hoi hoi! ik weet net 3 dagen dat ik zwanger ben, aan 1 kant ben ik echt superblij maar aan de andere kant ben ik (waarschijnlijk zeer onterecht) een beetje bang om de eerste drie cruciale maanden niet te halen. ik heb zover ik weet geen reden om me zorgen over te maken, maar op 1 of andere manier remt dit me wel in mijn vreugde voor dit goede nieuws ik weet niet waarom ik dit gevoel heb, misschien vind ik het gewoon eng maar zijn er meer mensen die daar last van hebben of hebben gehad?
Voor iedereen zijn de eerste 3 maanden spannend. Omdat in deze 3 maanden nog van alles kan gebeuren. Toch is het zo dat het meestal goed gaat. Je weet dat er 10% kans is op een miskraam maar daar moet je natuurlijk niet vanuit gaan. Ook heel veel mensen krijgen zonder ooit een miskraam te hebben gehad een kindje.
ik weet precies wat je bedoeld.. ook ik kijk die eerste 3 maanden voorbij.. maar probeer er ook weer niet teveel aan te denken.. gisteren heb ik een bloeding gehad.. heb een controle gehad bij de VK en gelukkig was alles goed.. maar toch ben je er mee bezig.. je hoop gewoon deze maanden goed door te komen.. het is moeilijk om er niet mee bezig te zijn.. ik ben ook gewoon de hele dag misselijk zo erg dat het gewoon niet leuk meer is.. het klinkt misschien raar maar van de ene kant hoop ik dat dit snel weg zal zijn maar aan de andere kant denk ik ook weer.. zolang ik nog kwaaltjes heb is er een grotere kans dat het goed zit dan dat ik die niet meer zal hebben.. kom op meid.. probeer er niet te veel aan te denken en zoek afleiding.. en probeer vooral niet teveel verhalen te lezen van mensen waarbij het wel fout is gegaan.. dit maakt het voor jou ook niet makkelijk.. Sterkte meis.. zal vast allemaal goedkomen.. voor je het weet heb je een klein wondertje op de wereld gezet en kun je hem/haar lekker in je armen houden..
Dank jullie wel! Ja ik weet eigenlijk ook wel dat ik er niet teveel mee bezig moet zijn, maar dat gaat denk ik toch onbewust ik ben inderdaad iemand van uitersten, de ene keer trek ik me helemaal nergens wat van aan, en de andere keer kan ik mezelf helemaal gek laten maken door iets. maar ik zal echt proberen afleiding te zoeken en wat meer te genieten van de zwangerschap (hoewel ik het eigenlijk nog zo onwerkelijk vind dat ik zwanger ben, hihi )
Ik heb dit ook. Niet elke dag maar vandaag ben ik echt heel erg bang dat bij de volgende echo geen hartje meer is Wij hebben vorige week het hartje gezien, 7wkn 2dgn, en nu hebben we 16mrt een volgende echo en toch maak ik me zorgen. Ik weet ook dat de kans op een MK verkleind is na het zien van een goede hartslag.....maar toch Ik vind het echt heel erg vervelend om me zo te voelen!
Onze gynaecologe zei dat je in de eerste 6 weken 15% kans op een miskraam hebt en de 6 weken erop 5%. Man wat ben ik blij dat ik de eerste zes weken achter de rug heb! Ik houd mezelf steeds voor dat ik in ieder geval verder ben dan de vorige keer. Maar wat duurt het lang voor ik aan de 12 weken grens zit!
hallo, Ik zit ook in hetzelfde schuitje. Ben nu 5 weken zwanger en naar de wc gaan is geen leuk bezoek. Steeds kijken of er geen bloed is te zien. ben zo bang na drie miskramen dat het mij een vierde keer overkomt. Ik probeer vertrouwen te hebben en hoop dat ik met 7 weken een echo kan krijgen. Groetjes Gaby
toen ik wist dat ik zwanger was kon ik op 1 of andere manier ook niet echt blij zijn, was ook erg bang. Met 8 weken een kloppend hartje gezien, maar toch voelde ik me nog niet happy, op 1 of andere manier zei er iets in mij dat het toch niet goed zat. Bij de 12 weken echo bleek het hartje helaas zijn te zijn gestopt met 9 weken en 2 dagen. En toch reken je er eigenlijk niet op, we zijn dan ook erg verdrietig!
Ik herken dit ook helemaal! Heb al 2 x eerder een miskraam meegemaakt en dat maakt het extra spannend. Maar probeer positief te blijven en in je lichaam te vertrouwen. Is moeilijk weet ik, maar je zorgen maken is ook niet bevorderlijk. groetjes, Hellen
Wil niet heel onbeschoft zijn er erken jullie bezorgdheid maar jullie zijn bijna allemaal heel zwanger en ik stik van jaloezie... misschien dit topic even verplaatsen uit Miskraam?
Hoi meid Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten, ik dacht contstant dat het zou kunnen mis gaan, en uiteindelijk ben je één stressblok wat niet goed is voor jou en voor je kindje. Iemand vertelde mij toen dat het beter is om het gewoon los te laten, tenslotte kan je er maar weinig aan veranderen, je lichaam zal doen wat goed is. Dagje per dagje ben ik zo de 12-wekengrens voorbij gegaan...ondertussen al zo'n 17 weken zwanger en ondanks dat ik de 12-weken grens voorbij ben heb ik toch nog af en toe zorgen, ik veronderstel dat die zorgen zullen blijven voor de rest van de zwangerschap Liefs Stephanie
Hi, Ik ken het gevoel.. Ben nu 6 weken en 2 dagen en ben zo blij als ik de 12 weken grens heb bereikt... Echter zit er niets anders op dan wachten... Gaat het mis, dan is het zo al is dat echt verdrietig je kunt er niets aan doen. Dus, geniet van je zwangerschap en gewoon afwachten! Succes! Gr. Chantal
Ik heb hier ook enorm veel last van. Mede doordat ik vorig jaar ook een vmk heb gehad... Het lukt me maar niet om echt te genieten van de zwangerschap!
Ik vind dit topic ook niet echt op de juiste plaats staan. Misschien verplaatsen naar zwangerschap? En verder wil ik TO meegeven dat ik me je gevoel heel goed kan voorstellen. Maar probeer toch een beetje te genieten. Ook al is het nog onzeker en angstig. Probeer niet zoveel verhalen te lezen over miskramen. Het maakt je alleen maar onbezorgder. Groetjes, Romy