel gezondheid en geluk gewenst

En wat betreft dat ze er wel uitkomen.. ja hoor er is er nog geen 1 blijven zitten haha.

Kuss

Deel Deze Pagina