Hoi meiden, Ik ben niet bezig met zwanger worden, maar denk dat dit de beste plek is voor mijn vraag. Sinds de geboorte van mijn dochter heb ik een mooi regelmatige cyclus. Eerste ongi was na 8 weken en vervolgens elke 5 weken incl eisprong goed voelen. Hier was ik erg blij mee, want 7 jaar geleden is pcos vastgesteld en ben toen nooit meer regelmatig geweest. Vorige maand heb ik volgens mij een vmk gehad. Kreeg een tweede streepje op de kv 2v5 en op verschillende tests werd het streepje lichter tot ik uiteindelijk ongesteld werd. Ik zou dan ook 6 dagen 'overtijd' zijn geweest op basis van wanneer ik dacht mijn ei gevoeld te hebben. Ook de menstruatie was anders. Had meer en langer bloedverlies en veel stolsels. 28 maart begon het bloeden toen. Deze maand is vaag. Er zijn twee momenten waarvan ik dacht 'krijg ik nou een ei?'. Eerste was op CD15 en tweede op CD18 (toen had ik 's avonds echt even buikpijn wat later wel wegzakte, maar het voelde wel anders dan ik gewend ben bij een eisprong). Op dag 25 kreeg ik vervolgens bruinverlies. Dit hield 3 dagen aan. De eerste twee dagen was soms ook het topje van mijn tampon een beetje rood. Maar echt flink bloeden zoals bij een menstruatie was het zeker niet (en verder ook geen andere klachten die ik dan wel heb). Als ik mijn cyclus zou volgen van de afgelopen maanden, had ik vandaag ongesteld moeten worden. Maar dat ben ik dus niet. Test is ook negatief. Laatste keer seks is inmiddels 2 weken geleden () dus zwanger zal ik echt niet zijn. Kortom: ik snap er niks meer van. Ben de afgelopen 3 maanden 8 kg afgevallen (heb al jaren niet meer dit gewicht gehad) en ik dacht dat gezien mijn cyclus ook eindelijk de pco minder begon te worden. Maar nu twijfel ik toch of het niet weer terug komt. Al snap ik niet waar dat bruinverlies dan van komt, dat heb ik in mijn hele leven nog nooit gehad. Iemand suggesties wat hier gaande kan zijn? Kan het ook zijn dat dat bruinverlies een soort mislukte menstruatie was en dat ik nu in een volgende cyclus zit? Alvast bedankt voor het meedenken Groetjes
Als vandaag je NOD is, dan zou je toch ongeveer twee weken geleden je eisprong gehad kunnen hebben en dan dus juist wel zwanger kunnen zijn? Verder kan ik je alleen geen antwoorden geven helaas! Veel succes, hopelijk kan iemand anders je duidelijkheid geven!
Jozefien, bedankt voor je reactie. Ik heb wel getest, maar die was negatief. Daarom acht ik de kans klein dat ik zwanger zou zijn. Bij beide kids testte ik al vroeg positief (9dpo) en had ik duidelijke symptomen. Zo voelde ik me vorige maand ook met de lichte streepjes (werd ineens weer kotsmisselijk van de wc verfrisser). En nu nergens last van. Maar ook geen gevoel dat het eraan komt. En dat bruinverlies is vreemd.
Ik heb ook jaren pcos gehad en dit is sinds vorig jaar gelukkig weg door gewicht verlies. Maar ik ben er nog steeds onzeker over. Misschien een idee om de komende maand aan te kijken? Als er weer een onregelmatigheid is kan je misschien een afspraak maken met de huisarts. Een vrouwenlijf doet soms erg rare dingen. Als het maar eenmalig is hoef je je niet ongerust te maken.