Voor de dames die borstvoeding gaan/willen geven en alvast iets in huis willen halen: Vandaag kwam ik er achter dat ik de verkeerde vitamine K + D druppels heb.. Vorige maand heb ik deze besteld via internet ( had iets anders te bestellen en dacht ik neem dit ook vast ) Kom ik er vandaag achter dat de samenstelling niet meer klopt! En deze richtlijn is al ingegaan op 31 mei 2011! Ik de online drogist gebeld en hier krijg ik 0 op request. Dagravit belt mij zo terug want ik ben het er niet mee eens. Kijk het is maar 7.95 maar het is een combinatievitamine veel handiger dan 2 aparte flesjes en als je iets koopt moet het aan de juiste eisen voldoen. Maar nu ging mij vriend naar de Etos en wat blijkt: dezelfde dagravit met de verkeerde samenstelling is dus nog gewoon te koop..! De sterkte is echt heel anders: vitamine K in de oude variant was 25 mcg en nu moet het 150 mcg zijn. Dus koop dit voorlopig niet tot het goed is anders is het zonde van je geld! Ben benieuwd hoe dit afgehandeld gaat worden..
daarom heb ik gewoon die van de kruitvat 2 flesjes iedere keer veranderen de richtlijnen. toen fynn met geboren was was het 5d en 3k toen was het in een keer 5 k en 15 d toen was het 3k en 10d en toen ben ik maar eens gestopt met vitamines geven hahaha
Dat met die Vitamine K druppels hebben wij ook meegemaakt. Mijn vriend in de kraamweek op pad voor die Vitamine K druppels. Naar de apotheek. Kreeg dus ook mooi de verkeerde dosering mee! Verloskundige kwaad, want die had al vaker tegen die apotheek gezegd dat ze dat spul uit de schappen moesten halen. Dus verloskundigenpraktijk wederom boos naar de apotheek gebeld. Mijn vriend is toen wederom naar die apotheek gegaan, maar flesjes met de juiste dosering hadden ze nog niet........(En dat is notabene een apotheek..............!) Toen is hij maar naar de DA Drogist gegaan en die hadden wel de flesjes met de juiste dosering.
Die heb ik maandag ook gehaald, helemaal niet gezien / geweten. Dan nog maar een aanvullend flesje K kopen, het combiflesje hoef je niet weg te gooien. Wel heel raar dat ze dat nu nog verkopen!
Dit is de goede dosering! Die hadden wij ook. Ik had eerst ook de verkeerde en ben ermee terug naar de winkel gegaan.. Zonder bon en heb gezegd dat ik hier niets aan had omdat het een verkeerde dosering was, kreeg zo een nieuwe mee!
goed dat ik dit topic lees...heb afgelopen week bij de etos de kids vitamine k+d (0-3 maanden) gekocht, ook die 2 samen in 1 flesje dus. Achterop staat: per 5 druppels: k1 25 (33 procent adh) d3 10 (200 procent adh) dit is dus ook de verkeerde?
Lijkt me sowieso handiger om geen combi te pakken aangezien de ene druppels maar 3 maanden hoeven en die andere tot 4 jaar. Als je kv geeft hoef je ze zelfs pas weer te geven als je onder de 500ml kv zit.
Ik ga ook even terug met het flesje en ga gewoon de aparte d en k halen van davitamon,die had ik bij de andere ook (heb bij mn beiden meiden lang bv gegeven 7 en 9 maanden,hoop dat het nu ook weer lukt,waarschijnlijk wel) ze kennen me bij de etos dus moet goed komen.