Hoi, Onze L. is met 37 weken gehaald met een keizersnede. Hij woog 1710 gram. Nu weegt hij 2320 gram met ruim 3 weken. Afgelopen maandag is hij thuis gekomen uit het ziekenhuis. Hij kreeg toen 60 cc voeding 7 x per dag. Dit mogen we ophogen naar 75 tot de afspraak bij de kinderarts a.s. dinsdag. Nu is het probleem als volgt. L. slaapt max maar een uurtje tussen de voedingen. Geeft tussen bijna elke voeding een beetje op. Komt zelfs uit zijn neusje. Met veel gillen en huilen als gevolg. Zelfs 2 uur na een voeding komt het nog omhoog. Ook is hij erg onrustig, slaan met armpjes, overstrekken en heel veel kreunen. Vooral savonds en snachts, dan is hij het onrustigst. Het vervelende is, is dat het weekend is, en ik dinsdag pas een afspraak heb bij de kinderarts heb.... We doen nu: bedje iets schuin, drinken iets schuin zittend, goed laten boeren (maar 2 uur later zit er soms nog een flinke boer dwars) Friso prematuur op aanraden van arts iets meer verdunnen. L. krijgt nu 70 cc voeding 7 x per dag. En nu??.... Hoe komen we de dagen door tot dinsdag? Alvast heel erg bedankt! Groetjes Cyntje78
Hoi hoi, Ik heb even snel gerekend, en in principe heeft hij genoeg aan 5 x 75 voeding = 375 ml verdeeld over de dag. Hij krijgt 7 voedingen, dus heeft hij aan 7 x 60 genoeg. Dat is 420 ml. Ik vraag me dus af of hij niet teveel krijgt nu. Wat voor flesje krijgt hij, en hoe ging het in het ziekenhuis? Dronk hij daar zijn voeding goed? Ik vind eerlijk gezegd dat een kind niet mag kreunen. Dus zou ik willen adviseren om even de huisartsenpost te bellen, en te vragen of jullie even langs mogen komen. Groetjes Adrienne
Hoi Adrienne, Bedankt voor je antwoord. Afgelopen zondag zijn we naar de huisartsenpost geweest. Overleg met eigen kinderarts: terug naar 60 cc en Nutriton gestart. Toen: Spugen hield op... enorm veel en dun poepen begon! Echt enorm veel! Dinsdag controle kinderarts: Stop Nutriton, L. poepte veels te veel. Doorgaan met 60 cc. Keuze voor opname om ons te ontlasten. En starten met inbakeren. Dinsdag avond: Opname L. ter observatie voor het spugen, krampjes en onrust. En bijslapen voor ons. Nu is het dus afwachten wat ze gaan ondernemen. De verpleging denkt aan reflux omdat de voeding er vandaag in 1 golf uit kwam. Ook lijkt het alsof hij niet of amper is aangekomen de laaste dagen. Fijn als er in 1 week tijd door 3 verschillende weegschalen word gewogen. Nu in het ziekenhuis word hij iig elke dag op dezelfde weegschaal gewogen en 1 voor 1 dingen worden geprobeerd wat L. zou kunnen helpen. Groetjes Cyntje78
Hoi Cynt, Dat is een verstandig besluit geweest om naar de huisartsenpost te gaan! Hij is in het ziekenhuis in goede handen! Heel veel sterkte, hopelijk komt het allemaal snel goed. Groetjes Adrienne
Ik wilde even laten weten hoe het gaat Onze L. heeft in het ziekenhuis ook regelmatig gespuugd (mondjes en golven) en start vandaag weer met Nutriton en Nexium. Ik ben heel benieuwd wat de Nutriton gaat doen. En natuurlijk de Nexium want daar hebben we geen ervaring mee (Nexium zorgt voor snellere doorgang van maag naar darmen) Hij moet dus zowiezo een aantal daagjes blijven om te kijken hoe het gaat. Groetjes Cyntje78