Geen huig? Kunnen jullie huig van baby zien?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Annemeis, Jan 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Hoi dames,

heb net de dokter gebeld omdat de problemen met het (niet goed) kunnen drinken en verslikken hier maar aanhouden. Hij heeft reflux maar er lijkt iets aan de hand te zijn waardoor hij steeds niet meer wil drinken halverwege. Hij is dan in paniek, het lijkt wel of de melk dan niet de goede richting in stroomt of hij het niet goed weg kan slikken.

Nu vraagt de dokter of ik kan zien of hij wel een huig heeft? Dat zou het probleem kunnen verklaren.

Ik doe mn best om achterin zn mond te kijken maar zn tong zit er steeds voor of hij heeft inderdaad geen huig, ik kan niets zien...

Kunnen jullie t wel ontdekken?

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dat zou mn zoon niet toelaten. Misschien eens zn fles voor zn neus houden zodat hij zn mond open doet?

3. Veera

Veera Niet meer actief

Als ik een speeltje boven haar hou en gek doe zodat ze met haar mond open lacht kan ik naar binnen kijken. Hier gewoon een huig te zien

4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Kan t echt niet ontdekken. Ga straks naar de HA omdat ie koorts heeft en piepende ademhaling :( dan kan de HA ook meteen zelf op zoek naar zn huig ;)

5. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Zijn z'n lipbandje en tongriem niet te kort?

Of spruw? Want dan doet drinken zeer.

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Een huig moet de dokter toch even zelf zoeken met een tongspatel...

7. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    hij heeft wel een huig(bijn HA geweest) maat ook astma...vandaar dat slechte drinken, dan heeft ie t benauwd. nu een pufje en hij drinkt nu wel zn flessen leeg. arm kereltje... had echt geen idee dat dat t zou kunnen zijn...

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hoezo meteen astma? Van een virus kan een baby het ook benauwd krijgen, zonder dat dit meteen astma is.

9. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Dat hoop ik ook ja. Dat het alleen bronchitis is (volgens HA) maar volgens hem heeft ie ook astma. Over 2 weken moet ik terug komen, dan moet de bronchitis/ontsteking/het virus weg zijn en gaat ie weer naar de longen luisteren.

Hoop dat het geen astma is maar HA was nogal stellig, trekt wel snel n conclusie denk ik maargoed, hij heeft jarenlange ervaring... Astma is blijvend heb ik begrepen dus dat zou echt niet leuk zijn. Nu is het wel zo dat ie vanaf de geboorte al moeite heeft met drinken en hij is met 3 weken al eens blauw om zijn mondje geweest. Omdat hij steeds snotterig wakker werd hebben we hem 2 weken terug op zn eigen kamertje gelegd, daar is geen vloerbedekking, stoffige gordijnen oid. Ik houd dat heel goed schoon en toen was dat snotterige 's morgens wel verdwenen...

Ik hoop gewoon dat die antibiotica goed helpt en dan alles over is...

Share This Page