Rugpijn in de bovenrug

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Friesland90, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Friesland, hoe gaat het nu?

En emesve, ho egaat het bij jou?

Bij mij is het sinds gisteren erger geworden, morgen maar de fysio bellen voor een afspraak.

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik ben vorige week bij mensendieck geweest, en heb een bal gekregen en wat oefeningen erbij. Ook oefeningen gewoon voor op bed etc. Om m'n bekken naar voren te kantelen en minder met een holle rug te staan, daar zouden de klachten van komen.
    Ik heb alleen juist het idee dat hoe meer ik gebogen sta/zit hoe meer last ik van me rug krijg. Gisteravond ben ik om 8 uur met 2 paracetamol op bed gegaan, omdat ik niet meer kon zitten/liggen/staan van de pijn.

Vanmiddag moet ik weer naar mensendieck, en zal zeggen dat ik echt niet weet of de oefeningen wel helpen. Ik ga dit niet vol houden tot 40 weken!! Dat is een ding wat ik zeker weet..

Heb jij ook last bovenin de rug?

3. anne83

anne83 Actief lid

26 mrt 2006
    285
    0
    16
    Hier ook veel rugpijn in bovenrug.
    Slapen, zitten, staan het maakt allemaal niet uit.
    Continu een zeurende pijn-vermoeid gevoel.

Gelukkig kan ik morgenochtend bij de manueel therapeut terecht;)
    Hopelijk daarna weer wat soepeler.

4. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Ja op precies dezelfde plek als jij.
    Ik kan lopen en bewegen en staan zonder pijn. Maar 10 minuten zitten en ik verga van de pijn (beetje overdreven:)).
    Autorijden is ook vreselijk, ook al moet ik elke dag maar 2 x een half uurtje rijden.

Thuis zit ik op de bank met een kussen tegen mijn onderrug zodat ik overdreven hol zit en probeer mijn bovenrug te ontspannen, dan heb ik nergens last van.
    Maar bol zitten maakt het vele malen erger.

In de ochtend sta ik prima op, na een nachtje prima slapen. maar dan moet ik dus in de auto naar mijn werk en kom ik met pijn in mijn rug aan. En begint het allemaal weer opnieuw.

5. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ja Suus, zo heb ik het precies hetzelfde.. En wat doet het dan zeer als je niet kan verzitten of gaan staan en dus te lang blijft zitten, dan kom je er bijna niet meer vanaf.
    Ik heb nu ook meer constante pijn.

Ik ben vanmiddag weer bij de mensendieck geweest, en heb haar het plekje laten voelen wat zeer doet. Zij vermoedt dat de onderkant van m'n schouderblad vast zit, of dat de spier eronder steeds beknelt bij het zitten, waardoor het juist zo zeer gaat doen.

Ik had oefeningen gekregen om mijn rug bol te maken, maar dat deed inderdaad nog meer zeer. Ze zegt dat dat komt omdat je dan de spier sowieso afknelt, dus dat moet ik ook niet meer doen nu. Ik heb nu een speciaal steunkussen gekregen voor in de rug, wat wel iets helpt, maar ook daar kan ik niet heel lang mee zitten, dan gaat het toch weer zeer doen.

Wanneer ga jij naar de fysio? Ben echt heel benieuwd wat ze tegen jou zeggen..!!!

6. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Ik ga morgen echt even bellen voor een afspraak.
    Ik laat je weten wat zij erover zeggen.

Al ben ik bang dat het echt bij onze zwangerschap hoort en dat we er gewoon de komende weken last van hebben.
    Het zal ook niet meehelpen dat de baby blijft groeien en de buik dus zwaarder word:p.

Ik heb voor de zwangerschap nooit last van me rug gehad, ook al heb ik een holle rug. Jij wel?

7. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Nee inderdaad, voor de zwangerschap had ik er ook nooit last van.. Echt nu pas sinds een paar weken.
    Ik moet zeggen trouwens dat de pijn nu een stuk minder is. Of dat nu door het steunkussen komt wat ik heb meegekregen, of de massage die ik gister heb gehad, dat weet ik niet.
    Maar ik heb gister een 2 uur durende film gekeken en ik heb 2 uur lang stil kunnen zitten zonder pijn!!!

Ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan.

8. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    En hoe was je dag?

Ik kon het tot 16:00 uur redelijk volhouden. Daarna ging het continu(bij zitten staan en lopen) pijn doen heb ik ik dik een kwartier op mijn werktafel gelegen :).

Ik heb de fysio gebeld die bij mijn verloskundige in het pand zit. Daar werken 2 dames die vooral zwangeren met rug en bekkenklachten helpen. Ik wil graag bij hun geholpen worden. Maar vanwege vakantie word ik maandag (pas) gebeld voor een afspraak. Ik hoop dat ik dan snel terecht kan.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

ik heb ook bij mensendiecktheraphie gelopen omdat ik ook veel rugklachten had en een holle rug, het heeft bij mij heel erg geholpen, ze leerde me hoe ik mooi recht moest staan, ik deed samen oefeningen die ik thuis ook alleen kon doen, en ze masseerde me bij elke afspraak ongeveer een halfuurtje om alle 'knopen' eruit te krijgen. ik heb toen echt een hele lange tijd helemaal geen rugklachten meer gehad. heb daarna een tijdje niet meer zelf de oefeningen gedaan en heb nu na 3 jaar dus weer beginnende pijn alleen denk ik dat het wel me eigen schuld is omdat ik die oefeningen gewoon moest blijven doen..

10. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik moet zeggen dat het nu nog steeds wel goed gaat op zich. Nou moet ik natuurlijk geen rare fratsen uit halen en dat gaat ook helemaal niet. Maar ik ben ontzettend blij dat ik nu nonstop 2 uur kan zitten zonder van de pijn te vergaan.
    Dat het helemaal pijnvrij is kan ik eigenlijk niet zeggen, maar het is wel een stuk beter. En ik ben er nog steeds niet over uit of het door de massage is gekomen dat het nu wat beter gaat of door het kussentje. Maar het scheelt enorm.
    Ik hoop voor je dat je inderdaad snel terecht kan. Want zo pijn is echt verschrikkelijk!!!

Minaa, ja ik denk inderdaad dat het belangrijk is dat de oefeningen die je bij mensedieck of de fysiotherapie krijgt gewoon altijd moet blijven doen. Eigenlijk moet het een onderdeel van je leven worden, want een goede houding is natuurlijk altijd belangrijk.
    Ik kreeg eerst oefeningen om mijn rug ook rechter te maken en zelfs bol te maken. Maar dit mag ik nu eerst niet meer doen, omdat ze vermoed dat er een spier/zenuw beknelt zit en alleen maar meer in verknelling komt bij het bollen van de rug (dan doet het ook helse pijn). Als ze terug komt met vakantie, over 3 weken:(, dan gaat ze weer verder kijken. En zien of het kussentje dan nog steeds zo goed helpt.

11. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Ik had een verschoven rib! Naar de fysio geweest, even gekraakt en het is nog een paar dagen gevoelig geweest. Dat kwam omdat het weefsel er om heen geïrriteerd was, maar nu is het weg! Heerlijk om weer normaal op een stoel te kunnen zitten!! Let op, kraken kan tot de 6e maand, daarna wordt het kraakbeen zachter en mag het niet meer. Ik was gelukkig net op tijd.

12. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Dan zou ik daarvoor dus al te laat zijn..
    wat fijn dat heeft geholpen..!!! Echt een hele opluchting denk ik.
    Ik moet zeggen dat de pijn in me rug nu wel wat beter gaat met het kussentje. Dus toch niet meer met kromme rug zitten, dan wordt de pijn juist alleen maar erger.
    Nu heb ik weer wat erbij wat ook weer zeer doet:( En dat is mijn rib / middenrif. De verloskundige drukte erop bij het voelen naar de baarmoeder en ik schrok ervan zo zeer het deed. Vannacht dacht ik zelfs even dat m'n rib door me long was gestoken ofzo, jeetje wat een pijn..!!!
    Na het liggen op mn linkerzij gaat het wel weer. En me rug gaat op zich ook dan aardig.
    wat het is weet ik echt niet hoor:( maar hoop dat ik het zo nog 10 weekjes vol kan houden en dat het niet erger wordt. En anders toch maar weer naar de huisarts om te vragen of ze verder kunnen onderzoeken..

Emesve, heb je nu helemaal geen pijn meer???

13. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Nee, echt bizar... maar een hele opluchting!
    Je kunt voor alle zekerheid een keer naar de fysio gaan. Hier heb je geen verwijzing meer voor nodig. Misschien dat ze iets anders kunnen doen voor je ipv kraken. Want nog 10 weken pijn is ook geen pretje!

14. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Nee inderdaad.. Maar ik zit al bij Mensendieck. Dat is ongeveer het zelfde als fysiotherapie. Maar dan 1 op 1 zeg maar.. Zij weet ook niet precies wat het is, maar denkt aan een beknelling. Ik ben allang bij dat het kussentje wat helpt, en anders inderdaad toch een fysio of ceaser therapeut op zoeken. Want die van mensendieck is nu 3 weken met vakantie..

15. kim2610

kim2610 Actief lid

7 dec 2010
    158
    0
    0
    EXPEDITEUR
    ANTWERPEN
    Hoi dames

Ik lees dat sommige al iets gevonden hebben wat de pijn verlicht. Ik heb nog niets gevonden, stappen, liggen, lopen alles gaatn maar ga ik zitten, na 5 minuten tijd krijg ik dat branderige stekende gevoel terug in men rug, op restaurant gaan, biosocoop, bij mensen op bezoek, alles gaat gepaard met rugpijn, dus doen we dat niet, maar ik werk wel 8 uur per dag zittend ... het is om gek van te worden, nog een weekje en dan heb ik 2 lekkere weken vakantie, dan nog twee weken werken en kan ik in moederschapsrust ... ik tel af! Ik ga niet meer zitten, auto rijden is ook een hel, nog 6 weken en dan zijn we er bijna vanaf! groetjes

16. konijntjeislief

konijntjeislief Actief lid

13 apr 2010
    235
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

wat betreft de pijn tussen de schouderbladen en het gedeelte vanaf de onderkant van het bh bandje tot aan bovenkant heupen; dat heb ik ook vreselijk sterk. Als ik s nachts of s morgens wakker wordt, is het het ergst. Dan kan ik met geen mogelijkheid omhoog komen of omdraaien. Overdag ook veel last.

mijn fysio (waar ik loop voor m'n bekken), heeft mij aangeraden om een echo te maken van de buik. Zij dacht namelijk aan nierstenen of galstenen.

Vandaag kon ik terecht in het ziekenhuis en wat blijkt; galstenen. Vrijdag krijg ik de officiele uitslag, maar ze zag er nu sowieso al 3 in de galblaas zitten.

De pijn in de rug komt volgens haar dus van de galstenen af. Is een hele duidelijke uitstralingspijn.

dus ik zou echt doorzeuren bij de huisarts en vragen om een verwijzing voor het maken van een echo van de (boven)buik om e.e.a. uit te sluiten.

Sterkte met de helse pijnen...!

17. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Hoi Meiden,

Ik ben net bij de fysio geweest (eindelijk).
    Bij mij is het echt overbelasting van een spier in mijn bovenrug.
    Ze voelde dat hij dik en hard was en heeft bijna 20 minuten gemasseerd (auwauw).
    Ik heb wat oefeningen meegekregen voor als ik last krijg.

Ik moet ook vooral veel afwisselen tussen zitten, staan en bewegen.
    En dat doe ik deze hele week al, en dat werkt goed.

Maandag weer een afspraak, als ik er behoefte aan heb.

Ben benieuwd of het masseren wat heeft geholpen.

18. Wijfie79

Wijfie79 Actief lid

15 okt 2010
    208
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden, ik heb sinds een paar dagen dezelfde rugklachten als beschreven, rechts achter net onder het BH bandje. Ik kan alles doen, maar zodra ik op mijn werk ga zitten verga ik vanaf 's middags van de pijn en moet ik om de 5 min. van houding wisselen. Om gek van te worden!

Galstenen zijn het bij mij niet, mijn Galblaas is afgelopen december verwijdert, dus dat kan ik alvast uitsluiten. Nu heb ik afgelopen zondag in de tuin gewerkt en sindsdien heb ik er last van. Wellicht is het een spier die vast zit?!?

Anyway, ik begin morgen met mijn Zwanger & fit cursus bij de Fysio, gelijk maar eens kijken of ze daar ook oefeningen voor hebben. En ik ga een buikbank kopen in de hoop mijn rug hierdoor te ontlasten.

Nou meiden, succes allemaal en ff doorbijten!!! :)

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik denk meteen aan galstenen!

Ik heb hier zelf 9 jaar last van gehad! Omdat ik al lage rugpatient was, dachten de artsen dat het 'gewoon' rugpijn was.
    Door die bewegingsdtand tijdens zo'n aanval had ik wel last van pijnlijke en harde spieren. Ik ging er braag mee naar de fysio en manueel therapeut.

Na de bevalling werden de aanvallen steeds erger, dat kwam door de hormonen. Toen mijn zoontje 9 maanden was ben ik verlost van die ellendige galblaas en ik heb nooit zulke erge pijn thv het bh-bandje gehad, maar ik heb nog wel 2x een aanval gehad en dat kan komen door wat gruis in de galgangen helaas. Maar zolang dat niet te vaak is, kan ik daar mee leven.

20. noname82

noname82 Nieuw lid

2 aug 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

ik heb dezelfde klachten, alleen weet ik niet of ik zwanger ben?!? Had maandag een test gedaan, helaas negatief. Vandaag zou mn nod zijn....dus maar ff afwachten.. Maandag is wel de rugpijn begonnen

Deel Deze Pagina