Welke kleur ogen bij geboorte? En wat is het nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emib, 15 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Hallo allen,
    Mijn dochter was geboren met donker grijze ogen en na ongeveer een jaar had ze volledig bruine ogen die ze nu nogaltijd heeft.

Mijn zoontje is nu ook geboren met donker grijze ogen. Nu ben ik heel benieuwd of hij kans maakt om blauwe of groene ogen uiteindelijk te hebben??

Ikzelf heb donkerbruine ogen, mijn man blauw/grijze ogen.

Wat voor kleur ogen heeft jouw kindje en is dit veranderd?

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

bij de geboorte blauw, nu is hij bijna 2 en heeft blauw/groene ogen

3. runstar

runstar Actief lid

9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij haar geboorte donkerblauw en nu lichtblauw. Ze is 7 maanden.

4. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Bij de geboorte blauw, zoals elke baby ;)
    Nu blauw/grijs

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Bij de geboorteblauw en nu 1.5 jaae later nog steeds.:)

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Niet élke baby wordt geboren met blauwe ogen, wel het merendeel, zeker in een land als Nederland.

Mijn oudste dochter had bij de geboorte bruine ogen en nu nog steeds. Bij de jongste waren ze heeeeeel donkerblauw, tegen het bruine aan, een week of twee en daarna ook bruin.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Niet élke baby wordt geboren met blauwe ogen, wel het merendeel, zeker bii blanke kinderen, maar ook dan dus niet alle. Zie ook bv. Cookiewall: Cookies op de Volkskrant | de Volkskrant

Mijn oudste dochter had bij de geboorte bruine ogen en nu nog steeds. Bij de jongste waren ze waarschijnlijk een paar dagen heeeeel donkerblauw, tegen het bruine aan, en daarna ook bruin.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat van die blauwe-baby-ogen is een misverstand. Of mijn kinderen moeten stiekem puppy's zijn geweest. ;)
    Beide hadden ze de kleur die TS beschrijft. Heel donker, bijna volledif zwart. Ze hebben nu allebei mooie bruine ogen.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    #9 NiekeKris, 16 jan 2016
    Laatst bewerkt: 16 jan 2016
    Bij de oudste hier zijn ze inderdaad ook lichter geworden, van tegen zwart aan donkerbruin naar diep donkerbruin. En bij de jongste ook trouwens...alleen dan van heel donker naar iets lichter bruin dan bij de oudste.

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Dochter bij de geboorte heeeeeel diep donker blauw. Nu heeft ze hele mooie (licht) blauwe ogen.

Zoontje ook heel diep donker blauw maar wat dat verder doet is nog even afwachten.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Fel blauw. Nu heeft ze grijze ogen.

12. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Blauw, en nu nog steeds ;) wel waren ze bij geboorte donkerblauw, nu lichtblauw.

13. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Hele donkergrijze/bruine ogen bij de geboorte. Nu zijn z'n ogen een soort groen/bruin. Mijn vriend heeft ook groen/bruine ogen, ik heb zelf grijs/groen/blauw (afhankelijk in welk licht je kijkt ;)). Maar zoon zijn ogen veranderen nog steeds wel iets van kleur, ze worden wat lichter en groener. In ieder geval is het een hele aparte kleur :D

14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    idd ook niet altijd blauw bij blanke kinderen, mijn oudste broer is geboren met donkerbruine ogen.
    Mijn zoon is geboren met blauwe ogen en bij hem duurde het ongeveer een half jaar voordat het duidelijk was wat het ging worden, afentoe waren ze wat meer bruin en dan weer meer blauw, nu zijn ze echt bruin.
    Dochter is geboren met blauwe ogen en deze blijven wel blauw (ze is nu 6 maanden en de kleur is nu lichter), duurde wel een maand of 2 voordat ze echt blauw werden.

15. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Blauw bij geboorte iets lichter geworden maar nog steeds fel blauw. Grappig want ik heb bruine ogen en mijn man bruin/groen

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.271
    113
    Onze uk had hele donker blauwe ogen. Nu is her spijkerbroek blauw.

17. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Donkerbruine ogen dus dacht dat ze mijn ogen ging krijgen groen/bruin maar nu dus mooie blauwe kijkers van dr vader.
    Overigens denk k wel dat ze mijn donkere haren krijgt..

18. Veera

Veera Niet meer actief

Donkerblauw (en zwart haar)
    Nu lichtblauw (en donkerbruin haar)
    Ook haar huid is van getint naar lichtgetint

19. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Bij de geboorte grijs-blauw. Nu helderblauwe kijkers.

20. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn zoontje had donkerblauwe ogen bij de geboorte, toen wist ik al: het kan nog alle kanten op.

Mijn man heeft grijze ogen, ik donkerbruine ogen. De ogen van mijn zoontje waren met een half jaar donkerbruin gekleurd en dat zijn ze nu met 1,5 jaar gebleven. Duidelijk mijn kleur ogen. :)

Deel Deze Pagina