Hallo allemaal! Vanmorgen hoorden we op het werk dat een bekende vrouw hier uit het dorp is overleden, zij was 23 weken zwanger! Ze had al een hele slechte zwangerschap en is gistermorgen overleden! Verschrikkelijk toch! En ik dan kijkend naar mijn situatie; soms kan ik niet echt genieten van mijn zwangerschap, ben soms bang voor wat er 'straks' komt, dat ik niet van mijn kindje kan houden of mijn nare angstgedachten de overhand nemen en als je dan dit hoort.... Lig op het moment even overhoop met mezelf... Ik moest het even kwijt!
Jeetje dat is heftig ja! Had haar overlijden met de zwangerschap te maken of had het een andere reden? Sterkte!
Ah bah, wat vreselijk!... Voor dit soort dingen ben ik dus ook best wel bang hoor... Maar aan de andere kant kan ik het ook relativeren. Als je je altijd maar zorgen maakt over wat er zou kunnen gebeuren, vergeet je te genieten wat wat er werkelijk gebeurd Dus hoe moeilijk het soms ook is, ik probeer dit soort dingen echt onmiddellijk uit mijn hoofd te zetten. Ik heb dit soort angstgedachten vooral gehad toen mijn dochtertje net was geboren. Steeds de angst dat ze niet meer ademt, of dat ze uit mijn handen zou glippen in bad... Vreselijk! Maar geloof me: je gaat echt wel van je kindje houden!!! Meer dan je ooit voor mogelijk had gehouden! Liefs, Janneke
Ow dat is echt heel erg!! Ik heb er gewoon geen woorden voor.. Maar misschien voor jou een klein beetje steun aan het idee dat het heel vaak wel goed gaat..