Vraagje ivm jeugdpuistjes en zalf.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lovelyme, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Heey Meiden,

Heb hier laatst al een keer gepost over dat ik gestopt was met de pil ( cyproteronacetaat) deze pil had ik toen gekregen omdat ik last had van jeugdpuistjes. Had gehoopt na dat ik gestopt was met de pil dat ze weg zouden blijven maar helaas.. ze zijn weer terug gekomen. M.n in me gezicht en hals.
    Ben vanmorgen bij de ha geweest hiervoor.. na een uur zitten wachten in de wachtkamer was ik eindelijk aan de beurt.

Ik heb nu benzoylperoxide 50 mg gekregen ( zalf), dit is een soort bleekspul.. en heb dalacin gekregen.

Zijn er meer meiden die dit gebruikt hebben?? Ben er namelijk niet erg gerust op, die benzoylperoxide kan geen kwaad voor een evt zwangerschap maar die dalacin ( lotion) staat dat je het moet overleggen met de ha.
    Zit me toch niet helemaal lekker!

Ben aan het overwegen of ik naar de ha zal gaan van mijn man, dat ik me laat overschrijven. Zit nl nog bij de ha waar ik voorheen woonde. Is wel niet zo ver rijden maar toch, ik heb niet zo'n goed gevoel bij die ha ( was trouwens de 1e keer dat ik hem had)

Ik hoop dat er iemand is die dit ook gebruikt heeft en mij haar ervaring kan vertellen

2. Tjes

Tjes Lid

8 sep 2009
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb er door het stoppen met de pil en zwangerschap erg last van jeugdpuistjes gehad.
    Omdat het door de hormonen van binnenuit komt kun je er maar erg weinig aan doen.

Ben er ook mee bij de huisarts geweest en benzoylperoxide 10mg gekregen. van dit spul droogt je huid ontzettend uit! Zal er bij 50mg niet minder om mijn. Zag er niet echt uit maar werkt wel wat tegen de puistjes. Nu het in de loop van de is mijn huid al veel beter geworden en smeer de benzoylperoxide alleen op de puistjes zelf. Dus niet het hele gezicht!

Met de dalacin heb ik geen ervaring.

Geen goed gevoel bij je huisarts is ook niet goed. Je moet er wel vertrouwen in hebben.

3. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ben blij dat er iemand is die ervaring er mee heeft. Heb zelf ondertussen ook zitten speuren op internet. Kwam een forum tegen en daar zeiden ze dat je een goede hydraterende dagcreme erbij moest gebruiken dat dat goed hielp tegen de droogheid.
    Ben benieuwd hoe het bij mij uitpakt. Ha zei idd wel dat je huid wel erg rood kon worden. Ik smeer het dan ook alleen maar op de plekken waar de puistjes zitten. Zijn vaak de zelfde plekken ook waar ze zitten.

Bedankt voor je reactie!

4. Tjes

Tjes Lid

8 sep 2009
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd heb er ook een goede dagcrème bij. En de roodheid daar had ik alleen de eerste week wat last van, is even een soort van wennen denk ik..

Succes ermee!

5. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Dankje wel!!

Gaat het bij jou allemaal voorspoedig met de zwangerschap?
    En wanneer mag je voor de 20 weken echo??

Deel Deze Pagina