Het kan zeker groeipijn zijn maar dat is hier maar tijdelijk. De stand van de voeten ten opzichte van de rug kan ook zeker rugproblemen geven. Hopelijk komt er straks wat uit. Nog even geduld, gelukkig heeft ze niet constante pijn. Zo naar als die jonkies zo veel pijn hebben
Gisteren bij de fysio in het ziekenhuis geweest. Ook die kon geen oorzaak of afwijking vinden. Ze vond het wel opmerkelijk dat de pijn op zo’n specifieke plek zit.
Mijn zoon van net 5 heeft ook regelmatig heftige rugpijn, laag en op een heel specifieke plek op de ruggengraad. Steeds in combinatie met koorts, maar wel kort (1 a 2 dagen). We gaan naar de huisarts om te kijken of het een wervelontsteking zou kunnen zijn (spondylodiscitis). Maar dat zouden ze op een mri moeten zien denk ik. Ik ben zelf bekend met wervelproblemen (spondylolisthesis), ik had vroeger ook rugpijn bij bukken.
Gisteravond tijdens het eten begon ze er ineens weer over dat het met zitten tijdens het eten ook pijn doet en dat het sowieso de laatste tijd meer pijn doet. Na het eten zijn we een stukje gaan wandelen en zij ging mee op de loopfiets. Op dat ding trekt ze altijd haar schouders op en ze nooit uit kunnen leggen waarom ze dit nu eigenlijk doet. Gisteren zei ze ineens dat ze haar schouders optrekt omdat het dan minder pijn aan haar rug doet Ben heel benieuwd wat de orthopeed volgende week zegt. Ben bang dat ze haar niet kunnen helpen omdat er niks uit de foto's en mri is gekomen.
Spondylodiscitis kan je inderdaad op een mri zien, mijn man heeft het 7 jaar geleden gehad. Had wel heel wat voeten in de aarde om het te genezen.