Rugletsel en hypermobiliteit

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mupkuh, 10 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Graag zou ik willen weten of iemand van jullie ervaring heeft met hypermobiliteit en-of rugletsel.

Ik wil namelijk dolgraag zwanger worden en ben benieuwd tegen welke problemen ik eventueel aan kan lopen.

Op dit moment ben ik bezig met revalideren na een 3-tal auto-ongelukken. Doordoor heb ik blijvende schade opgelopen aan mijn rug.

Volgens het revalidatiecentrum is de kans groot dat ik bekkeninstabiliteit ga krijgen. Omdat je tijdens je zwangerschap nog rekbaarder (hypermobiler) word.

2. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    hoi,

Ik heb ook het hypermobiliteitsyndroom.Ik en de doktoren waren ook bang dat ik al snel tijdens een zwangerschap bekkeninstabiliteit zou krijgen,maar tot nu toe heb ik nergens last van.Ik heb sinds ik zwanger ben helemaal geen last van mijn gewrichten en banden gehad.Dus als ik jou was zou ik me om dat gedeelte niet druk maken.Gewoon afwachten wat het met je doet.

Mag ik vragen waar je het voornamelijk hebt.Ik zelf heb het in mijn heupen,linker elleboog en mijn vingers.

groetjes sarita

3. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey Sarita,

Bedankt voor je reactie was al bang dat er niemand op zou reageren.

Betreft hypermobiliteit heb ik het meeste last van mijn rug, heupen, knieen, schouders, polsen en vingers.

Ben blij dat jij er niet veel last van hebt. Is weer een positief vooruitzicht voor mij ;)

Succes verder met zwangeren.

Groetjes Patricia

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Hoi

ben ook hypermobiel van mezelf (geen rugletsel). Ik merk dat ik wel voorzichtig moet zijn met mn houding (bijv achter de computer) en dat andere spieren door compensatie niet te veel belast worden.
    Maar tot nog toe voelt mijn lijf (ondanks het vele klussen in ons nieuwe huis) goed, dus ik hoop dat dat zo blijft!

5. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hoi MaryWoods,

Bedankt voor je reactie en succes met de verbouwing en zwangerschap.

Gezien mijn beschadiging moet ik ook op dat soort dingen letten. Dus dat werkt hopelijk straks alleen in zijn voordeel.

6. Hier ook eentje hypermobiel. Heb geen last gekregen van bi. Wel een paar weken last van m'n schaambeen, dat was snel verholpen door met meer aandacht te gaan zitten en staan.

Wat betreft letsel heb ik geen ervaring. Ben wel geopereerd aan een hernia en daar heb ik helemaal geen last van gehad. Alles was al goed genezen tegen de tijd dat ik zwanger werd een jaar na de ok.

7. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Thx Misoh voor je berichtje.

Deel Deze Pagina