Hoi Ik ben gestopt met roken, en ik moet zeggen dat ik het helemaal niet frisser heb. Maar eerder benauwd. Ik kan niet echt optimaal door mijn neus ademen.. Ik zit in week 8 en ik las net dat de longetjes gemaakt worden bij mijn kleine spruitje.. Is dit schadelijk als moeder het zelf benauwd heeft.. Misschien een hele domme vraag. Groeten P.S. Ik weet niet waar die benauwdheid vandaan komt.
ik had het ook benauwd toen ik gestopt was volgens mij ging dat vanzelf over het is wel raar je zou denken dat je het vrijer zou hebben maar in het begin word alles effe erger, komt echt goed hoor! Ik vond dat ook wel een nadeel dat ik weinig heb gemerkt van die "positieve" dingen van stoppen DAT zou je juist effe motiveren als je het niet ziet zitten effe pas veel later kreeg ik die dingen dat ik zei van ja nou roggel ik niet meer in de ochtend en kan ik de trap oprennen zonder te hijgen helaas duurt het effe, hoeveel rookte je trouwens?
Ik rookte ruim een pak per dag! En af en toe nam ik met de gezelligheid een jointje.. Drinken heb ik nooit gedaan. Ben ook nooit gestopt met roken van sigaretten of jointjes. Of het was de een of het ander. Maar nu is echt helemaal niks roken... Dus het zal best wel een impact hebben op mijn lichaam.
ja het kan heel zwaar zijn zeker als je al zwanger bent en ook nog de kwaaltjes erbij hebt.. ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen het is ontzettend stoer van je dat je het toch maar doet!
Het gaat vast beter over een paar weekjes, dan is het als het goed is de 12 weken vermoeidheid ook verdwenen Laten we het hopen!
Ik duim met je mee, ik zit ook uit te kijken naar de 12 weken mijlpaal hoop me dan ook beter te voelen, ik ben ook ontzettend moe (ook door mijn ziekte) maar goed nog effe volhouden *vooral tegen jezelf blijven zeggen haha*
Is normaal dat je je benauwd voelt hoor, legde mijn gynae me uit: je neemt de nicotine af van je lichaam dat er zo aan gewend/verslaafd is en het is een soort van afkickverschijnsel. Normaal duurt dit maximum 3 weken, dus er is hoop meiden! Succes met het volhouden en een gezonde en mooie baby toegewenst! (sterk van jullie, dat stoppen met roken, voel me er ook goed bij en enorm fier zelfs)
die vraag heb ik gesteld aan mijn HA. omdat ik een ontsteking in mijn long had en het flink benauwd had. mijn huisarts zei dat dat geen effect had op je kleintje, enkel op jou omdat je er nog benauwder van wordt omdat de kleine al het zuurstof pakt wat hij/zij nodig heeft. mocht je echt hyperventilerend aan het ademen zijn dan kan het wel slecht zijn. overigens ins het bekend dat als je stopt met roken dat je benauwder kan worden. omdat de troep in je longen los zou gaan zitten waardoor je benauwder wordt. twijfel je erg bespreek het met je arts.
ik zou niet persé de link leggen met het stoppen met roken hoor. Je kan ook gewoon wat benauwd zijn. Een iets beklemmend gevoel op de borst en keel en wat hartkloppingen erbij.. Hou vol! (ps: Geniet je wel genoeg van je zwangerschap meis? Niet zo druk maken hoor, alles heeft invloed en niets heeft invloed.. gewoon lekker genieten!)
ik heb astma en de mijne zei hetzelfde als die van angel eyes! Dus maak je maar niet teveel zorgen hoor!