keizersnede en eten

Discussie in 'De bevalling' gestart door mano82, 3 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Voor de meiden die een keizersnede hebben gehad, als de keizersnede in de voormiddag om 8u doorgaat, mag ik dan ontbijten of helemaal niet? En hoelang nadien mag ik iets eten, ik hoorde dat ik 12u moet wachten, klopt dat? Ik ben namelijk bang dat ik misselijk ga worden als ik zolang niets eet.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik moest om half 11 in het ziekenhuis zijn en mocht voor 7 uur sochtends een kopje thee en 2 beschuitjes eten, daarna mocht ik niks meer, ook niet een slokje water. Uiteindelijk ben ik om 14.00 uur naar de ok gereden en kreeg ik met etenstijd een paar boterhammetjes. Ik was ook heel erg bang om misselijks van de honger te worden maar dat heb ik niet gehad.

Ik neem aan dat je nog een intake krijgt in het ziekenhuis waarbij ze je vertellen tot hoe laat je nog mag eten/drinken.

3. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik weet het niet. Ik had een ongeplande keizersnede. Het begon bij mij 's ochtends heel vroeg dus ik was nog nuchter. 's avonds heb ik gewoon gelijk warm eten gehad hoor. Ik weet eigenlijk niet meer of ik 's middags al heb gegeten. Ik ben sowieso de helft van de dag kwijt.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Als het goed is moet je nog langs bij de anestesist (weet niet hoe je dat schrijft) die gaat dat uitleggen..
    Ik kreeg een keizersnede om 12 uur snachts, had om 8 uur nog pizza gegeten.

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    *off-topic

Hmmm, wat zat er op die pizza? Wie weet heeft het je vliezen wel doen breken ;)

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Bedankt voor de reacties, ik heb nog een intake volgende donderdag en dan krijg ik waarschijnlijk de nodige informatie maar wilde het nu toch al effe weten ;)
    Wat ze me wel reeds verteld hebben is dat ik me de avond voorheen moet scheren, in het andere geval doen zij dat. En dat ik een gel meekrijg om een uur tot halfuurtje voor m'n vetrek te gebruiken zodat de stoelgang op gang komt :confused:

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik heb een spoedkeizersnede gehad om half 2 's nachts. Daarvoor was mijn avondmaaltijd door de weeen al naar buiten gekomen, dus er zat niets meer in mijn maag. De volgende dag heb ik eigenlijk nog nauwelijks iets gegeten, wel wat gedronken, maar kan niet zeggen dat ik daar last van heb gehad. in de avond heb ik volgens mij wat yoghurt op of zo. Maar het was net een roes die dag na de keizersnede en aan eten heb ik niet gedacht.

8. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    1e was ongepland een spoedkeizersnede om 6 uur in de ochtend. Nadat ik weer op zaal was, mocht ik de eerste 24 uur alleen vloeibaar eten hebben zoals yoghurt of kwark. Pas de volgende dag mocht ik aan de boterhammen.
    De 2e was een geplande keizersnede om 8 uur in de ochtend, toen moest ik wel nuchter zijn maar mocht ik direct na de operatie, als ik er zin in had al een boterhammetje eten.

Nu ben ik benieuwd wat ik straks eind juli mag.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik had een ongeplande keizersnede en ze vroege aan mij hoelaat ik voor het laast gegeten had. ivm volle maag. toen ik zei dat ik al zo had gespogen van de pijn dat er alleen maar gal kwam hebben ze gezegd o dan hoeven we niks te doen.
    wat ze daar precies mee bedoelde weet ik niet. maar je zult het allemaal wel horen met je gesprek

10. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Ik had een geplande KZ. Moest om half 8 in het ziekenhuis zijn, nuchter, en Lotje werd om 09.45 geboren. 's Middags vroeg iemand van de verpleging of ik zin had in een boterham. En dat had ik....Een witte met roomboter en pure hagelslag! Het smaakte heerlijk! (naar de roomboter hebben ze even moeten zoeken.)
    En 's avonds een broodje filet americain. Die smaakte ook erg goed!

Manytroubles

11. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik heb ook een geplande kz gehad, en ik mocht 's avonds tot 12 uur iets eten. Om half 8 in het zh zijn en om 9.40 werd Finn geboren. Ik heb ook een spuitje gekregen om de darmen te legen, en dat werkte nogal goed! wahahaha Had wel zoiets van: moet dat nou echt?

Ik heb de dag na de kz pas gegeten: een puree van sperziebonen en gehakt. Het zag er smerig uit, maar het smaakte heerlijk! Wel heb ik 's avonds wat aanmaaklimonade gehad, omdat ik misselijk was. Wat suiker hielp volgens de verpleging. En idd de misselijkheid was weg!

Veel succes, en ik hoop dat het allemaal zo goed gaat als bij mij! Heb werkelijk nergens last van gehad!

12. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    ik heb verleden week een kz gehad en moest nuchter zijn vanaf de vorige avond 12.00u.
    mijn keizersnede stond om 15.00u geplanned....ze is om 15.44u geboren en mocht daarna lekker wat eten!

succes met je kz!

(het is me echt 100% meegevallen en heb niks van de ruggenprik gevoeld!)

13. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Bedankt! Wat leuk voor je dat de ks erg goed meeviel! Jij veel succes met je kleintje! Ik moet nog eventjes wachten maar zie het volledig zitten :)

14. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik moet om 11:00 in het ziekenuis zijn en mag voor 7:00 een kopje thee en een beschuitje eten...daarna niks meer.

15. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik had een geplande KS. Moest me om 6.45 melden. Ik mocht na 00.00 uur niks meer eten of drinken. Om 8 uur was de KS geppland. Om 8.28 is Evan geboren. Ik mocht na de KS eerst water drinken. 4 glazen in 8 uur. Ik had een infuus voor vocht. In de avond heb ik wat vloeibaars gehad. Iets van vla en yoghurt. De volgende ochtend heb ik een normaal ontbijt gehad.
    Zoals je leest is het per ZH nogal verschillend...

Succes!

16. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik had een geplande ks en mocht vanaf 12 uur 's avonds niets meer eten. Ze hadden me al verteld dat ik pas in de loop van de dag geholpen zou worden.
    Ik nuchter daar naartoe, kreeg ik op een gegeven moment een kopje thee en een beschuitje van de zuster (de dokter had gezegd dat het mocht) want het zou toch nog heel lang duren, zeiden ze.
    Maar opeens was er om 11:30 's ochtends een plaatsje vrij in het schema van de OK! Ik met bed en al naar die lift, maar toen ze hoorden dat ik niet nuchter was, werd ik net zo hard met bed en al weer terug gereden... We stonden nota bene al bij de lift!
    Ik heb dat beschuitje en dat kopje thee echt vervloekt, maar moest toch echt tot bijna 17:00 wachten tot ik eindelijk werd geholpen... Ik had zowat een appelflauwte van de honger! En ik was in het hele ziekenhuis bekend als 'de mevrouw van het beschuitje', omdat ze het toch allemaal erg sneu voor me vonden!
    Mijn 1e bevalling was een spoedks en was dus absoluut niet nuchter. Dat is overigens prima gegaan.
    Maar bij een geplande ks nemen ze het risico niet (het risico schijnt te zijn dat er op 1 of andere manier maagzuur in je longen komt ofzo, heb ik me laten vertellen...)

Deel Deze Pagina