Rugklachten/pijnlijke bovenbuik

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Noah1, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noah1

Noah1 Lid

27 aug 2013
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Hier nu 23 weken zwanger en sinds een maand last van extreme rugpijn en/uitstralend naar de rechter bovenbuik. Dacht eerst dat ik mn rug overbelast had, maar kan nu een kwartier zitten en moet dan weer plat.. Liggen is ook niet altijd ideaal waardoor ik weer ga lopen en zo een hele dag houdingen afwissel om maar geen pijn te krijgen.. 's nachts is het ook drama tot ik uiteindelijk in slaap val.
    Bij de verloskundige geweest maand geleden, die gaf aan rustiger aan doen, ziekgemeld op het werk omdat ik niet lang kan zitten/lopen. (heb t nog wel paar keer geprobeerd maar dan heb ik de tranen in mijn ogen van de pijn dus werkt ook niet..) Ondertussen bij de fysio belandt en die constateerde dat mijn rugspieren erg aangespannen zijn maar hoe dit komt is ook weer de vraag.. Door naar de huisarts en nu morgen een echo bovenbuik/nieren. :( Die dacht aan mogelijke gal/lever/nier problemen. Ben nu zo'n 5 x bij fysio geweest maar merk nog geen verschil helaas
    Baal echt enorm want niemand die het herkent, rugpijn is vaak lage rugpijn terwijl het bij mij onder mn beha bandje zit zeg maar.. En het is erg balen dat je gewoon niks kan, ik kan n kwartier zitten en dan begint de ellende weer..
    Met de kleine verder alles goed, ligt vrij laag, verloskundige wist ook niet goed wat het kon zijn en stuurde me door naar de huisarts..
    Vroeg me af of er anderen ook zijn met deze klachten? :(
    Sorry moest ff mn verhaal kwijt hoor!

2. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Ik kan je helaas geen tips geven, daar ik sinds deze week zelf enorme rugpijn heb. Ook ongeveer de plaats waar jij zegt. Wat ik gevonden heb op Google is:
    1) overbelasting
    2) verkeerde houding doordat de baby te zwaar wordt en je je vanzelf anders gaat houden
    3) weeën

Ikzelf denk bij 1 of 2 te horen (ben nog altijd bezig met behangen en verven van de babykamer).

Veel sterkte!

3. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Bij galstenen kan je het ook op die hoogte voelen of eigk wat meer
    Bij je schouderbladen. Wat jij beschrijft lijkt meer bij je longen?
    Anders je ha even bellen? Als het langs blijft anhouden.

Deel Deze Pagina