Ze doet in dit filmpje de Double Rebozo Shoulder 2 Shoulder (DRS2S). Die is sowieso fijn vanwege het zekeren onder de beentjes door, wat ze op het einde doet: je doek vormt dan een kruis, waardoor je kindje zich wel los kan wringen, maar niet kan vallen. Bij houdini's is dat wel een handige voorwaarde voor de knopen die je doet: alleen knopen die bij beide beentjes een keer over en onderlangs gaan. Torsodragen lukt hier met een kleine houdini absoluut niet, (ze wringt de doek omlaag en zou er dan gewoon uit kunnen vallen), alleen knopen waarbij de doek hoog over de rug gaat, minimaal 2 keer, en de beentjes gezekerd zijn met zo'n kruis, lukken hier. DRS2S, Ellevill's JBC (Jordans Back Carry) of de SHBC, maar dan wel deze variant: Secure High Back Carry with Tibetan Variation - YouTube Als er niemand bij is kun je ook boven de bank of boven een bed oefenen: als ze dan vallen of je houdt 'm niet meer, kun je ze zacht laten landen
ik zou een draagconsult overwegen waarin je de juiste tips en tricks leert over hoe je je kindje veilig op de rug kunt dragen. De manier van op de rug brengen in filmpje van Rozemarijke kan prima, maar als je onervaren bent is dat een enge, niet duidelijke en handige manier. een consulent kan je daar bij helpen. bovedien kun je dan, zo vaak als nodig, met een pop oefenen (die evengroot en zwaar is als je eigen kind).
Dit klinkt idd wel als geschikt voor mijn kind..een echte druktemaker, dus dat zekeren klinkt mij wel goed in de oren. misschien ga ik hier in de buurt idd eens op zoek naar een draagconsulente.
Op de rug brengen is idd een onderdeel apart. Eerder lukte hier de superman-toss wel, maar momenteel vaak gewoon de hipp-scoop: op m'n heup zetten en onder m'n arm langs doorschuiven. Heel soms, als het echt niet wil, zet ik 'r op de bank met de doek achter haar, ga er zelf voorzitten en hijs 'r zo op m'n rug. Dat is echt de rug-methode voor dummies (of voor houdini's dus ). Omdat ik meestal SHBC doe, kan ik dan de knoop ook doen terwijl we nog zitten en dan maak ik 'm staand verder af.
niet alles gelezen, maar ik draag graag, ook in een doek, maar al die knopen duizelen me om de oren dus heb ik gezocht naar een die ik kan onthouden en lekker zit. dat is deze: SHBC Secure High Back Carry / 4.2 - 4.6 / draagdoek / knoopdoek - YouTube SHBC. kan je lekker hoog dragen, draaglast wat verspreiden. filmpje is niet kwalitatief beste of duidelijkste, maar het werkt hier goed! hoe dan ook, succes met je wiebelkontje oja, mijn dochter is ook een wiebelkont, maar zodra ik haar op mijn rug gooi pakt ze meteen haar duim en lijkt ze een relax-knop te hebben gevonden D)!
Bedankt voor je link..ga hem ff bekijken. En als hij op mn rug ook zo relaxt blijkt...dan draag ik hem voortaan de hele dag
Deze versie van SHBC is beslist niet aan te raden voor echte wiebelkontjes: een paar keer de benen strekken en ze vallen zo onderuit de doek, omdat er niets gezekerd is en ze zich gewoon uit de doek wiebelen dan.
ik hoop met je mee dattie het op je rug ook heerlijk vindt! als hij je buik gewend is, en daar ook rustig zit, zal het wel goedkomen. @Rozemarijke: bedankt voor je waarschuwing! hier hebben we daar geen last van, ze zit erg stevig en door de doek goed onder beentjes te halen dacht ik dat er wel genoeg stevigheid zit, ook voor wiebelkontjes. maar een gewaarschuwd mens telt voor twee natuurlijk.
Je kunt 'm wel gemakkelijk iets aanpassen hoor, dat je de eerste of de laatste doekbaan onder een beentje doorhaalt en de opgerolde doekbaan onder het andere beentje langs, maar het filmpje dat ik heb gelinkt vind ik persoonlijk handiger dan Bij kids die gewoon lekker blijven zitten in de doek maakt het ook niet uit, maar hier krijgt onze dame het met de ruck en de DH, die beiden ook gezekerd zijn, al voor elkaar om onder de doekbaan uit in die gekruiste banden te komen hangen. Wil niet weten wat er gebeurt als ze niet gezekerd zou zijn
Mij hielp het heel erg om even een keer met iemand mee te knopen, dus allebei tegelijk. Tweede en derde keer had ik nog even wat hulp nodig met de banen goed uitspreiden, nu lukt het me alleen. Doe overigens hetzelfde als een fwcc alleen dan op de rug. Die knoop gaat me andersom het makkelijkste af, dus die bewegingen hoefde ik niet opnieuw te leren. En idd bank gebruiken!