Hai allemaal. Sinds anderhalve week weet ik dat ik zwanger ben en nu ben ik sinds een week weer begonnen met visolie capsules van de Etos (omega 3 en 6 ) en ik vraag me af of dit goed is? Toen mijn collega anderhalf jaar terug zwanger was van haar zoontje toen hoorde ik haar zeggen dat ze dit gebruikte op aanraden van de vk, maar ik weet niet welk merk. Weet iemand of het kwaad kan en zo ja welke ik dan beter kan nemen?? Of moet ik de vk bellen hierover? Alvast bedankt
Nou ik gebruik dus DA (eigen merk) visolie tabletjes en die zijn net zo goed als die extreme dure gedoe van bv Centrum Ik heb mijn apotheek er over negavraagt namelijk Die zei: "Dat een potje roze of blauw is met een luxe naam zegt helemaal niks over hoe goed het is Je kan net zo goed (met dezelfde stoffen) een eigen merk nemen" Met andere woorden visolie is zoiezo goed EDIT: Oehhh vind dit net Kan ik visolie capsules innemen tijdens mijn zwangerschap? Ja, maar voor de zekerheid kunt u contact opnemen met uw behandelend arts. Er zijn capsules, speciaal voor de zwangere vrouw en ongeboren kind. Visolie heeft een positieve invloed op de groei en ontwikkeling van uw kind. Zo wordt de hersengroei gestimuleerd en de ontwikkeling van de ogen wordt bevorderd. Ook zijn er speciaal voor kinderen visolie capsules, voor na de geboorte.
Staat dat niet standaard op elke (homeopatische) pil die je bij de drogist kunt krijgen? Dat je contact moet opnemen met je arts? Volgens mij onzin hoor.. Volgens mij makat het nit uit welke je slikt..
Ik ben zelf apothekersassistente haha. Het klopt dus wel dat er van heel veel dingen een merknaam is en dat de eigen merk even goed is, maar dat bedoelde ik ook niet Bedoelde alleen of visolie capsules van eigenmerk geen kwaad kunnen of dat er speciale voor zwangeren zijn waar bijv. bepaalde stoffen niet inzitten. Heb namelijk gehoord dat er een stofje in kan zitten wat giftig is. Alleen heb ik dat niet gehad in mn opleiding. Maar volgens jouw bericht zijn er dus inderdaad speciale voor als je zwanger bent. Nou twijfel ik of ik dan maar met deze zal stoppen. Dank je voor de info
Volgens mij maakt het niet zoveel uit, maar van die goedkope kreeg ik steeds van die smerige visolie-oprispingen een uurtje nadat ik ze ingenomen had. Nu heb ik die van Elmare en daar heb ik nog nooit dat mee gehad. Heb ze wel in de aanbieding gehaald, zijn speciale voor de zwangerschap.
Oww sorry meid haha Ik hoorde ook iets over het feit dat bv (en dit is echt een voorbeeld) omega 3 wel goed is en omega 9 weer niet als je zwanger bent En er was ook nog een omega 6 dus erg verwarrend allemaal haha Misschien een idee om daar ook nog achter aan te gaan
maakt niet uit hoor Kon jij niet weten. Maar toch bedankt voor je antw. Ik ga dan denk ik maar duurdere kopen die speciaal voor de zwangere vrouw is. Voel ik me dan toch beter bij. Helaas kan ik ze niet in de apotheek kopen, want dan moet ik ze bestellen en misschien zien ze dat ik het dan koop. Wel jammer anders kreeg ik 20% korting haha. Kijk nog wel even
Ik heb aan het begin van mijn zwangerschap geïnformeerd bij mijn gynaecoloog over het gebruik van visoliecapsules tijdens de zwangerschap. Zij raadde het af om ze te nemen. Dit omdat er te weinig bekent is over het lange termijn effect van de visoliecapsules tijdens de zwangerschap. Zij raad aan alleen multi-vitamine voor zwangere vrouwen om te gebruiken.
goed dat je dat even laat weten! Was vamiddag bij de etos aan het kijken of ze die speciale visolie voor zwangeren hadden. Ze hadden het wel, maar daar zaten ook alle andere vitamines bij in. Ik gebruik al een multivitamine en wil eigenlijk niet nu ineens overstappen en heb ze dus niet gekocht. Ik denk dat ik het maar bij die multivitamines hou en even ga kijken welke verse vis goed is en dat dan 1 x per week eten ofzo. Eet nooit vis namelijk