Geplande keizersnede

Discussion in 'De bevalling' started by Pompeloesje, Jan 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    Hoi,

Gisteren is door de gyn beslist om een geplande keizersnede te doen.
    Mijn litteken van de vorige keer is inwendig te dun en dus niet veilig genoeg om natuurlijk te bevallen.
    Jammer,had wel willen weten hoe het voelt,natuurlijk bevallen maar ja...niets aan te doen.

Nu,tegen de keizersnede zie ik niet op,ik weet wat ik kan verwachten,ook qua herstel.

Maar nu heb ik dus twee mogelijke data gekregen.
    normaal zal het 7 maart zijn,39 weken. Maar hij loopt nu al 1.5 week voor op groei (hoofdje en beentjes zaten op 32+6 en buikje op 33+4).
    Daarom wil hij het vroeger doen.
    Geplande keizersnedes doen ze bij ons in het zh allemaal op een woensdag en je raad het al:
    De week dat ik 38 weken ben valt die woensdag op 29 februari.

Wat zouden jullie doen?
    Gewoon op 29 februari laten komen (als de gyn adhv gewicht beslist om het vroeger te laten gebeuren) of eventueel vragen om het te plannen op 22 februari? Ik ben dan 37 weken,mijn dochter is bij 36+6 geboren en woog 4kg090...
    De gyn verwacht dat hij dezelfde toer gaat opgaan als zijn zus dus gewicht zal wel goed zitten dan...

Dus om een lang verhaal kort te maken :)
    29 februari als geboortedatum? ja of nee? :D

2. Jade86

Jade86 Bekend lid

Ik snap je probleem. Als ik jou was zou ik vragen om een week eerder, dus op de 22ste de KS te laten uitvoeren. Zeker omdat hij voorloopt op groei. En 37 weken is een goede termijn om geboren te worden toch?
    Succes met je beslissing meid!

3. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Ik ben geboren op 29 februari en ik vind het wel een toffe datum. Iedereen onthoud wanneer ik verjaar, toen ik pas geboren was en op mijn eerste schrikkelverjaardag stond ik in de krant!als kind had ik gewoon 2 dagen waarop ok verjaarde. Want ik verjaarde in februari maar die viel nu in maart dus kreeg ik van mijn mama 2 dagen verwennerij! Nu doe ik't 1 maart, aangezien ik 28 februari nog ni geboren was! ;o) gewoon doen dus zou ik zeggen! ;o)

4. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

Oct 22, 2010
    1,358
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben hier niet helemaal in thuis hoor.. Maar ondanks dat hij zo groot is maakt het dan toch niet meer uit als je evt 7 maart zou kiezen?
    Keizersnede wordt het toch wel, en die extra lengte of gewicht maakt dan ook niet meer uit toch?

Ik zou er zelf geen problemen van maken als het evt op de 29e
    zou moeten geboren worden.

5. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Als de gyn het adviseerd gewoon 29 doen

6. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Is het geen optie om het de 28ste te doen of een andere dag in die week?
    Ik ken iemand die kreeg in eerste instantie op 4 april een KS,maar na speciaal verzoek van hun kant werd het toch 1 april (was voor hun een speciale datum). Je kan het in elk geval vragen, en wellicht hebben ze er begrip voor want 29 februari is toch wel een aparte datum.
    Ikzelf ben 26 februari uitgerekend maar nu moet ik ook een geplande KS dus de 29ste gaan we niet meer halen!

7. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    Als hij erg zwaar zou zijn halen ze hem liever eerder,zet nogal grote druk op het litteken denk ik?
    iig hij zei:een zwaarder kindje halen we eerder op 38 weken dan op 39...
    Dus ja ;)

@bianca was het niet verwarrend voor je bij het opgroeien? Want voor ons is 29 feb geen probleem,we denken alleen dat het voor hem later verwarrend is...

@adriana ja,dat kan ik ook nog wel vragen,6 feb moet ik terug en dan gaan we datum prikken...

8. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hey, nee hoor totaal niet verwarrend! Als je klein bent sta je er niet bij stil wat de datum is. Als mama zei dat ik jarig was die dag dan was dat zo, had geen benul van de datum. Eens groter heeft ze't mij uitgelegd en begreep ik't! Ik vind en vond't super dat iedereen weet wanneer ik verjaar EN ik blijf voor eeuwig jong. Zo word ik dit jaar amper 7 jaar!!! ;) Ik ben vorig jaar met iemand meegeweest voor een radiokwis waarbij ze verschillende dingen moesten verzamelen waaronder een persoon die geboren was op schrikkeldag....:D Nee, echt, daarvoor zou ik't zeker niet verzetten om te bevallen! Is echt een leuke datum.
    Ennnn, ik ben ooit bij een waarzegger geweest die beweerd dat kindjes geboren op die dag iets speciaal hebben, ze zijn uitverkoren om op die dag geboren te worden, Iets wat zeldzaam is, wat hen iets speciaals meegeeft. Mooi toch! ;)

Gewoon doen meid! Lekker speciaal! :p

9. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    ja,eigenlijk is 29 feb ook geen issue hoor. Als de gyn het veiliger vind om hem op 29 feb te halen ipv te wachten tot 7 maart,ja dan is het zo...het is maar idd hoe je er als ouders tegenover staat.

6 feb zullen we het weten :D

10. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,214
    1,278
    113
    Centrum België
    Hi,
    'n collega van me is jarig op 29/2 en ze is uitgerekend op 1/3, dus de kans dat ze beiden op 29/2 verjaren is redelijk reëel...

Als het om een natuurlijke bevalling had gegaan, had je er ook niets aan kunnen doen, toch?
    En eigenlijk is het toch speciaal om te kunnen zeggen dat je jarig bent op een uitzonderlijke datum? :)

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou 't gewoon doen op de 29e hoor! Lijkt me ten eerste wel speciaal, en voor 't kind maakt 't weinig uit toch? ( Ik bedoel, jarig met sinterklaas is ook niet leuk, of midden in de zomervakantie, daar plan je je zwangerschap ook niet omheen )

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik zou gewoon kijken naar wat de gyn adviseert, voor een kindje mss ook wel leuk om zo'n speciale verjaardag te hebben, 't is maar net wat voor draai je er aan geeft.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,306
    36,171
    113
    Ik zou ook doen wat de gyn adviseert.

@jade: eerder is niet beter, het beste kan een kindje vaak gewono zo lang mogelijk blijven zitten.

Hier ook een geplande ks en een groot kindje, hier wordt dan ook vaak geadviseerd idd om met 38 weken te doen.

Hier ook op woensdag geloof ik, toevallig bij jou ook in Groningen?

14. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Gewoon doen wat de gyneacoloog adviseert, vind de datum eigenlijk geen issue...gaat er toch om wat het beste voor het kindje is? En een aparte datum heeft ook wel weer wat!

Share This Page