ik heb even wat positiviteit nodig

Discussie in 'Miskraam' gestart door missymaaike, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    na twee miskramen ben ik weer zwanger om en nabij 4weken en 4 dagen...
    nou bekrop gisteren me het gevoel dat het niet goed was , het gevoel werd alleen maar sterker en is nog steeds aanwezig

helaas vanochten bij het afvegen ook 2 drupjes bloedverlies daarna niks meer gezien .
    mijn zwangerschapstest is nog super positief ...

zijn er meer meiden die dit hebben gehad dat je er stellig van was overtuigd dat het mis maar uiteindelijk toch nog goed kwam ???

2. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi Maaike,

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw intuitie werkt en of je daarop kan vertrouwen, maar als mijn voorgevoel zei dat het niet goed was; dan was dat ook steeds zo. Op de een of andere manier maakte dat de uiteindelijke miskraam dan ook minder heftig. Als of ik al een landingskussen voor mezelf had neergelegd om niet te hard te vallen...

Je kunt helaas in jouw stadium nog niks anders doen dan afwachten! Een vroege echo heeft nog geen zin op dit moment...

Ik hoop dat ik het hartstikke mis heb en dat het bij jou geen intuitie is maar gewoon nergens op slaande onrealistische angst :cool: en dat je binnenkort een prachtige echo hebt!

Heel veel sterkte meis, ik ga je proberen te volgen!

Liefs BB

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    dankje wel...
    op mijn gevoel kan ik normaal onzettend vertrouwen .... en dat is super vervelend .... de eerste keer wist ik het ook en de tweede keer ging het dus fout zonder dat ik het wist ....

ik hoop dat dit keer mijn lichaam me voor de gek houdt en de angst er gewoon is door meerdere miskramen !

4. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Wat een onzekere situatie voor je, hoop dat je voorgevoel onjuist is... Heel veel sterkte!

5. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miskraam maakt onzeker... dat weet ik wel.. de eerste keer dat ik zwanger was wist ik eigenlijk ook dat het mis zou gaan... waarom weet ik niet, maar ik keek niet naar babykleding en was soort van afwachtend... bij de tweede echo toen bleek dat het hartje niet meer klopte had ik ook een soort, zie je wel gevoel.. heel raar.

Nu alweer een tijdje zwanger nog een mooie echo gehad met 13 weken, maar owh wat wil ik graag een teken van leven.. ik heb meer vertrouwen, maar tegelijkertijd niet. En dan moet ik erbij vertellen dat ik 1 dag voor de eerste echo ook bloedverlies had.

Ik hoop gewoon voor jou dat je jezelf aan het "beschermen" bent en je je helemaal voor niets druk maakt....

Dat je maar een mooie zwangerschap mag hebben!!

6. samkids

samkids Niet meer actief

Hoe het met jou voorgevoel zit weet ik niet, maar denk je niet dat je jezelf in bescherming neemt? Bij deze zwangerschap was ik er ook heilig van overtuigd dat het niet goed zat, had alle escape routes al uitgestippeld zeg maar. Wist zeker dat we teleurgesteld gingen worden bij eerste echo. Maar die zeg er top uit! Dan zou het waarschijnlijk wel foute boel zijn bij 2e echo, maar die was nog mooier... Bij mij waren het dus duidelijk de ervaringen uit het verleden die mijn gevoel beinvloedden. Hopelijk is dat bij jou ook het geval. Sterkte!

7. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij mij klopte het gevoel steeds wel.

Bij mij eerste zwangerschap voelde ik dat het niet goed zat en dat werd een MA.
    Bij mijn tweede zwangerschap had ik er een goed gevoel over en kreeg ik een gezonde dochter.
    Mijn derde zwangerschap heeft maar kort geduurd, 5 weken en ook toen voelde het niet goed, mijn klachten waren verdwenen.
    Bij de vierde zwangerschap heb ik me nooit zwanger gevoeld. Mijn positieve test kwam als een verrassing. Ondanks een kloppend hartje op de echo's, een goede combinatietest en een vruchtje dat goed meegroeide, bleef ik het gevoel houden dat er iets mis was met mijn kind. En uiteindelijk bleek dit kindje trisomie 18 te hebben en is de zwangerschap om die reden afgebroken.

Vertrouw op je moedergevoel. Het is iets ongrijpbaars, maar het zit er meestal niet naast. En bedenk je dat je misschien door alles wat je hebt meegemaakt sowieso heel erg bang bent dat het weer mis zal gaan en dat die angst je intuïtie kan vertroebelen. Ik hoop dat jouw gevoel gebaseerd is op angst en niet op intuïtie en dat je een gezonde zwangerschap mag hebben!

8. kalli

kalli Niet meer actief

Oh nee!!! Ik kan je helaas zelf geen positieve ervaring vertellen, maar als je een beetje door het forum struint dan kom je echt wel heel veel verhalen tegen van dames die dit ook hadden, de moed al helemaal opgegeven hadden en uiteindelijk een supergezonde baby op deze wereld gezet hebben... Geef nog niet op meid!! Heel veel sterkte!!!

9. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik heb zelf nooit een mk gehad maar kan me voorstellen dat het daarom nu extra spannend is omdat je bang bent dat het weer fout kan gaan. Ik kan je iig zeggen dat ikzelf bij 4 weken en 1 dag een klein beetje bloed ben verloren. Ik schrok me rot en hing direct met de vk aan de foon. Omdat het zo weinig was kon het goed zijn dat er misschien een adertje was gesprongen want je doorbloeding down under is nu heel anders. Misschien teveel druk gezet of sex gehad... Om m'n onzekerheid tegemoet te komen mocht ik met 7 weken al voor de eerste echo en we zagen daar een prachtig cashewnootje met hartslag! Zolang het bij een paar drupjes blijft moet je je niet te erg druk maken en bel anders je vk voor een vroege echo.

10. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Tja dat is een lastige vraag! Ik heb nu 3 maal een bloedingkje gehad en heb altijd het gevoel gehad dat het er nog steeds was! Heb nu ook rotsvast vertrouwen dat het goed komt! Kun jij meestal op je gevoel rekenen? als jij sterk het gevoel hebt dat het niet goed is of goed voelt !! Hoop voor jezelf dat je geen gelijk gaat krijgen! Sterkte

11. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, even een andere kant belichten:

ik heb nog nooit een miskraam gehad en zou ook niet weten of je dat van te voren "voelt" van binnen. Maar zou het niet zo kunnen zijn dat nu bang bent dat het misgaat, juist omdat je het dus meegemaakt hebt. Dat er eigenlijk geen "redenen"zijn om aan te nemen dat het fout zou gaan. Wanneer je dus nog nooit een miskraam had gehad, je dit dus ook niet zou voelen??

Snap je wat ik bedoel??

12. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Hoi MissyMaaike,

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. ik heb in juli en oktober 2011 een miskraam gehad en ben nu voor de 3e keer zwanger. Ik ben vandaag 4 weken en weet het nu 4 dagen (had hele vroege positieve test). Ik ben aan de ene kant heel positief ingesteld en hoop ontzettend dat het goed gaat deze keer, maar aan de andere kant ben ik ook ontzettend bang, 'want waarom zou het deze keer wel goed gaan'?

Ik denk dat je intuïtie op het moment bedoezeld wordt door angst en het niet durven hopen dat het goed gaat uit zelfbescherming. Probeer een beetje moed te houden meis, er zijn zoveel gevallen waarbij het uiteindelijk een keer goed gaat!!

Heb je al een afspraak gemaakt voor een echo? Ik heb vrijdag gebeld met gynaecoloog en mag bij 7 weken komen voor een echo. Dit vind ik ook wel een geruststellende gedachte (ondanks dat het nog bijna 3 weken duurt!!)

Deel Deze Pagina