Ik twijfel zo.....vertellen of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door banjabes, 1 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi meiden.

Vrijdag hebben wij de 20 weken echo en krijgen we te horen of we een knul of een meid krijgen. Heel spannend allemaal! We kunnen haast niet wachten!

Ik twijfel alleen zo erg of we het wel moeten vertellen. Hebben jullie het wel of niet verteld en wat was jullie ervaring ermee........?

Groetjes Banjabes

2. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    banjabes ja die keuze moet je toch echt zelf maken :):)
    wij gaan het wel vertellen wil de kids voor bereiden op van jullie kruigen een broertje/zusje nou en de oudste is 5 en de tweeling is 4 en ja die meiden houden echt niet hun mond :):) dus ja opa en oma en zo kome het dan ook wel te weten dus wij hebben er gewoon voor gekozen om het te vertellen

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij hebben wel aan onze omgeving verteld dat het een meisje is, gewoon omdat iedereen anders blijft vissen en wij zijn best open qua dat soort dingen dus het maakte voor ons geen verschil, daarbij komt dat we er niet over na hoeven te denken om er niet over te praten als er anderen bij zijn ;)

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ooooh spannend! :)
    Ik kan ook niet wachten tot het zover is.

Wij gaan het zeker weten meteen vertellen.
    Sja, waarom verzwijgen? En daar zijn we ook helemaal niet goed in :D

En ook makkelijk voor mensen om eventueel cadeaus te kopen.

5. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik heb het verteld aan mensen die het wel vroegen, en jah me andere kids die verklapen alles...

6. 2009mama

2009mama Niet meer actief

wij hebben het wel verteld....
    aan iedereen die het maar horen wil :p:p

de verrassing blijft voor ons toch wel,hoe ziet hij eruit, op wie lijkt hij het meest, hoe klinkt hij als hij huilt....

en nu krijgen we ook cadeautjes die voor een jongen bestemd zijn ;)
    en we hoeven er niet op te letten of we ons verspreken of niet,...

ik vind het fijn dat iedereen het weet..

7. mvKyano07

mvKyano07 Lid

12 jan 2009
    54
    0
    0
    spannend!
    Wij wilden het toen wel geheim houden...maar mn vriend versprak zich al op het werk...ik had het tegen mn moeder verteld en toen mn schoonvader de videoband van de echo op dvd had gezet die wij zo heel mooi trots aan vrienden lieten zien en tot de ontdekking kwamen dat er vooraf stond: EEN ZOON! Ja toen hebben we het maar gewoon aan iedereen verteld.

Je moet doen wat voor jullie het beste lijkt. Ben je goed in geheimen bewaren zou ik zeggen: hou het voor jullie zelf! Maar misschien ben je ook wel zooo trots dat je het van de daken wilt schreeuwen. Ook dan gewoon doen.
    Een verrassing blijft het op het einde toch wel...want niemand heeft jullie baby'tje nog gezien en de naam is ook nog een primeur. :)

8. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Mij maakte het niet zoveel uit of het werd gezegd of niet.. in eerste instantie mijn vriend ook niet.. tot we de 20 weken echo hadden gehad en hij dus gelijk erna zei: Neej, we vertellen het niemand haha!

Een paar mensen die dichtbij staan weten het wel, alleen vind ik et af en toe wel moeilijk om me mond te houden, of als mensen door blijven gaan vragen wat het nou is..

9. mooslie

mooslie Actief lid

14 jan 2009
    155
    0
    0
    Me vriend en ik wilde het eerst voor ons zelf houden.
    We waren zo blij toen we wisten wat het word hebben we het toch tegen iedereen verteld hahah. We waren te happy om het voor ons zelf te houden.

De keuze ligt bij je zelf of je het verteld of niet

10. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Inderdaad, wat jezelf prettig vindt...
    Aangezien wij beiden erg praktisch zijn ingesteld en graag willen weten waar we aan toe zijn, was het algemeen bekend... Willen we nu weer.

Dat van een verrassing... vind ik persoonlijk stom, alles bij elkaar is al verrassend genoeg!

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    mijn vriend en ik willen het wel graag voor ons houden. En het is me tot nu toe aardig gelukt, ik heb me nog maar 2 x versproken. Degene die het weten vertellen het gelukkig ook echt niet door.

Maar ja de keuze is natuurlijk aan jou.

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben het gelijk aan iedereen verteld...ik kan dat zelf echt niet voor me houden! Ben dan veel te enthousiast en ik ben echt een flapuit...
    En ik vind het erg leuk om het met iedereen te delen!

plus het feit dat we nu een blauw met groen kamertje gaan maken...een echte jongenskamer...en anders moet je alsnog iets neutraals doen...of het aan niemand laten zien natuurlijk!

13. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Wij wisten het bij de eerste met 14 weken en willen het nu weer weten......en vertellen het aan niemand!
    We vonden juist dat de zwangerschap toch al één groot publiek gegeven is. Iedereen die maar vraagt en meeleeft (en van die opdringerige mensen die ineens aan je buik willen zitten enzo). Heb tijdens mijn eerste zwangerschap totaal vreemden ineens tegen me horen praten alsof ze me al jaaaren kenden. Ineens kan dat blijkbaar, als je zwanger bent....

Dus we vonden het erg leuk dat het geslacht echt iets van ons tweetjes was en niemand anders....
    En dat doen we nu weer.

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Maar wat is het nut van het geslacht geheim houden?

Ik zou helemaal gek worden van al die vragen van mensen en dan die druk om je niet steeds te verspreken.
    Met welk doel....?

:)

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hmmm, oke.
    Dat is wel een goeie...
    Daar kan ik me iets bij voorstellen.
    Maar hoe ga je om met ouders, schoonouders, beste vrienden die allemaal lopen te gissen en te raden? :rolleyes:

Deel Deze Pagina