Hallo, Begin maart '12 heb ik een curretage ondergaan, na een missed abortion. Bij de 9 wkn echo bleek het kindje maar ongeveer 5,5-6 wkn oud te zijn geworden en was er geen kloppend hartje te zien. Rond de 12 wkn heb ik de curretage gehad. Na de curretage duurde mijn menstruatie wel 2 wkn en vervolgens bleef deze lang uit, voordat er weer een nieuwe menstruatie kwam. Voor deze zwangerschap was mijn cyclus redelijk constant, tussen de 27-31 dgn. Momenteel ben ik erg onzeker, omdat mijn cyclus alles behalve normaal is. De ene keer duurt deze 25 dgn, een andere keer 35 dgn en alles wat daar tussen zit. Het lijkt wel alsof dit mijn hele leven beheerst en ik er constant mee bezig ben, ik kan het niet meer van mij af zetten en ben regelmatig verdrietig als iemand anders verteld zwanger te zijn. Ook vraag ik mij af of ik niet onder controle kan van een gynaecoloog, vanwege deze onregelmatige cyclus? Moet ik hier eerst weer een jaar mee wachten of kan dat nu al? (En kan ik daar zelf heen gaan of moet ik eerst door worden verwezen door de huisarts)?
hoi ik snap dat je je ontredderd voelt na een miskraam met curettage en nu een onregelmatige cyclus. Ook is het heel logisch dat je verdrietig bent als het bij anderen wel lukt om zwanger te worden en bij jou nog niet. Toch is het niet raar dat je cyclus is ontregeld na een miskraam, dat zien we heel vaak. Je mag je lichaam gewoon de tijd geven. Ik snap dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Mara probeer het toch een beetje van je af te zetten en je op andere dingen te focussen. Als dat niet lukt of je wilt gewoon meer onderzoek, bespreek het dan met je huisarts. Die moet jou doorverwijzen naar de gynaecoloog. Wrs zegt je huisarts dat je nog mag wachten, maar bespreek het anders gewoon. Mirjam