Vanaf 7 weken zwangerschap heb ik constant roze/bruinverlies in mijn afscheiding. Dit werd deze week (11 weken) ineens rood bloed verlies in mijn afscheiding dus mocht ik gelukkig langs komen voor nog een echo (al een goede echo gehad met 7+2 en 10+4) en een levendige baby was te zien . Nu blijk ik een vaginale schimmelinfectie te hebben en daar komt waarschijnlijk het bloedverlies vandaan. Ik heb nu vaginale pillen gekregen en als het goed is moet met een week het bloedverlies over zijn. Is dit niet het geval dan wordt er gekeken of ik geen blaasontsteking heb. Ik ben benieuwd, want ik hoop echt dat het bloeden nu snel stopt... Iemand anders dit ook meegemaakt? en stopte het bloeden toen na de behandeling van de schimmelinfectie?
Ik weet het niet hoor, ik heb zowat me hele zwangerschap een terugkerende schimmelinfectie maar geen bloedverlies daarbij..ik zou het nog eens laten nakijken als ik jou was.
Nog nooit gehoord dat je bloedverlies kunt krijgen van een schimmelinfectie. Wel van een gevoelige baarmoedermond (gesprongen adertje), haematoom etc. Zou in mijn situatie erg vreemd zijn geweest, want een week lang nadat ik dat ei had ingebracht kreeg ik juist rood bloedverlies, terwijl het daarvoor alleen bruin was. Nee ik denk dat het bloedverlies van iets anders komt.
Bedankt voor jullie antwoorden. Zowel huisarts als verlos waren er van overtuigd dat dit het is. Voor de zekerheid ga ik toch ook maar mijn urine laten controleren morgen. Verlos heeft al wel gezegd dat al het bloedverlies aan blijft houden dat ik dan naar de gyn wordt doorverwezen voor verder onderzoek. Ben wel blij dat ik tussentijds een echo heb gekregen. Daarnaast moet ik wel zeggen dat het bloedverlies vandaag minder is. Op dit moment alleen na het plassen bloedverlies. Wellicht heeft de behandeling van de schimmel toch geholpen.
Nog even korte update...ben sinds eergisteren klaar met de kuur tegen de schimmel en sinds gisteren is het bloeden zo goed als gestopt waarschijnlijk heeft het toch geholpen.