Rugpijn bij man

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy1979, 23 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dank jullie wel!

Nee eerder geen ingreep gehad. Maar je kan het blijkbaar ook krijgen vanuit een gewone infectie in je lichaam zoals een gewone verkoudheid. Maar op die manier komt het niet veel voor. Die bacteriën moeten ons wel hebben. Ik een paar jaar terug ren hardnekkige huidinfectie, een maand geleden een keel en voorhoofdsholte ontsteking en nu mijn man weer. Wel heftig wat zo'n bacterie kan doen. Vannacht had hij weer veel pijn (schijnt hierbij vaak 's nachts te zijn), vandaag weer bloedonderzoek dus hoop dat de waarden al wat beter zijn!

2. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    beterschap en sterkte

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Helaas moeten we de zomervakantie annuleren :(. Vorig jaar bewust in Nederland gebleven, nu zouden we naar Frankrijk gaan, maar helaas. De arts raadt het af, na straks 6 weken bedrust, om lang in de auto te gaan zitten. Vind het zelf ook eng dus op zich wel blij met het advies ook ivm annuleren ;). Hoop dat we in Nederland of België iets leuks kunnen vinden straks last minute!
    Mijn man heeft wel minder pijn vandaag dus dat is positief! Vanochtend heel misselijk door obstipatie, maar na wat laxeermiddel en kunnen poepen ging het weer. De stoelgang is helemaal van slag doordat hij niet beweegt en door de morfine. Daarbij is liggend in bed poepen ook niet echt prettig. Heb echt met hem te doen... Kinderen ook van slag, de oudste presteert niet zoals normaal, maar ze weten waardoor het komt en daarom zetten ze haar niet een groepje terug, ben ik erg blij mee want dat is natuurlijk sowieso nooit leuk en dan het gedoe met papa en dan ook nog teruggezet worden... Gelukkig denken de juffen dus mee :). De jongste heeft vooral heel dwarse buien en huilt nog sneller dan normaal.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Even een kleine update: Met de ontsteking in de rug van mijn man gaat het ietsjes beter, maar we zijn er nog lang niet. Bloedwaarden worden wel beter. Volgende week valt er een antibiotica weg, hoop dat dat geen problemen geeft want we lijken net een beetje op weg naar herstel. Het is wel pittig, vorige week ook een flinke dip gehad maar nu gaat het wel weer. Mijn man had ook een flinke dip maar ook met hem gaat het beter gelukkig. Is gewoon echt even omschakelen van mobiel zijn naar helemaal plat liggen en je bed niet uit mogen...

5. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Wat een gedoe Snoopy!

Maar waarom mag hij niet van bed af?

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De ervaringen hierbij zijn dat platte bedrust het beste is... De ontsteking moet rust krijgen en dat lukt niet als je gaat zitten of staan en er dus druk op komt te staan. Mijn man heeft de eerste paar dagen op zijn buik geslapen en dat mocht achteraf niet. De bloedwaarden zijn pas gaan dalen toen hij op zijn rug ging slapen. Op zijn zij mag af en toe wel, ook ivm doorliggen. Gelukkig vermaakt hij zich redelijk met tv en serie kijken op zijn telefoon ;). En elke dag heeft hij wel bezoek, zelf kom ik 1 dag per week niet.

7. Dappertje Dik

Sterkte meid! Het is zwaar voor jullie allemaal. Ik heb ooit zelf langere tijd plat in het ziekenhuis moeten verblijven, moest op de po, wassen op bed. Het gekke is dat je 'hospitaliseert' en heel erg gewend raakt aan je ritme in het ziekenhuis. Soort overgeven aan de situatie.

8. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Jeetje, dat lijkt me zwaar!
    Beterschap en sterkte.
    Hopelijk heeft de rust in ieder geval goed resultaat.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja het went inderdaad wel. Maar hij mag door zijn rug niet eens op de po, dus moet liggend op zijn zij poepen op de matjes die ze eronder hebben geschoven... Daar zal hij nog het meest blij mee zijn, als hij gewoon op de wc mag poepen ;). Plassen is voor mannen dan weer heel praktisch in zo'n fles :)
    De eerste week was erg zwaar voor hem en daardoor ook voor mij, doet je toch wat als je je man telkens ziet huilen. Nu baalt hij nog flink maar accepteert zijn lot ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dank je wel!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De bloedwaarden zijn weer verder omlaag gegaan!

Crp: begonnen met 48, na 1,5 week 25, weer een week verder (vandaag) is het 17.
    Bse: vorige week 49, nu 40.

Als het allebei een paar dagen onder de 10 is, mag hij naar huis. Duurt nog even, maar we (hij ;)) zijn goed op weg!
    Woensdag is er een antibiotic afgegaan, dus dat vind ik nog wel even spannend.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Kijk dat gaat goed!! Nog even doorzetten.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja en we hebben gelukkig onze draai gevonden. 1,5 week geleden zat ik er zo doorheen, nu voel ik me goed en loopt alles lekker, de kindjes zijn erg lief en rond het weekend besteed ik ze uit aan vriendinnetjes en mijn ouders :). Willen ze zelf ook graag hoor ;). Mijn moeder stofzuigt en dweilt 1 keer per week beneden en doet de vaatwasser als ze er is (2 dagen per week). Dus het loopt lekker zo!

Met mijn man gaat het ook goed, hij vermaakt zich wel min of meer en heeft zich helemaal aangepast. Wij gaan bijna elke dag naar hem toe en hij krijgt verder nog genoeg visite. Verder kan ik zo weinig voor hem doen, helemaal niets eigenlijk, ja af en toe schone kleren meebrengen en wat fruit. Voelt wel raar telkens. Maar goed nog even volhouden, denk nog zeker wel 2,5 week maar we zijn al een heel eind op weg!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Crp is weer omhoog gegaan, naar 29 :( Lijkt erop dat die ene antibiotica die eraf is gegaan toch wel goed zijn werk deed, maar die kan nare (blijvende) bijwerkingen hebben. Ben benieuwd wat ze gaan doen. Afwachten, of andere antibiotica erbij, of toch de oude weer erbij met de nodige risico's.

Zit er best mee. Het leek zo goed te gaan. Ben zo bang opeens. Dat we bij afwachten weer terug bij af zijn straks. Of dat hij nare (blijvende) bijwerkingen krijgt. We zaten zo lekker in de flow maar dit hakt er toch wel in. Straks naar mijn man, ben benieuwd hoe hij eronder is. Zijn eigen arts is er nu 2 weken niet, ook balen, maar goed, niets aan te doen. Ben erg benieuwd hoe nu verder.

En ik ga goed voor mezelf zorgen :). Heb geen zin in weer zo'n inzinking als in het begin.

15. Dappertje Dik

Meid toch...

Sterkte hoor!!!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En de bloedwaarden zijn weer omlaag! Schijnt vaker voor te komen opeens zo'n stijging. Als het zo doorgaat is hij over 1,5 week thuis, maar daar gaan we niet vanuit, al zou het heel fijn zijn!

Crp en bse zijn 15 en 13 en moeten ongeveer een week onder de 10 zijn. Het voelt zo dichtbij!!!

17. tuc

tuc Niet meer actief

Nou hopen dat die daling doorzet

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

He !dat is al een geel stuk in de goede richting. Lukt de flow nu ook weer ?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja alles loopt weer lekker gelukkig :). Mijn man vermaakt zich zelfs nog prima ;). Maar hoop zo dat hij over 1,5 week thuis is!!! En als het even kan naar de dansvoorstelling van de oudste 11 juli, de oudste wil dat ook zó graag!

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Crp 7!!!!!!! Bse 23. Maar de bse loopt altijd wat 'achter', vorige week was de crp 29 en daardoor is de bse nu waarschijnlijk verhoogd. Hopen op donderdag crp en bse onder de 10! :) En wie weet dan volgende week naar huis....

Deel Deze Pagina