Eigenlijk zouden we 7 januari "beginnen", maar volgens verschillende banners zou ik eerder mijn ovulatie hebben. Dus, toch maar eerder begonnen dan. 27 december(dag 8 van af moment ongesteld zijn geteld) was de eerste dag dat ik teste met een ovulatietestje. Ik was toen nog minimaal ongesteld en het staafje gaf een hele lichte lijn aan in het linkse veld en rechts gewoon duidelijk. Toen verschillende keren getest en geen resultaat aan de linkse kant, dus dat leek me wel duidelijk genoeg; niet vruchtbaar. Toen op dag 15 3 januari, een licht streepje en op 4 en 5 januari (dag 16 en dag 17)was het linkse streepje duidelijker dan het rechtse.Vruchtbaar zegt dan de gebruiksaanwijzing. En dan vandaag een uitschieter van het linkse streepje, echt vet duidelijk en nog meer zichtbaarder dan het rechtse.Erg vruchtbaar zou je dan denken. Maar zojuist ga ik naar het toillet en nou bloed ik ? Wel heeeeel erg snel ongesteld dat heb ik dus nooit en ik snap er helemaal niets van.Ik kan wel janken. Wat is dit nou? Snap er niets van.Ik zou pas veel later ongesteld moeten worden. Dit is dan wel de eerste keer dat we er voor willen gaan, maar ik snap nu niets van mijn eigen lichaam. Zo snel ineens ongesteld. Weet iemand wat dit wil zeggen? Krijg je dan geen eisprong? Want dat heb ik ergens gelezen. Nou, in ieder geval zou dat dan de rare gevoel in mijn buik verklaren Liefs 8) Sunny 8)
Het kan nog 3 dingen betekenen. 1. Het kan je eisprong zijn 2. Het kan een innesteling zijn 3. Tijdens het vrijen is er binnen iets beschadigd, niks ernstigs, kan gebeuren. Dus een kleine bloeding zegt nog niks.
De ovulatietesten zijn over het algemeen betrouwbaar. Als ik het zo hoor dan gebruik je dezelfde als ik en als je linkse streepje duidelijker is dan je rechtse streepje (dat heb je volgens mij nu al 3 dagen gehad) dan komt je eisprong er binnen 24 tot 48 uur aan. Als je nu bloed dan heb je volgens mij een ovulatiebloeding gehad. Ik heb namelijk hetzelfde gehad deze maand. Ik had op dag 17 een positieve ovulatietest en de dag erna mijn eisprong en ik had toen ook bloedverlies. Ook ik dacht dat ik ongesteld geworden was. Ik heb aan een verloskundige gevraagd die een kennis van mij is en zij vertelde dat dit waarschijnlijk te vroeg voor een ongesteldheid is en dat het een ovulatiebloeding is die wel een week kan aanhouden. Een ovulatiebloeding is niet zo heftig als ongeteldheid en je verliest eigenlijk maar een beetje bloed bij het afvegen of een paar druppeltjes. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en veel liefs, Nataly
Ik voel me al een beetje beter door jullie! Ben nog steeds op van de zenuwen, vind het allemaal zo eng en spannend. Ik heb het gevoel dat ik een nieuwe wereld in stap en ik voel me bijna dom dat ik er zo weinig van weet. Ik zei tegen mijn man ;We gaan niet alleen voor ons kleintje, maar ik krijg er ook meteen biologie les bij, haha. Inderdaad was het maar een drupje zaterdagavond. Daarna helemaal niets meer. En zondagavond laat ook weer een heel klein drupje. Daarna weer niets. Vandaag ook nog niets. Toch wel een beetje gek, want dat heb ik nog nooit van mijn leven gehad. Nataly, de ovulatietest die ik gebruik is van MIraTes . Ik vind 'm wel makkelijk in gebruik en hij is ook niet zo erg duur. Gisteren heb ik niet meer getest, want toen was het zo druk. We waren een half jaar getrouwd, dus we zijn lekker uit eten geweest in het restaurant van onze bruidsfeestzaal. Super leuk. We hebben echt genoten. Weten jullie misschien hoe lang je vruchtbaar bent na je eisprong? Ik had ergens gelezen ongeveer 24 tot 36 uur. Klopt dit? oh, ik ben zo'n leek! Wendyp en Monika, ik ga er nog maar even van uit dat het de eisprong is, een innesteling daar durf ik niet aan te denken, dat zou maar al te mooi zijn. Dames hartstikke bedankt voor jullie reacties, het heeft me een hoop zorgen afgenomen! Liefs 8) Sunny 8)
Oh, dit nog eventjes; Als ik dan heel mijn optimisme van gedachten de vrije loop zou laten, zou het nu allemaal wel heel mooi verlopen. Dan heb ik mijn eisprong ongeveer te gelijk op de dag dat onze relatie begon op 7 januari. De dag waarop we nu ook een half jaar getrouwd zijn. En als het nu raak zou zijn, dan is dat dus gebeurt rond de dag dat we een half jaar getrouwd zijn en we elkaar 6 jaar kennen. Dat zou heeeel erg mooi en romantisch zijn! Ik durf er niet op te hopen. We zullen nog eventjes geduld moeten hebben. Spannend,spannend.
hahaha hoi sunny! Ik moet erg om je lachen meis, zo stapte ik hier een aantal maanden geleden ook binnen op het forum.... heb me meerdere keren verontschuldigt voor de in mijn ogen domme vragen die ik stelde...hihihihi voelde me net zo'n puber en vreselijk blond! hahaha. moet zeggen dat ik de afgelopen maandan erg veel geleerd heb hier! gewoon lekker op je gemak de items lezen die je aanspreken en alles vragen! alle meiden hier zijn zo ontzettend lief! ze helpen je door de maanden heen, echt heel fijn! Ehm mijn antwoord op je vraag is dat je eitje 24 tot 36 uur in leven blijft, dus vruchtbaar! dus dat betekend dat je 2 dagen voor je eisprong tot en met 1 dag na je eisprong het meest vruchtbaar bent. veel plezier hier op het forum!
Het KAN wel dat je heel snel alweer ongesteld wordt! Mijn eerste cyclus was 12 dagen! Ik was op vakantie in de middle of nowhere (niks bij me, omdat ik het niet dacht nodig te hebben). Je lichaam kan rare dingen doen! Maar zo te lezen was het bij jouw geen ongesteldheid. Maar wilde het je toch ff laten weten.
Thanks again! Dan word het nu dus helemaal spannend, want we hebben flink ons best gedaan de laatste paar dagen. Ik heb zelfs met m'n knieen opgetrokken gelegen voor een half uur lang, omdat dit zo in een boekje stond Aan onze inspanning kan het niet gelegen hebben, haha. Maar alweer eventjes voorzichtig; het zou me toch verbazen als het in één keer raak zou zijn, dus ik hou mijn hoofd koel. Liefs 8) Sunny 8)
Als je zo'n vette positieve test hebt, dan is het volgens mij gewoon bloed van je eisprong hoor. Had ik ook deze cyclus. groetjes irisje